Skip to main content

Krijg regelmatig tijdens terugkijken een haperend beeld, geluid gaat wel goed.

Ik heb een Arris 2592 en een arris 5202. De 2592 doet het erger dan de 5202

Beide ontvangers zijn rechtsreeks op een V9 modem aangesloten. Die overigens afgesloten is voor wifi. Wifi wordt bepaald door wifi versterkers die ik heb gekregen door het slechte wifi gemeten door de wifi manager en heb daardoor 2 wifi versterkers gekregen, OP de V9 wordt dan de wifi uitgeschakeld en de wifi versterkers nemen het over.

De ontvangers zijn dus rechtstreeks aangesloten, alles is al eens of meedere keren gereset, ook de modem en ok de glasvezelmodem is al eens gereset.

Enfin het haperen blijft en is zeer hinderlijk om naar te kijken, ondanks de hoge kosten zou het terugkijken toch hapervrij moeten zijn

 

Of is de apparatuur verouderd?

Hoi @mink2u, ik zie dat er al een nieuw modem onderweg is. Ik ben erg benieuwd of die het probleem oplost. Hoor het graag. 


Eerste indrukken met het nieuwe modem zijn goed. Even wat problemen gehad met de SSID, wilde namelijk hetzelfde SSID en wachtwoord houden omdat er veel gekoppeld is aan het modem, maar toch een andere SSid genomen en alles nu ingesteld en lijkt nu alles goed te gaan

 

TV ging direct wel goed, en we hebben tot nu toe nog geen haperend beeld gezien


Helemaal top. Fijn om te lezen. 

Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan weten. 


Helaas, vandaag weer haperingen ondervonden bij het terugkijken op de Arris 2592.

Niet leuk meer, ook na installatie van nieuw moden en super wifi punten

Wat is nu nog een oplossing?


Ontvanger eerst nog weer een reset gegeven? Helpt dat? 

Zo niet, welke apparatuur zit er nog meer in je netwerk? Ondersteunen die IGMP Snooping? Staat dat aan?


geen idee van IGMP

verder zit er nog laptops telefoons, google nest (3x) chromecast, philips hue met diverse lampen >10, 2 buitenshuis camera;s , deurbel en mogelijk ben ik nog wat vergeten, maar dit is een smart house aan het worden, Van alle kanten verbonden met het internet. (tegenwoordige tijd en met de tijd meegaan)


Gebruik je ergens een switch of draadloze verbindingsets?


1 x devolo voor camera's in tuin + hp switch voor de camerá

1 x tp link voor switch naar laptop, printer etc, werk bureau met aansluitingen voor thuiswerken

1x switch naar devolo (switch die ik bij KPN heb gekregen bij aanschaf glasvezel)

TV's zijn rechtstreeks bedraad op modem aangeloten


Ik was er al bang voor. Devolo's!!! Vervang die door een kabel en je probleem is opgelost. Devolo's zijn een ramp hoor je netwerk.  Zelfs als ze niet voor de tv ontvanger gebruikt worden. Ik heb al zoveel problemen voorbij zien komen met Devolo's en als het me lukte om die mensen te overtuigen dat ze die beter konden vervangen door een kabel dan waren de problemen altijd opgelost.  Data verstuur je met een utp kabel en niet met een stroomkabel.  Zeker als het netwerk flink belast wordt zoals in jouw geval.


Aangezien ik de camera's aan de schuur heb hangen en geen bedraad internet daar heb, zou ik een superwifipunt daar moeten installeren en daar de camera's op aan moeten sluiten? Is dan het probleem opgelost?


Dat is al aardig smarthome ja. Kun je inloggen op de switches om de IGMP instellingen na te kijken en deze eventueel aan te zetten wanneer dit uit staat? 

En ja de Devolo's kunnen ook storen. Je kan ze eens tijdelijk uit het stopcontact halen. Zo kan je testen of het beter wordt. Dan kun je daarna voor vervanging kijken. Dit zou eventueel een SuperWifi kunnen zijn ja mits deze de afstand kan overbruggen. 


ik ga er eens mee aan de slag, dank voor de info


Maar als de devolo adapters inderdaad zo slecht zijn, waarom bied KPN ze via hun webshop nog steeds aan, als we ze in dit form afraden, waarom verkopen ze het dan?

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437812/draadloze-verbindingsset-1200-3-adapters/?pos=400

 

want dat spreekt elkaar dan wel tegen (binnen 1 organisatie)

 

graag reactie !!!


Goeie vraag.  Op zich kan het best werken als je ze op dezelfde groep/fase hebt zitten. Niet teveel storingsbronnen zoals ledverlichting, telefoonopladers etc op dezelfde groep/fase. Helaas leven we in het tijdperk waarin mensen alles maar draadloos willen. Dus komen er steeds meer van die dingen op het electriciteitsnetwerk. Het electriciteitsnetwerk stopt namelijk niet bij de voordeur.  Net als bij wifi. In een druk bevolkt is de snelheid lager dan in het hutje op de hei.


Ik ben benieuwd als je er mee bezig bent geweest.


@Bart_Z  Heb nu de devolo's er tussen uit gehaald. De camerá;s zijn aangeloten op een super wifi punt en voor zover lijkt het dat alles werkt en rustig is.

 


Dat klinkt helemaal top. 


@Bart_Z  vandaag weer hommeles. Kijken naar NPO 2. Eerste 10 minuten ging nog, maar geleidelijk werd het steeds erger. Dit is niet leuk tv kijken meer.

 

We keken naar 2 voor 12, maar het lijkt zo ook 2 voor 12 te worden.

 

Heb je nog een oplossing?


Als ik het goed lees is jouw itv tuner nu bekabeld aangesloten op de experiabox? Klopt dat? 


@Erwin_ Nee, dat lees je niet goed. de itv tuners zijn rechtstreeks bekabels aangesloten op de modem.

1 superwifi is stand alone en de ander superwifi punt zijn 2 camera's op aangesloten.


 Keek je die avond live naar 2voor12 of was dat een opname of begin gemist? Doet het probleem zich nu ook nog voor? Met welk type itv- tuner had je dit issue?


Was begin gemist en met de Arris 2592

En tot op heden gaat het goed (ik hoop dat het ook zo blijft)

 


Dat hoop ik ook. Mocht het anders zijn, laat het dan weten. 


@Bart_Z  af en toe, met terugkijken hapert het beeld nog wel eens (gisteren terugkijken op SBS6)

Als de snelheid verhoogd wodt (heb nu 100/100) kan het dan opgelost zijn?


Ik weet niet zo uit mijn hoofd hoeveel je nu hebt, maar dat zou genoeg moeten zijn. 

Verwacht eerder dat iets stoort. Wat voor externe apparatuur heb je in jouw netwerk? Denk aan switches, camera's, etc.Â