Skip to main content

Ik ben ook al jaren klant van XS4ALL / KPN. Maar ik heb dit probleem ook. Dit heeft absoluut niks te maken met een ethernet-kabel of een Wi-Fi versterker. Die kunnen er namelijk niet voor zorgen dat (in mijn geval) het signaal TUSSEN de TV-ontvanger en de AV-receiver onderbroken wordt. Op het display van mijn versterker zie ik namelijk (als het probleem zich weer voordoet) dat de indicatie ‘HDMI’ verdwijnt en dan weer terugkomt. Ik zal voor vanavond maar weer de ontvanger resetten, anders komen er onderbrekingen tijdens de finale van Wie Is De Mol. 😮

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt gorigineel topic]

Voor de zekerheid nogmaals de HDMI kabel vervangen… Geen verschil en inderdaad onderbrekingen tijdens de Wie is de Mol finale. Bloedirritant!


Hoi @Whiplash, welkom op ons forum! Dat klinkt wel knap vervelend inderdaad!
Kun je het ook eens testen zonder je AV receiver ertussen? 
Heb je een tweede ontvanger om het eens mee te testen?


De Arres staat naast de receiver. De TV staat op een andere plek en wordt met een 5m lange HDMI kabel vanuit de receiver gevoed. Daar heb ik geen netwerkkabel beschikbaar. Alle andere apparaten die op de receiver zijn aangesloten (XBOX One (4K), BluRay 4K-speler, Wii, RaspberryPi4 (4K)) geven deze onderbrekingen niet. Het probleem zit ‘m in de uitsturing van het signaal uit de Arres doos naar de receiver toe. Als ik de Arres direct op de TV zou aansluiten, heb ik geen geluid meer over de 7.1… Dat schiet een beetje het doel van een receiver voorbij.


Die snap ik, maar zou je het toch eens willen proberen te testen zonder? Dat geeft een idee waar we de oorzaak moeten zoeken. Zou je het om te testen ook eens met een kortere HDMI kabel kunnen proberen?

Je kunt hierover ook altijd even met ons bellen op 0800-0402 als dat makkelijker is, mijn collega's kunnen dan even meekijken op afstand.


Wat een non-antwoord! Sluit het ding effe aan op de manier waarop je 'm toch niet gaat gebruiken!

Maar het zal allemaal wel... Dan maar geen oplossing voor iets wat blijkbaar (gezien een aantal topics op dit forum) vaker voorkomt. 


Ik heb dat probleem al 3 jaar sinds mijn overstap van Lijbrandt naar KPN. 
Beeld en geluid valt 2-3 seconden weg net of er geen hdmi signaal is en dan gaat het weer verder.

Meerdere keren gemeld maar er komt geen oplossing. Klopt...ze moeten het uitvraagscript doorlopen maar dat leidt tot niets. Het issue zit niet in je Experia, je hdmi of netwerk kabel. Ik heb zelf een netwerk meting gedaan (zit in IT) en daar zijn geen hapering. Ditzelfde zit de kpn wanneer ze modem uitlezen op afstand.


Wat hebben we allemaal gedaan:

  • NT1 kastje vervangen
  • Experia box 10a vervangen
  • Arris kastje vervangen
  • hdmi kabel vervangen
  • Netwerkkabel 
  • rechtstreeks op van Arris tv ontvanger naar Experia box 
  • andere tv 

Resultaat...zoals te verwachten was: NIET OPGELOST.
Vandaag...nadat men 27  maart een update heeft doorgevoerd was het probleem nog erger en gemiddeld om de 10 min. Dus logische stap om Arris kastje maar weer van de stroom te halen
en nu lijkt het  weer goed te gaan...voor zolang het duurt...want het issue komt weer terug.
Het lijkt wel of er een buffer vol loopt want het issue verdwijnt tijdelijk naar een herstart van de tv ontvanger en dan echt de stroom eraf halen

Een kennis van mij, zakelijk glasvezel monteur KPN, gaf aan dat het probleem waarschijnlijk in de wijkkast zit, waar mogelijk SPF modules (glasvezel) worden gebruikt die niet geschikt zijn voor 1 GB verbindingen.

Vind alleen triest dat KPN hier zo waardeloos mee om gaat, zijn meerdere meldingen op forum en er komt geen oplossing. Dus we gaan maar eens kijken naar alternatieven.