Skip to main content

Wij hebben paar maanden wat haperend beeld. Zowel bij tv kijken als bij opnames terugkijken. Het is gestart met af en toe en is nu vrijwel dagelijks

Soms is het ‘op te lossen’ door even willekeurig door het menu heen te klikken en daarna weer verder te kijken. Soms moet de tv ontvanger opnieuw opgestart worden. We hebben 2 ontvangers in huis en dit probleem doet zich voor met beide ontvangers en bij beide ontvangers is soms herstarten nodig en soms wat heen en weer klikken door het menu.

Nu is het heen en weer klikken door een menu nog wel acceptabel, liever niet, maar vooruit. Het herstarten is een drama. Na een minuut of 3-4 is de ontvanger opgestart; althans, dan hebben we beeld en geluid. Als we binnen een kleine 10 minuten het menu proberen te openen of de tv gids, loopt de ontvanger compleet vast en moet de boel weer opnieuw opgestart worden.

De experiabox is een v8, de ontvangers zijn Motorola vib 1853 en alles is bekabeld aangesloten. 1 ontvanger zit rechtstreeks op de experiabox de andere via een switch.

Wat o wat kan dit zijn?

 

 

De Motorola is oud. Die kan omgeruild worden. Ik zal even de link opzoeken waar je dat kan doen. De switch moet imgp snooping ondersteunen.  Doet ie dat?? Link voor omruilen.


Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat imgp snooping is, maar het staat al ruim 1,5 jaar op deze manier aangesloten en de ontvanger boven is rechtstreeks aangesloten op het modem.

 

Ik heb een omruilafspraak gemaakt, bedankt voor de link.


Kijk hier even voor igmp snooping.  Om de tv ontvangers goed te laten functioneren moet de switch dit ondersteunen.  Het kan een tijdje goed gaan maar het gaat een keer mis. Kijk het even na en koop eventueel een andere. Deze is bijvoorbeeld erg goed.


Zover ik weet kan je maar één ontvanger per keer omruilen. Je zou dus als je de nieuwe hebt nog een keer die link gebruiken voor de tweede.  Let op het is omruilen.  Je moet dus de oude inleveren op het moment dat je de nieuwe ophaalt. Maar dat staat waarschijnlijk ook in de mail die je hebt gehad.


Ik kon ze allebei tegelijk omruilen. Ging wel prima, ik heb ze wel thuis laten bezorgen/ophalen. Kost een tientje, maar dat was op dat moment handiger.

Ik ga nog eens naar de switch kijken.


@mark_123 Heeft het omwisselen van de ontvangers geen verbetering opgeleverd? :thinking:


Tot nu toe gaat het goed. Ik las alleen wat dat een firmwareupdate van mijn switch iptv zou moeten verbeteren, maar dat het in de praktijk weleens leidt tot meer problemen. Die kan ik nog uitsluiten en dan kijken we het gewoon een tijdje aan.

De nieuwe ontvangers zijn sowieso een enorme verbetering; ze reageren een stuk sneller, laden menu's en opnames sneller en Netflix is handig.

 


 

De nieuwe ontvangers zijn sowieso een enorme verbetering; ze reageren een stuk sneller, laden menu's en opnames sneller en Netflix is handig.

 

Mooi!Welke ontvangers heb je eigenlijk gekregen?