Skip to main content

Ik heb regelmatig een storing op mijn tv die wordt aangegeven als foutcode 303.

Er is echter geen problemen met de bedrading, ik zou het modem moeten resetten enz. Na enige ogenblikken komt het signaal weer terug, maar we missen zodoende wel een gedeelte van de uitzending.

Tevens wordt regelmatig de internettoegang van mijn PC onderbroken, wat volgens mij dezelfde oorzaak kan hebben. 

Ik zou dit probleem graag opgelost zien!

Hoi @ed-gunnewg, welkom terug!
Foutcode 303 is een beetje een algemene foutmelding over de verbinding tussen je ontvanger en experiabox. Op onze website hebben we hier een stappenplan voor Foutcode 303 of 842 oplossen
Hoe branden de lampjes op je experiabox als je deze foutcode krijgt?
Hoe heb je de TV ontvanger(s) en PC op de experiabox aangesloten zitten? Gebruik je verder ook nog netwerkapparatuur?


Hoi Thomas,

Ik heb het stappenplan gevolgd, maar daar komt alleen uit dat ik een nieuwe internet kabel moet bestellen.

De experiabox staat bij ons boven op een kast (uit het zicht) dus de lampjes kan ik niet zo makkelijk 

controleren. De box zit met een netwerk kabel aangesloten. Ik gebruik mijn computer die ook bedraad zit aangesloten. Als ik de foutcode krijg wordt het programma jammer genoeg onderbroken waar ik naar zit te kijken en na enige tijd wordt de verbinding weer hersteld, totdat het minimaal 2 keer op een avond opnieuw gebeurt. 


Hallo Thomas,

Vanmorgen donderdag 2 februari achter elkaar geen internetverbinding op mijn PC. 

Is er soms iets aan de hand met de experiabox? Een ouder model? Regelmatig geen internet is best vervelend aan het worden. Graag Je antwoord of oplossing. Heb wel screenafdrukken maar weet niet hoe ik ze moet toevoegen!

 


Als de verbinding op zowel de TV als de PC wegvalt zou er wel eens iets met je modem of de aansluiting kunnen zijn.
Zou je hierover eens met ons kunnen bellen op het moment van de storing of kort daarna?

We zijn hiervoor 24x7 bereikbaar op 0800-0402


Hallo Thomas,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb de laatste keer met 0800-0402 gebeld en de totale reset doorgelopen met de medewerker en ik moet zeggen dat we tot nu toe geen storing meer gehad hebben.

Het typische is dat ik deze reset al meerdere malen heb gedaan, maar niet met blijvend resultaat.

Het verschil was dat ik nu alle toevoer kabels van de experiabox en van de tv ontvanger moest loskoppelen en de reset met een paperclip 15 sec diende in te drukken.

Hoop dat het blijft werken want ik zit te wachten op glasvezel aansluiting.

 


Hallo Thomas,

Gisteren 16 maart 2023 was het weer helemaal mis.

Ik weet niet meer hoeveel storingen 303 / 400 ik heb gehad, maar rustig TV kijken was er niet bij.

Na de vorige reset was het even voorbij met de 303, maar gisteren weer helemaal terug. Niets aan de instellingen verandert, wel de laatste update van de TV ontvanger geinstalleer. Ik merk ook dat zodra er een 303 storing op de TV is onze beide telefoons geen Wifi meer hebben. Die moet ik dan opnieuw instellen, niet zo ingewikkeld, maar wel vervelend omdat je niet gelijk merkt dat je niet meer van Wifi gebruik maakt. 

Ik begin het zo langzamerhand zo vervelend te vinden dat ik de aanbiedingen van andere aanbieders ga bekijken wat er eventueel voor mogelijkheden bestaan.

Zijn al jaren lang KPN fan geweest, maar dat wordt een beetje verstoord door de regelmatige storingen.

Vanmorgen maar weer eens een keer het modem gereset, maar dat zou toch allemaal niet nodig hoeven te zijn denk ik zo.

Wacht de KPN misschien tot ze op glasvezel zijn overgegaan, en de boel zich vanzelf oplost?

 

Met vriendelijke groet,

Ed Gunneweg 


Hoi @ed-gunnewg, dat is niet fijn TV kijken en internetten inderdaad, je wilt natuurlijk gewoon een stabiele verbinding hebben.

Heb je hierover ook al met mijn collega's gesproken toen je deze problemen had?


Jazeker Thomas,

Ik ben toen heel langdurig met ze in gesprek geweest. Ze zagen dan ik die dag (en dat is alweer een paar weken geleden) heel veel keer een storing gehad had. Ik moest toen voor de zoveelste maal het modem resetten met een paperclip. Daarna deed mijn verbinding het weer een week. De laatste keer had ik iemand van de helpdesk aan de lijn die me weer adviseerde met die paperclip. Maar verbrak de verbinding voordat ik verdere vragen kon stellen. Weer een week een week storingvrij. Nu zelf maar weer gereset en tot nu toe geen 303/400. Ik heb de service van KPN altijd erg op prijs gesteld en ben eigenlijk nooit ontevreden geweest. Maar je kunt begrijpen dat het wel enigszins vervelend wordt.

Met vriendelijke groet,

Ed Gunneweg


Het lijkt me dan wel dat er ergens iets niet goed zit, als ik nu de lijn uitlees ziet alles er natuurlijk weer goed uit hoewel ik ook zie dat het 10 dagen geleden niet goed was.
Een ticket of monteur kunnen we alleen regelen op het moment dat de verbinding slecht is, daarom is het wel handig hierover te blijven bellen. 


Bedankt voor het antwoord  Thomas, Ik hoop dat er zich geen storingen meer voordoen. 

Maar moet ik dan bellen of kan ik ook jouw een email sturen?

 

Met vriendelijke groet

Ed Gunneweg


Omdat een reactie hier altijd wat tijd tussen zit is het echt het handigst even te bellen, mijn collega's zitten voor dit soort dingen 24x7 voor je klaar bij 0800-0402


Zodra ik problemen ondervind dan reset ik de experiabox en dan werkt het vaak weer goed.

Gisteravond, 27 maart ging de tv-ontvanger zich zelf resetten en nieuwe software downloaden.

Dus ik ga er vanuit dat het voorlopig wel weer een tijdje goed gaat.

De laatste keer had ik een wat mindere ervaring met 0800-0402 want de medewerker had wat minder

geduld met mij, omdat ik niet zo snel antwoord op bepaalde vragen kon geven. (82 jaar)

Maar in ieder geval bedankt voor je geduld