Skip to main content

Sinds wij in ons nieuwe huis wonen ( 7-2021 ) is er gedoe met de TV verbinding, uiterst irritant.

De satelliet heeft soms een groen lichtje en is de verbinding goed, om dan opeens oranje te worden en nu zelfs paars: krijg geen contact meer met alle netten, die in ons abonnement zitten.

Alles geprobeerd, wij kennen de zgn. adviezen als je belt met KPN uit ons hoofd. Ik ga ook niet meer bellen, dat levert alleen ergernis op. 

Waarom gebeurt dit terwijl we een Glasvezel verbinding hebben? En de signaalsterkte van Internet goed is? Waarom die vermaledijde satellieten, die zelfs op een afstand van 7 meter max geen goed signaal doorgeven? Mind you, wij wonen gelijkvloers, dus niet met allerlei verdiepingen. Waarom kan het signaal niet naar de TV direct draadloos vanuit de router? Glasvezel is toch krachtig genoeg? 

Vandaag gebeld: is er op afstand een check gedaan en het signaal zgn. verbeterd: Nu heb ik alleen een paars licht en zijn er geen netten meer. Alleen het NPO-abonnement werkt nog. 

Netflix was trouwens ook altijd storingsvrij...

En dan zou ik zelf een monteur moeten betalen, terwijl KPN geen goed product aflevert? 

Dacht het niet. Goede service is: Dat KPN een eigen monteur sturen, die de situatie bij ons ter plaatse onderzoekt, ipv allerlei zgn. service-medewerkers, die je alleen het bos insturen.

KPN blijft in gebreke, zo blijkt mij. Terwijl wij netjes elke maand, al jaren lang betalen. 

Los het op, want het is 5 voor 12. 

U kunt nou wel lelijk doen maar het lijkt er toch op dat uw netwerk niet goed in elkaar zit. Verwacht u nou echt dat alles op wifi probleemloos gaat werken??? Het bereik van de 5ghz band voor wifi is maar 8 meter maximaal dus bij 7 meter bent u als 75% kwijt. Mijn advies is, als u er geen verstand van heeft, laat een monteur komen die uw wifinetwerk in orde maakt en desnoods kabels trekt die ook maar eventuele storingsbronnen kijkt zoals bijvoorbeeld zonnepanelen en draadloze verbindingsets. En ja dat kost geld maar dat kost het aanleggen van een extra stopcontact ook. 


Fijn Joep dat je het voor KPN opneemt, daar zijn ze altijd blij mee.

Typisch een geval van “victim-blaming.”

Waar het omgaat is hetvolgende: KPN doet allerlei toezeggingen, waar ik al jaren fors voor betaal. 

KPN beweert dat Glasvezel fantastisch is, “maar niet voor een nieuwbouw-woning met allerlei isolatie”, vertelde mij een servicemedewerkster vanmorgen. Dus zou ik weer een kabel door mijn huiskamer moeten leggen? Want dat is de beste oplossing meldt zij mij. 

Dus wil KPN dat we weer met coax-kabels gaan werken? In 2023? 

KPN zorgt er zelf voor de dat verbinding niet stabiel is: n.l. soms branden de bekende lampjes groen en dan opeens gaan ze oranje flikkeren en nu staat alles op paars. Dat komt door de buren, weet KPN mij te vertellen. Hahahahah….

Goede dienstverlening nietwaar?

Een schande. En een monteur moet je zelf betalen, vertelde mij het service-punt:

“ want daar beginnen wij niet aan “.  O nee? Ondanks de superwinsten die gemaakt worden?

Misschien moet KPN een soort Bovag regelen voor zichzelf: dat is pas klantgericht!

En ja, graag: echte tips van aardige mensen die dit probleem ook tegenkwamen. Dank daarvoor.

 

 


Ik neem het niet voor kpn op hoor. Feit is dat je betaalt voor een goede verbinding tot en met het modem.  Daarna is het voor jezelf.  Net als bij electriciteit. Alles na de elektriciteitsmeter is voor jou. En alles wat na de watermeter komt is ook voor jou. 10 jaar geleden kon je een modem neerzetten en had je overal wifi maar tegenwoordig is er zoveel wifi in de lucht dat het met alleen een modem niet meer lukt. Daarnaast heb je te maken met de eigenschappen van wifi en die heeft beperkingen.