Skip to main content

ik heb het boven erger als beneden het zijn vlagen als de tv aan gaat dan duurt het ff voor het weggaat de hdmi kabel is van kon zelf via de monteur die alles heeft aangesloten

*Admin: eigen topic voor aangemaakt, afgesplitst van originele topic

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze aangesloten op de Experiabox? 


ik heb de nieuwe arris datkleine zwarte kastje 2x en deze zijn aangesloten op de sw punten door de monteur met n hdmi van kpn  het signaal beneden heeft er minder last van maar vandaag helemaal geen last zowel boven als beneden en de wifi snelheid ligt rond de 180


het lijkt wel vervuilde glasvezel oid mn buren straat achter me hebben er ook last van


ik heb de nieuwe arris dat kleine zwarte kastje 2x en deze zijn aangesloten op de sw punten door de monteur met n hdmi van kpn  het signaal beneden heeft er minder last van maar vandaag helemaal geen last zowel boven als beneden en de wifi snelheid ligt rond de 180

 

Wat zijn sw punten?

Als dat draadloze netwerkadapters zijn, dan is het probleem waarschijnlijk daar te zoeken.

Er zit helaas erg veel vervuiling op het 230 volt netwerk.

Bekabeld is altijd het beste.

 

Je heb de Arris VIP 5202. 

 

Vervuilde fiber denk ik niet, maar meet eens bekabeld op een Laptop of desktop wat jouw upload en download snelheid is. zie hier om dat te meten. Dus de internetsnelheid, niet de WIFI snelheid.

Maar aan de WIFI snelheid te zien, is de fiber goed. Heb je 200/200 abonnement? 


Nee ik heb 500-500 maat dat heb ik in mn vorige topics al aangegeven en er is ook n monteur voor geweest de sw zijn de super wifi punten daar dat hrt enigste was om het aan te skuiten geen ruimte v losse kabels dsus bekabeld word niks ik heb ook aangegeven dat er eerst niks aan de hand was de eerste 1,5jaar maar dat het zich vd laatste tijd is ik denk dooe de updates etc wat nog wel een fout kan gaan


de 500-500 haalt i bij lange na niet maar ik laat het zo de monteur kreeg bekabeld 235 eruit met veel moeite met zn doormeet app ook heeft i de gpon nagekeken  maar tevergeefs dus das maximum wat ik kan halen vrees ik


Nee ik heb 500-500 maat dat heb ik in mijn vorige topics al aangegeven en er is ook n monteur voor geweest de sw zijn de super wifi punten daar dat hrt enigste was om het aan te sluiten geen ruimte v losse kabels dus bekabeld word niks ik heb ook aangegeven dat er eerst niks aan de hand was de eerste 1,5jaar maar dat het zich van de laatste tijd is ik denk doe de updates etc. wat nog wel een fout kan gaan

 

Sorry, die had ik niet gezien.

 

Vul je gegevens zo compleet mogelijk in, in je account van dit forum.

Dan kan een moderator je helpen.

 

P.S.

Alleen de moderator (medewerker KPN) kan die gegevens zien. 


Mijn gegevens staan onder mijn profiel ingevuld, Wat ik nog kan doen is wachten tot de kerstboom weg is ivm storingen. verlichting etc.


Hoi @patrickal, dit klinkt alsof er toch iets stoort met de onderlinge verbinding van de superwifipunten. Hoewel het technisch wel mogelijk is om daar de TV ontvangers mee aan te sluiten is dit aanzienlijk storingsgevoeliger. Ik hoop dat het zonder kerstboom beter werkt! Laat het ons vooral weten!


Hoi @patrickal, dit klinkt alsof er toch iets stoort met de onderlinge verbinding van de superwifipunten. Hoewel het technisch wel mogelijk is om daar de TV ontvangers mee aan te sluiten is dit aanzienlijk storingsgevoeliger. Ik hoop dat het zonder kerstboom beter werkt! Laat het ons vooral weten!

 

Stoort de kerstboomverlichting WIFI?

Kerstboomverlichting stoort toch alleen die netwerkadapters, of te wel vervuiling op het 230 volt netwerk.


hij ia er per vandaag uit haha we gaan het zien


hij ia er per vandaag uit haha we gaan het zien

 

Wat bedoel je? 

Dat je geen haperend beeld meer hebt? 


nee de kerstboom maar ik heb niet altijd haperend beeld het is bij vlagen soms  


helaas is het niet verholpen ook nog wat het komt vooral voor bij het inschakelen van de tv s zowel boven als beneden daarna als het draait dan is het weg.maar voor die tijd🥵ik zet hem ook dan op de kanalen 661 -669 minder last blijkbaar, op de norrmale rtl 4 op 4 is het erger en blijft i ook stilstaan. 


helaas is het niet verholpen ook nog wat het komt vooral voor bij het inschakelen van de tv s zowel boven als beneden daarna als het draait dan is het weg maar voor die tijd🥵ik zet hem ook dan op de kanalen 661 -669 minder last blijkbaar, op de normale RTL4 op 4 is het erger en blijft i ook stilstaan. 

 

Beide zijn normale RTL4 zowel op 4 als op 664

Verschil is de compressie.

RTL4 op kanaal 4 is 7MB

RTL4 op kanaal 664 is 12,5MB (dis is de originele stream en is mooier).

 

Vaste UTP kabels is altijd het beste. 


Er was gister weer n storing maar heb gebeld met de klantenservice heb alles stroomloos gemaakt glasvezel punt en de 3 wifipunten en alles weer opnieuw opgestart izm met de klantenservice medewerker en ik hoop dat het nu goed blijft !! we hebben ook de wifi op het modem uitgezet daar het eerste punt bedraad is en primair. De medewerker gaf aan dat er veel problemen gekomen zijn met de box 12 en zn updates.  dus hoop echt dat ik na alles stroomloos gezet te hebben en vervolgens volgens n bepaalde volgorde aangesloten te hebben het over is.Â