Skip to main content

Krijg regelmatig tijdens terugkijken een haperend beeld, geluid gaat wel goed.

Ik heb een Arris 2592 en een arris 5202. De 2592 doet het erger dan de 5202

Beide ontvangers zijn rechtsreeks op een V9 modem aangesloten. Die overigens afgesloten is voor wifi. Wifi wordt bepaald door wifi versterkers die ik heb gekregen door het slechte wifi gemeten door de wifi manager en heb daardoor 2 wifi versterkers gekregen, OP de V9 wordt dan de wifi uitgeschakeld en de wifi versterkers nemen het over.

De ontvangers zijn dus rechtstreeks aangesloten, alles is al eens of meedere keren gereset, ook de modem en ok de glasvezelmodem is al eens gereset.

Enfin het haperen blijft en is zeer hinderlijk om naar te kijken, ondanks de hoge kosten zou het terugkijken toch hapervrij moeten zijn

 

Of is de apparatuur verouderd?

1 HP switch (door KPN vroeger uitgegeven)

2 camera's verbonden via HP switch (net zoals boven genoemd) aangesloten op super wifi punt

verder geen bijzonderheden


Weet je ook het specifieke type van de de HP switch? Die kan nog wel eens de boosdoener zijn, ondanks dat die door ons is uitgegeven. Er is veel veranderd. Belangrijk is dat die IGMP snooping ondersteund en dat dat aanstaat in de switch. Is dit niet het geval kan die wel eens voor de storing zorgen bij het terugkijken. IGMP zorgt er juist weer voor dat het niet gebeurd. 


De HP-1405-5 switch

 

Daarvan heb ik er 2 in het netwerk hangen

 

1- voor HUE verlichting

     voor Printer -  2 andere laptops

     voor zonnepanelen

2- voor 2 camera's gekoppeld en die zitten aan superwifi gekoppeld (superwifi is draadloos) 


Ik heb even naar de specificaties gezocht van het type switch. Deze ondersteund geen IGMP Snooping. Dit is wel nodig om te kunnen terugkijken. Ik ben er bijna zeker van dat de switches in het netwerk storen met als gevolg dat terugkijken problemen geeft. Als je ze uit het netwerk haalt of vervangt voor switches met IGMP Snooping moet het wel weer lukken. 


ik ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn

Dank in ieder geval voor het meedenken

 


Graag gedaan. Ik ben erg benieuwd.Â