Skip to main content
Beantwoord

Regelmatig last van stilstaand beeld

• October 6, 2026
  • 6 reacties
  • 52 keer bekeken

Marita Rupke van Riet
Helper
Forum|alt.badge.img

Regelmatig stilstaand beeld voor 15 seconden

Heb multicast al uitgeschakeld en tv ontvanger is bekabeld

Wat is hier aan te doen?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Marita Rupke van Riet. Welkom op de community! Vervelend dat je regelmatig een stilstaand beeld van ongeveer 15 seconden hebt. Zeker als je tv ontvanger al bekabeld is aangesloten en multicast is uitgeschakeld, snap ik dat je je afvraagt waar dit vandaan komt.

Wil je eens controleren welke beeldinstellingen op je tv ontvanger staan? Zet de resolutie op 4K 50 Hz en controleer bij HDR of ‘Automatisch’ is geselecteerd. Kijk bij HDR Prioriteit of HDR10 staat ingesteld. Als de beeldfrequentie bijvoorbeeld op 60 Hz staat, kan dat dit soort problemen veroorzaken. Het lijkt dan eerder met de beeldinstellingen te maken te hebben dan met de verbinding.

Laat je weten welke instellingen je daar ziet en of het beeld daarna stabiel blijft?

6 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 8, 2026

Hoi ​@Marita Rupke van Riet. Welkom op de community! Vervelend dat je regelmatig een stilstaand beeld van ongeveer 15 seconden hebt. Zeker als je tv ontvanger al bekabeld is aangesloten en multicast is uitgeschakeld, snap ik dat je je afvraagt waar dit vandaan komt.

Wil je eens controleren welke beeldinstellingen op je tv ontvanger staan? Zet de resolutie op 4K 50 Hz en controleer bij HDR of ‘Automatisch’ is geselecteerd. Kijk bij HDR Prioriteit of HDR10 staat ingesteld. Als de beeldfrequentie bijvoorbeeld op 60 Hz staat, kan dat dit soort problemen veroorzaken. Het lijkt dan eerder met de beeldinstellingen te maken te hebben dan met de verbinding.

Laat je weten welke instellingen je daar ziet en of het beeld daarna stabiel blijft?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • October 8, 2026

Wat is hier aan te doen?

Als ik je profiel opent (zover als een KPN klant kan kijken) zie ik dat u de Arris VIP 5202 hebt.

Klopt dat? 

Marita Rupke van Riet
Helper
Forum|alt.badge.img

Ja dat klopt contact gehad kpn inmiddels komt mijn zoon 2nieuwe kon + boxen aan sluiten  t weekend.

Marita Rupke van Riet
Helper
Forum|alt.badge.img

Wat is hier aan te doen?

Cintact gehad krijg 2 nieuwe kpn + boxen . Ik had nog de Arris kastjes .

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Fijn dat je contact hebt gehad en dat je twee nieuwe KPN TV+ Boxen krijgt. Je had dus nog de oude Arris-kastjes in gebruik. Ik hoop dat je met de nieuwe boxen weer met plezier en zonder problemen tv kunt kijken! 

Marita Rupke van Riet
Helper
Forum|alt.badge.img

Fijn dat je contact hebt gehad en dat je twee nieuwe KPN TV+ Boxen krijgt. Je had dus nog de oude Arris-kastjes in gebruik. Ik hoop dat je met de nieuwe boxen weer met plezier en zonder problemen tv kunt kijken! 

Ja ik heb arris kastjes  en devolo”s ben voormalig xs4 all klant en , en de Fritzbox , min zoon komt het aansluiten daar heb ik verder geen verstand van .Als het goed is zou ik straks via wifi tv hebben .