Skip to main content

Wij hebben sinds een maand of 3 regelmatig  te maken met de fout code stb -nmc -400. Tv /internet  valt dan weg .  Daarvoor nooit met dit fenomeen te maken gehad . KPN was voor ons storing vrij .Ik heb alle aansluiting al gecontroleerd ,modem gereset ook hebben wel de KPN online oplossingen uitgevoerd .  Dit alles zonder succes.   Op het KPN forum is het een veel besproken probleem maar echt een oplossing wordt niet aangedragen.  Ik hoop dat KPN nu eens dit probleem aangaat pakken ,telefonisch contact geeft ook geen oplossing . de standaard vragen  zoals heeft u de kabels  gecontroleerd? ,heeft u het modem gereset?, heeft u KPN site al bezocht? . Weet ik nu zo zachtjes aan wel.   Ik vraag mij af, zit het probleem in het modem? Is deze veroudert? Graag een oplossing voor de foutcode STB-NMC-400 want het wordt  door ons als bijzonder irritant ervaren

 

Wij hebben sinds een maand of 3 regelmatig  te maken met de fout code stb -nmc -400. Tv /internet  valt dan weg .  Daarvoor nooit met dit fenomeen te maken gehad . KPN was voor ons storing vrij .Ik heb alle aansluiting al gecontroleerd ,modem gereset ook hebben wel de KPN online oplossingen uitgevoerd .  Dit alles zonder succes.   Op het KPN forum is het een veel besproken probleem maar echt een oplossing wordt niet aangedragen.  Ik hoop dat KPN nu eens dit probleem aangaat pakken ,telefonisch contact geeft ook geen oplossing . de standaard vragen  zoals heeft u de kabels  gecontroleerd? ,heeft u het modem gereset?, heeft u KPN site al bezocht? . Weet ik nu zo zachtjes aan wel.   Ik vraag mij af, zit het probleem in het modem? Is deze veroudert? Graag een oplossing voor de foutcode STB-NMC-400 want het wordt  door ons als bijzonder irritant ervaren

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst


Gebruikt u een switch in uw netwerk? Of heeft u omvormers voor zonnepanelen van het merk SMA?


Hoi @zelfdew 

Je had je vraag in een opgeloste case gesteld dus ik heb je even laten afsplitsen.

Wat lastig dat je dit ervaart. Is dit net als in het topic alleen bij live terugspoelen? Want daarbij ervaar / heb ik 't namelijk ook.

Valt je internet dan volledig weg? Dus ook gebruik laptop en telefoon via de wifi bijvoorbeeld?? 

→ Wat doen de lampjes op het modem op zo'n moment?


Die foutcode is dus een gevolg van het wegvallen van internet, en niet een slechte verbinding tussen tv en modem.

Je vraagt of je apparaten niet verouderd zijn.

Welke modem en tv ontvanger heb je dan?

 


Gebruikt u een switch in uw netwerk? Of heeft u omvormers voor zonnepanelen van het merk SMA?

hoi Hick , Ik gebruik geen switch in mijn net werk en zonnepanelen liggen al jaren  op het dak met de elfde omvormer dus dat kan het volgens mijn ook niet zijn . Het probleem van de code  stb-nmc -400  nog maar een zo,n 6 a 7manden maanden aan de order. 


Die foutcode is dus een gevolg van het wegvallen van internet, en niet een slechte verbinding tussen tv en modem.

Je vraagt of je apparaten niet verouderd zijn.

Welke modem en tv ontvanger heb je dan?

 

Ik heb modem  Experia box V10 en tv ontvanger Arris vip2952 V2


Die foutcode is dus een gevolg van het wegvallen van internet, en niet een slechte verbinding tussen tv en modem.

Je vraagt of je apparaten niet verouderd zijn.

Welke modem en tv ontvanger heb je dan?

 

Ik heb modem  Experia box V10 en tv ontvanger Arris vip2952 V2

Die zijn zeker nog niet verouderd.

 


Die foutcode is dus een gevolg van het wegvallen van internet, en niet een slechte verbinding tussen tv en modem.

Je vraagt of je apparaten niet verouderd zijn.

Welke modem en tv ontvanger heb je dan?

 

Ik heb modem  Expedia box V10 en tv ontvanger Arris vip2952 V2

 


Die foutcode is dus een gevolg van het wegvallen van internet, en niet een slechte verbinding tussen tv en modem.

Je vraagt of je apparaten niet verouderd zijn.

Welke modem en tv ontvanger heb je dan?

 

Ik heb modem  Experia box V10 en tv ontvanger Arris vip2952 V2

Die zijn zeker nog niet verouderd.

 

Dan vervolgens is  mijn vraag , wat kan ik en vooral  KPN er verder nog aan doen om mijn probleem  op te lossen ?Want best wel irritant  als internet en tv uitvalt. Hoe kan het dat dit ineens aan de fout code   stb-nmc -400 orde is . Op het  KPN forum te lezen de dit fenomeen regelmatig voorkomt 


Goedemorgen @zelfdew en bedankt voor jouw bericht!

Dat is een hele irritante foutmelding en ik begrijp ook dat je dit graag opgelost ziet. Had je al eens gekeken hoe de lampjes op de Experia Box branden op het moment dat dit probleem zich voordoet? Als de verbinding op dat moment geheel wegvalt, dan zou ik dat ook terug moeten kunnen zien wanneer ik je verbinding doormeet. Zou jij daarom je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik je verbinding eens door gaan meten en vanuit daar verder kijken wat er in jouw geval nodig is om dit probleem te verhelpen. 


Ik heb ook sinds kort dit probleem en zoals @zelfdew schrijft zijn er vele topics met code STB-NMC-400 maar geen oplossing aangeboden. Het is heel irriterend om meerdere keren in de avond van hert kanaal te switchen. Misschien is enige optie om naar Ziggo over te stappen omdat KPN dit probleem niet weet op te lossen :-(


Ik heb ook sinds kort dit probleem en zoals @zelfdew schrijft zijn er vele topics met code STB-NMC-400 maar geen oplossing aangeboden. Het is heel irriterend om meerdere keren in de avond van hert kanaal te switchen. Misschien is enige optie om naar Ziggo over te stappen omdat KPN dit probleem niet weet op te lossen :-(

Hoi @zela071 en bedankt voor je bericht. Snap ik heel goed, het is ook ontzettend irritant wanneer je de hele tijd van kanaal moet schakelen. Voordat je besluit over te stappen, denk ik wel graag met je mee. Waar ik in eerste instantie benieuwd naar ben; hoe heb je de tv ontvanger aangesloten op de Experia Box; rechtstreeks met kabel of gebruik je een draadloze verbindingsset? En om onnodige stappen te voorkomen; wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om dit probleem te tackelen? 


Hi @JanZ_ ,

 

Ik gebruik Arris VIP 2952 en Experia Box V10.

Tot sinds kort had ik geen probleem en alles functioneerde foutloos

Naast boven genoemde apparatuur gebruik ik ook DVS en kpn internet versterkers. 
ik hoop niet dat ik terug in de tijd moet en alles moeten bekabelen.

Ik las dat DVS problemen kan veroorzaken maar terug in tijd om weer met kabels te verbinden zou behoorlijk teleurstellend zijn.

Gr.,

Davor 

 


Dankjewel voor de duidelijke toelichting @zela071!
Een DVS is een mooi systeem daar je geen kabels van A naar B hoeft te leggen. Het heeft helaas ook nadelen. Het signaal wordt verstuurd via het lichtnet van je woning en dat is nu eenmaal gevoeliger voor storingen wanneer je dat vergelijkt met een bekabelde verbinding. Kan best zijn dat het lichtnet wat zwaarder wordt belast nu het kouder begint te worden en dat de DVS daardoor ook moeite krijgt om het signaal goed door te geven. Om dit uit te sluiten, zou je eens een tv ontvanger direct bekabeld aan kunnen sluiten (in eerste instantie om te testen). Op die manier kunnen we zaken uitsluiten. Welk type DVS gebruik je trouwens?


Reageer