Skip to main content

Ik ervaarde exact hetzelfde op TLC vanavond. 

My 600glb life. 18h-19h. Vele haperingen. Geluid stond nog op automatisch, maar aangepast naar passthrough. Maakte geen verschil.

Op stereo zetten niet uitgeprobeerd, dat is simpelweg geen optie. Ik wil zowel voor tv als de overige geïnstalleerde apps surround geluid.

Betreft de tv+ box dus... 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hoi @Raver099 .  En je hebt dus een extern audio systeem neem ik aan?  Die heb je (hoop ik) op de tv kunnen aansluiten?  Want dat is de meest stabiele methode.

 

TV+ tuner → HDMI(ARC) →  TV

TV →  HDMI/Optical  → extern audio systeem.


Dat is echt het slechtse antwoord ooit... 😅 Al zou je het zo willen aansluiten, sluit je nooit je ontvanger aan op de ARC poort. Dat is een audio RETURN channel. Om het geluid dus te retourneren, in dit geval terug naar de versterker. Aansluiten via een optische kabel zou bovendien een enorme achteruit gang zijn, omdat daarmee geen DTS (MA), DTS X,  Dolby True HD of Atmos geluid doorgegeven zou worden aan een receiver die dat wel aan kan.

Ik heb een hdmi receiver en derhalve zijn alle apparaten aangesloten op de versterker en gaat er maar 1 kabel naar de tv, voor het beeld. Bovendien is de receiver gemaakt om het op deze manier te doen....

Alle apparaten werken probleemloos. Een Nvidia Shield pro, Xbox Series S, Nintendo Switch, voorheen een Raspberry PI, alles probleemloos. De tv+ box zit ook op de receiver aangesloten en werkt zonder/met weinig problemen, behalve op Discovery en dus kennelijk ook TLC. Dat gebeurt bovendien niet altijd. Gisteren heb ik tussen 12h en 13h probleemloos Goldrush kunnen kijken.…

Zoals in het topic te lezen is waarvan deze is afgesplitst: het probleem bestaat bij diverse apparaten van KPN, niet alleen bij de tv+ box. Omdat de betreffende kanalen waarschijnlijk ook geen miljoenen publiek hebben, krijgen jullie weinig tot geen klachten en/of wellicht ligt het aan de surround versus stereo stream waar iets mis gaat. Hoe dan ook, dat is een KPN specifiek probleem. Ik kan probleemloos stereo series, films, clips etc afspelen zonder geluidshaperingen. Ook met al mijn andere apparatuur...