Skip to main content

Ik merk nu sinds een paar dagen dat wanneer ik een aflevering van weet ik wat terug wil kijken die ik ‘ opgenomen’ heb, erg vaak even stopt (bevriest) om daarna weer verder te gaan. Dit gebeurd @random dus niet met een vaste regelmaat. Soms loopt het gewoon een tijdje door en ineens staat alles weer even stil voor 2 á 3 seconden en gaat het weer verder. Overdag (laat in de middag) gebeurd dit niet, dit euvel treedt alleen in de avond op.

Uiteraard heb ik zelf al van alles geprobeerd, netwerk uitschakelen en op de WiFi verder, maar dat maakt geen enkel verschil, het probleem blijft. De MoDem/Router, Switch en de Box+ opnieuw opgestart, echter zonder resultaat. Hebben meer mensen hier last van? Is dit tijdelijk, of is het een hardnekkig probleem?

Postcode 1689

 

Hoi @ronvmeijer en bedankt voor je bericht!
Sinds de afgelopen dagen hebben we hier al meerder meldingen over ontvangen dus we zijn dit aan het onderzoeken.

Zou jij daarom het volgende aan kunnen geven:

  • Op welk tijdstip doet dit probleem zich voor?
  • De naam & zender van de opname

 

Alvast bedankt en hopelijk hebben we dit probleem snel verholpen🙏🏻


Beste JanZ: Om eerlijk te zijn heb ik er nu geen last meer van. Sinds een aantal dagen kunnen we gewoon weer terug kijken wat we “opgenomen” hebben. Het was op alle zenders eigenlijk, in de avond. We keken dan iets van SBS6 terug, toen dat niet ging probeerde we wat terug te kijken van de publieke omroep, maar dat ging evenzogoed niet. 
 

Dus het lijkt over te zijn, maar je weet nooit of het nog eens terugkomt. 😊

Dank voor je reactie. 


Beste JanZ: Om eerlijk te zijn heb ik er nu geen last meer van. Sinds een aantal dagen kunnen we gewoon weer terug kijken wat we “opgenomen” hebben. Het was op alle zenders eigenlijk, in de avond. We keken dan iets van SBS6 terug, toen dat niet ging probeerde we wat terug te kijken van de publieke omroep, maar dat ging evenzogoed niet. 
 

Dus het lijkt over te zijn, maar je weet nooit of het nog eens terugkomt. 😊

Dank voor je reactie. 

Jij ook bedankt voor je terugkoppeling @ronvmeijer :)

Houd het wel even in de gaten, mocht het probleem terugkeren dan horen we dat natuurlijk ook graag!


Beste JanZ: Om eerlijk te zijn heb ik er nu geen last meer van. Sinds een aantal dagen kunnen we gewoon weer terug kijken wat we “opgenomen” hebben. Het was op alle zenders eigenlijk, in de avond. We keken dan iets van SBS6 terug, toen dat niet ging probeerde we wat terug te kijken van de publieke omroep, maar dat ging evenzogoed niet. 
 

Dus het lijkt over te zijn, maar je weet nooit of het nog eens terugkomt. 😊

Dank voor je reactie. 

Ik had dit ook (1,5 week geleden) maar niet meer gebeurd (gelukkig). Hopelijk blijft het weg.


@ronvmeijer

 

Welke KPN tv decoder heb je?

 

Mocht je de Sagscom DIW7022 (KPN tv+ box) hebben, kijk dan of hij op multicast of op unicast staat.

Als hij op Unicast staat, dan haat tv via het gewone internet.

En als er meerdere dingen op het internet (op je eigen netwerk) gebeuren, kan daardoor het tv signaal stotteren.

Streaming diensten hebben hier geen of minder last van, omdat daar een buffer voor gedownload wordt. 

TV is live en daar kan je helaas geen buffer voor maken.

 

Zet hem op Multicast.

Multicast gaat via VLAN4 (WAN ingang) en verder via IGMP snooping.

Daar heeft het drukke internet verkeer van je eigen netwerk geen invloed op. 

 

P.S.

SBS6 had ik eerder al problemen over gelezen, maar die zijn dacht ik opgelost.

Was een probleem bij SBS6 als ik het goed heb onthouden. 


Joop, de settings zijn mij allemaal bekend en die staan ook optimaal. Ik heb inderdaad de TV+ Box die op “Multicast” staat”. Audio staat op “As Is” oftewel doorgeven zoals het is, en dat werkt ook helemaal goed  

Ik heb ook een managed switch hier staan waar uiteraard IMGP-Snooping op ingeschakeld is. Door mijn werkzaamheden als systeem/netwerkbeheerder heb ik dit allemaal zo geïnstalleerd en dat werkt ook heel goed zo. Dat blijkt ook omdat het euvel “ineens” over is en er aan m’n netwerkconfiguratie niets veranderd is. 
 

In jouw PS schrijf je dat SBS6 problemen had, dat zou het voor een deel kunnen zijn, echter trad dit probleem ook op bij de publieke omroepen. Alles is blijkbaar opgelost, want tot nu toe werkt het weer helemaal goed. 
 

dank voor je reactie. 


Ik heb het probleem nog steeds.


Vanavond nog weer naar een aflevering van “De Alleskunner” (SBS6) gekeken welke ik de afgelopen vakantie-periode “opgenomen” heb en nu ook weer totaal geen last. Het liep letterlijk gesmeerd.