Skip to main content

Ik heb met grote regelmaat stilstaand beeld op smart tv...heel irritant. Hoe kan ik dit oplossen 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Ik heb met grote regelmaat stilstaand beeld op smart tv...heel irritant. Hoe kan ik dit oplossen 

 

Wat is uw echte downloadsnelheid? zie hier om te meten.

Hoe is de KPN tv decoder verbonden met de Experiabox?

Welke KPN tv decoder heeft u?


Download 201,6, upload 245,6

Verbonden via dvs

Tv decoder Arcadyan HMB2260


Heb ook glasvezel, hussel 200/200


Ik denk dat de DVS het probleem is.

Er zit helaas erg veel storing op het lichtnet, vooral nu met de Kerstboomverlichting. 

 

Vaste kabels is altijd beter.

Eventueel (indien mogelijk) de coax kabel vervangen door UTP.

Of op de coax kabel Moca aansluiten. (zie hier, je hebt er 2 nodig)

(in beide gevallen natuurlijk als de coax van 1 punt naar een ander punt in je huis loopt). 


Vaste kabel is onmogelijk qua afstand, dus die optie valt af.

Rest ook lastig.

In ieder geval bedankt voor het meedenken. 


Vaste kabel is onmogelijk qua afstand, dus die optie valt af.

Rest ook lastig.

In ieder geval bedankt voor het meedenken. 

 

UTP kabel kan tot 300 meter.

Dus afstand kan het probleem niet zijn. 


Kan best, maar wil geen kabel door huiskamer 


Kan best, maar wil geen kabel door huiskamer 

 

Ik reageerde, omdat je zei dat het qua afstand onmogelijk was.

En 300 meter kan zonder problemen, en dan moet je wel een heel groot huis hebben.

 

Een kabel kan je heel netjes op de plint wegwerken.

Bij ons hadden we het eerder onder een overzetplint weggewerkt.

Na de plavuizen (verleden jaar), in de rand bij de plavuizen.

In beide gevallen zag je de kabel helemaal niet.

Ook met een kabelgootje kan je de kabel heel erg netjes wegwerken.

 

Of, indien mogelijk, onder de grond (onder de vloer). 

 

Een netwerkadapter, bijvoorbeeld de DVS, zijn alleen leuk als het 230 volt netwerk schoon is en helaas is dat nooit het geval.


Hoi @Efk1958, welkom hier! Ik denk dat Joop gelijk heeft, en dat het probleem hem zit in de Draadloze Verbindingsset. Een kabel is dan wel de beste oplossing. Welke draadloze set is het, qua typenummer? Als je echt geen kabel wilt trekken en de set is al wat ouder, dan kan het nog helpen om een nieuwer model te nemen, die zijn wat krachtiger.

 

Echter, vooral in deze tijd van het jaar is storing met de draadloze set iets dat vaker voorkomt. Als je kerstverlichting hebt en daarvoor geen problemen had, dan is de kans groot dat het zichzelf ook weer rechttrekt als je de kerstverlichting weer opbergt. In de tussentijd kan je de set een keer opnieuw koppelen. Dit kan helpen omdat de set dan zal proberen om de aanvullende belasting van het stroomnetwerk heen te werken. Volg daarvoor de stappen onder het kopje ‘Het middelste lampje brandt niet’ in dit topic:

 


Stel dat die DVS niet bestaan had, hoe had je het dan opgelost? Dan had je schijnbaar een UTP kabel getrokken. 😉


Hoi @Efk1958, welkom hier! Ik denk dat Joop gelijk heeft, en dat het probleem hem zit in de Draadloze Verbindingsset. Een kabel is dan wel de beste oplossing. Welke draadloze set is het, qua typenummer? Als je echt geen kabel wilt trekken en de set is al wat ouder, dan kan het nog helpen om een nieuwer model te nemen, die zijn wat krachtiger.

 

Echter, vooral in deze tijd van het jaar is storing met de draadloze set iets dat vaker voorkomt. Als je kerstverlichting hebt en daarvoor geen problemen had, dan is de kans groot dat het zichzelf ook weer rechttrekt als je de kerstverlichting weer opbergt. In de tussentijd kan je de set een keer opnieuw koppelen. Dit kan helpen omdat de set dan zal proberen om de aanvullende belasting van het stroomnetwerk heen te werken. Volg daarvoor de stappen onder het kopje ‘Het middelste lampje brandt niet’ in dit topic:

 

 

Opgelost, dvs waren verouderd. Monteur heeft nu kabel getrokken…

Bedankt voor meedenken iedereen. Fijne daen en een gezond 2022


Opgelost, dvs waren verouderd. Monteur heeft nu kabel getrokken…

Bedankt voor meedenken iedereen. Fijne daen en een gezond 2022

 

Dus toch een kabel, ik ben blij dat het opgelost is.

En met de vaste UTP kabel krijg je zeker geen spijt. 


Opgelost, dvs waren verouderd. Monteur heeft nu kabel getrokken…

Bedankt voor meedenken iedereen. Fijne daen en een gezond 2022

@Efk1958 wat fijn dat je er toch een kabel hebt laten leggen. Je zult er geen beslist geen spijt van krijgen. 😉👍🏼