Skip to main content

Sinds het vernieuwen van het menu, klappen zowel m’n internet als TV er om de haverklap uit. Op de TV krijg ik dan de melding STB-NMC-400, bij m’n internet gewoon “no connection”. Gebeurde precies hetzelfde de vorige keer dat het menu was “ge-update”. Nadat die update was teruggedraaid, had ik geen problemen meer.

Nu dus weer wel, soms een hele dag geen problemen en dan weer tig keer per dag, word er redelijk moedeloos van en heb nu maar een MIFI-router neergezet met een simkaart van T-Mobile om iig stabiel werk-internet te hebben. 

Is hier een oplossing voor?

Hoi @Rardon, een wegvallende verbinding dus. Dat is knap irritant, snap ik heel goed. Dan moeten we op zoek naar de oorzaak, wat heb je al gedaan? Heb je het modem al eens opnieuw opgestart? En mocht je glasvezel hebben, heb je ook het glasvezelkastje al eens stroomloos gehad voor minimaal 2 minuten? Dit zorgt voor een nieuwe verbinding met het netwerk. 

En hoe is het modem aangesloten op het hoofdaansluitpunt? Is dat met een ronde kabel van maximaal 2 meter zonder splitter? 

Ik vraag dit allemaal omdat ik niet verwacht dat het met de update te maken heeft, want door de update valt het internet niet weg. Ik vermoed dus dat het elders zit. Zou je ook voor de zekerheid vast jouw profiel willen voorzien van gegevens. Kan ik meekijken indien nodig.