Skip to main content

Goedenavond.

De afgelopen weken wordt ik geconfronteerd met het regelmatig uitvallen van de TV en internet verbinding. Wifi werkt wel, maar géén verbinding met het internet zoals et verwachten valt. De foutcode is dan steevast STB-400-NMC. Ik heb hierop contact gehad met de helpdesk, en na het modem (KPN box 12, samen met 3 super Wifi punten) een factory reset gegeven te hebben, kwam alles weer on-line. Echter, dat was van korte duur. Vanaf vrijdag 16-09 komt de storing nu een paar maal daags terug. Helaas help een factory reset nu helemaal niet meer. Ik heb de TV ontvangen nu bedraad aangesloten aan het modem en dat werkt dus prima. 

Helaas bied het on-line support via de app géén oplossing.

Iemand een idee hoe dit op te lossen? 

 

Graag advies.

 

Gr. Gé

 

 

Goedemorgen @Bushmaster en bedankt voor je bericht :)

Dat lijkt me natuurlijk niet de bedoeling dus goed dat je dit probleem ook via deze weg aankaart! Waar ik in eerste instantie benieuwd naar ben; hoe branden de lampjes op de Experia Box op het moment dat dit probleem zich voordoet? Verder geef je aan dat je de tv ontvanger nu bekabeld hebt aangesloten, heb je sindsdien nog problemen ervaren met het tv kijken? Dat wordt me niet meteen duidelijk! En hoe is het de afgelopen dagen gegaan?


Beste JanZ.

Goedemorgen. Bedankt voor je antwoord.

Nou het is niet beter gegaan. Meerdere malen per dag valt het modem-12 uit. Ik heb deze nu buiten de meterkast hangen om de status van de LED's te kunnen bekijken. alle LED's vallen uit, behalve de LED van de voeding. Die gaat meteen op rood. Soms maakt het modem een doorstart is is alles weer up and running binnen een 10 minuten, maar vaak ook niet. Dan kan ik alleen het modem en het netwerk weer draaiende krijgen als ik alle UTP's loskoppel en het modem een factory reset geef. Dan één voor één de super wifi-punten weer on-line helpen waarna het netwerk meestal weer draait, maar soms ook niet. Dan moet ik de hele cyclus weer herhalen. Ik had de TV ontvanger uit nood even voorzien van een netwerk kabel (Cat-6) maar aangezien het modem dus zichtbaar geheel uitvalt, heeft dit niets extra's gebracht. Mijn vermoeden is dus dat het modem om onduidelijke reden in storing gaat en uitvalt. Het lijkt mij dat het vervangen van het modem een eerste stap is. Het verveleden is dat ik 3 dagen per week thuis werk. Als daarbij een paar maal per dag het netwerk uitvalt, is dat op zijn zachts gezegd bijzonder vervelend. 

Gr.


Goedemorgen @Bushmaster.

Bedankt voor de toelichting! Ik ben ook meteen wat metingen uit gaan voeren en vanaf hier lijkt de verbinding momenteel stabiel te zijn. Om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten, zou je ook het glasvezelkastje eens willen resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken? Indien nodig dan ruilen we het modem voor je om. Heb je ook al eens gebeld met onze helpdesk (0800 0402 en geef vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken) op het moment dat de boel uitvalt? Dan kunnen we op het moment dat het probleem speelt, een meting uitvoeren en vervolgstappen inplannen. 


Beste JanZ.

Goedenavond. Bedankt voor je reactie. Ik heb vorige week donderdag telefonisch contact gehad met de KPN. Daar zo'n beetje alles besproken wat redelijkerwijs mogelijk was. Ook heeft de KPN medewerker een aantal remote metingen gedaan en is daarbij tot de conclusie gekomen dat er fouten in het modem zaten. Details ontbreken mij, maar het modem kon op gegeven moment ook niet meer gepingd worden. Dus is er een nieuw modem afgestuurd. Deze afgelopen zaterdag gemonteerd……. en zo dood als een pier. Wederom contact opgenomen met de KPN en zij hebben er voor gezorgd dat ik bij de KPN winkel in Zaandam een 12b kon ophalen. Aangesloten conform de instructies en alles weer in de lucht. 

Ik heb in het verleden vaker storingen met het oude modem gehad. Klaarblijkelijk heeft er vanaf het begin iets niet goed gezeten. 

Gr.


Ik hoop dat het probleem nu over is bij je. Ik had exact dezelfde klacht. Vandaag een nwe modem 12b en tvbox+ aangesloten. 

Vanavond al 3x uitgevallen.  Wifi blijft dan prima, maar zonder internet.  modem herstart automatisch, en na een tijdje wachten is het weer over, maar vervolgens begint het even later opnieuw... 


Beste JanZ.

Goedenavond. Bedankt voor je reactie. Ik heb vorige week donderdag telefonisch contact gehad met de KPN. Daar zo'n beetje alles besproken wat redelijkerwijs mogelijk was. Ook heeft de KPN medewerker een aantal remote metingen gedaan en is daarbij tot de conclusie gekomen dat er fouten in het modem zaten. Details ontbreken mij, maar het modem kon op gegeven moment ook niet meer gepingd worden. Dus is er een nieuw modem afgestuurd. Deze afgelopen zaterdag gemonteerd……. en zo dood als een pier. Wederom contact opgenomen met de KPN en zij hebben er voor gezorgd dat ik bij de KPN winkel in Zaandam een 12b kon ophalen. Aangesloten conform de instructies en alles weer in de lucht. 

Ik heb in het verleden vaker storingen met het oude modem gehad. Klaarblijkelijk heeft er vanaf het begin iets niet goed gezeten. 

Gr.

En jij bedankt voor de heldere terugkoppeling @Bushmaster :)
Fijn om te lezen dat je inmiddels een nieuwe Box 12 hebt opgehaald en dat het probleem hiermee is opgelost! 


Ik hoop dat het probleem nu over is bij je. Ik had exact dezelfde klacht. Vandaag een nwe modem 12b en tvbox+ aangesloten. 

Vanavond al 3x uitgevallen.  Wifi blijft dan prima, maar zonder internet.  modem herstart automatisch, en na een tijdje wachten is het weer over, maar vervolgens begint het even later opnieuw... 

Hoi @W.J.L :)
Zuur om te lezen dat je nog steeds problemen ervaart, ook met een nieuw modem. Nu zie ik dat je al een eigen topic hebt lopen dus ik ga hier even niet inhoudelijk reageren. Niet vervelend bedoeld hoor maar voor het overzicht is dat wenselijker!