Skip to main content

Het komt regelmatig voor dat ik geen geluid heb als ik de tv en de ontvanger aanzet. Ik heb dan wel beeld. De enige remedie om wel geluid te krijgen is het hard resetten van de ontvanger. (stroom eraf en er weer op).

Hoi @reinvrugt, geen geluid dus bij opstarten. Dat is niet zo mooi. Je moet dan resetten om weer geluid te krijgen. Dat is niet hoe het zou moeten. 

  • Welk type tv ontvanger heb je? TV+?
  • Hoe is die aangesloten op het modem? Via Wifi of via een kabel?
  • Hoe is de ontvanger op tv aangesloten?
  • Welke appratuur heb je op tv of ontvanger aangesloten?

Het type ontvanger is een Arris VIP5202 KPN F1371J46500
De ontvanger is met een UTP kabel aangesloten op het modem
De ontvanger is met een HDMI kabel aangesloten op de TV
Voor het geluid wordt gebruik gemaakt van een soundbar van het zelfde merk als de TV. Via bluetooth verbonden.


Als je de soundbar eens loskoppelt, heb je dan wel altijd meteen geluid? 


Nee helaas. De enige manier om weer geluid te krijgen is het resetten van de ontvanger. 

 

 


Wel heel bijzonder. Klinkt toch een beetje als communicatieprobleem tussen tv en tv ontvanger. Wat zet je als eerste aan? Eerst de tv of eerst de ontvanger? Maakt het nog uit als je de volgorde omdraait? 
 


Meestal eerst de tv, maar volgens mij maakt dat niet uit.


Zou je dat komend weekend eens goed willen testen?

En verder ben ik wel benieuwd of een andere HDMI poort in de tv verschil maakt?

Of zelfs een andere HDMI kabel.


Ik zal eens wat gaan uitproberen. Het lastige is, dat het zich niet altijd voordoet.


Heel bijzonder inderdaad. Ik ben benieuwd of je een stap dichter bij de oorzaak kan komen. 


Ik ervaar sinds twee weken het zelfde probleem. Wel beeld maar geen geluid alleen bij opstarten  Oplossing bij mij is tw aan en weer uit te zetten waardoor HDMI zich herstelt. OOk van HDMI poort wisselen (met knop lins van de nul op de afstandbediening) zorgt ervoor dat dit wordt hersteld. Kan dit te maken hebben met een softwareupdate welke de laatste weken dikwijls plaatsvind?


Welke versie heb je nu draaien? De laatste versie is 1.118.2.


Een collega van mij had hetzelfde probleem. Als je de instelling van het geluid op de tv+ box en de tv op passthrough zet is het waarschijnlijk opgelost.

 Het probleem is dat de instelling “automatisch “ niet functioneert zoals deze zou moeten functioneren.


klopt.ik heb versie 1.118.2

 


dank voor de tip. staat bij mij inderdaad op automatisch

 


En nu het aangepast is, komt het probleem nog voor?


En nu het aangepast is, komt het probleem nog voor?

ik heb nog geen probeem gehad. gaat tot nu toe goed.

Â