Skip to main content

Ook hier een geval met zeer regelmatig optredende foutcode stb-nmc-400. Sinds een aantal weken.

Ik heb twee ontvangers en beiden geven ze problemen. Beide ontvangers zijn bedraad aangesloten via een Cat.6e kabel en komen uit op een Ubiquity UniFiĀ 8-poort switch.

Als het probleem zich voordoet is wachten vaak sneller dan resetten. Los daarvan. Het kan ooit eens gebeuren dat het probleem zich voordoet maar niet een paar keer per week. Dan is er iets anders aan de hand.

@Juan de la CalleĀ Wat voor apparaten heb je aangesloten op je interne netwerk en weet je of deze de ā€œBonjour-serviceā€ aan heeft staan of iets wat het mDNS/Multicast protocol gebruikt. Denk hierbij aan een Printer, NAS ? Ik kan de STB-NMC-400 foutmelding makkelijk reproduceren wanneer ik op de overige apparaten in mijn interne netwerk de Bonjour-service aan zet. Kun je dit wellicht controleren of zo het een en ander uit te sluiten ?


Mmm, zeker. Ik heb een Synolgy NAS staan en uiteraard een printer. Verder een 3-tal UniFi AP-Proā€™s. Ik ga eens onderzoeken en koppel terug. šŸ™šŸ»