Skip to main content

Ik ben net verhuisd en zie dat het probleem dat ik op m'n vorige adres had niet is opgelost.

Meerdere keren op een avond hoor ik opeens een krakend geluid. Dit is zeer storend bij het TV kijken.

Dit geluid had ik op m'n oude adres (en oude TV). En heb ik nu ook op m'n nieuwe adres (en nieuwe TV).

Ik heb het TV kastje (HMB2260 uit 2013) meegenomen vanaf m'n oude adres.

Wat kan het probleem nu zijn en hoe los ik het op? Het beeld en het geluid is verder goed -- alleen komen telkens die krakende geluiden er doorheen.

@Jeroen Brattinga Heeft u de HDMI kabel al eens vervangen ?


Ik ervaar het probleem met 3 verschillende kabels (de meegeleverde, eentje die ik nog had liggen en een spiksplinternieuwe). Ik denk niet dat het aan de HDMI kabel ligt.


Is dat bij alle zenders ? In dit topic van 6 maanden terug gaat het over alleen RTL 4 :

 

Sleepboot1214 schreef:

Hier hetzelfde probleem alleen bij Rtl4 zender. Alles gedaan hdmi kabel is prima nooit aan gezeten is door monteur geplaatst alles.

@Sleepboot1214  Welkom! Dit lijkt een algemeen probleem te zijn met specifiek RTL 4 op het moment. We hebben het doorgegeven aan de technische collega's.


Het probleem doet zich op verschillende zenders voor; niet alleen RTL4.

Ik weet b.v. zeker dat het ook op TLC voorkomt.


Hoi @Jeroen Brattinga, welkom op ons forum! Dat is niet fijn TV kijken lijkt me. Ik zie dat je je profiel al ingevuld hebt.
Jullie hebben een glasvezelaansluiting zie ik, dat sluit al een hoop uit! We denken graag even met je mee!

Kun je toelichten hoe je de TV ontvanger aangesloten hebt zitten op je experiabox?
Zitten daar nog apparaten tussen? Denk aan bijvoorbeeld een switch,extra router.

En hoe zit je TV aangesloten hebt zitten op je TV ontvanger? Zit daar nog iets tussen zoals een homecinema set of soundbar?

Kun je ook toelichten hoe je de geluidsinstellingen op je TV en op je TV ontvanger hebt staan?

 


Hoi Thomas,

Het is allemaal vrij simpel aangesloten:

  • rechtstreekse UTP kabel van Experiabox naar ontvanger (gedaan door monteur)
  • Geen apparaten tussen Experiabox en ontvanger
  • HDMI kabel tussen ontvanger en TV -- zit verder ook niets tussen
  • Geluidsinstellingen zijn standaard. Ik heb daar niets in gewijzigd. Wist niet eens dat je dat kon doen in je ontvanger.

Hoi @Thomas. Ik zou nu graag een oplossing willen.

Is het mogelijk om een nieuwe TV ontvanger te krijgen? Omdat dit probleem ook al speelde op m'n oude adres, en ik ondertussen alles heb vervangen (HDMI kabel, UTP kabel, TV).


Dat sluit inderdaad wel een hoop uit. Ik heb nog even meegekeken en zag dat HD nog uitgeschakeld stond op de ontvanger.
Deze heb ik nu ingeschakeld. Kun je het nog eens testen? Als het nu nog steeds speelt, zou je dan nog eens een frisse start willen proberen via de systeeminstellingen?

Kun je ook checken of zowel je TV als TV ontvanger specifiek op Stereo staan? Het kan zijn dat dit standaard anders staat op een van je apparaten.


@Thomas Bedankt! Ik zal het de komende dagen in de gaten houden. En anders nog ‘ns die frisse start proberen.