Skip to main content

Ligt het aan ons of missen we voortaan regionale zenders? We kunnen enkel Omrop Frysland en AT5 kijken.

In Nederland zijn er afspraken over doorgifte van signaleren en dus ook die van regionale omroepen. Door de update van kpn is de 'functie' die deze doorgifte moest beperken weer geactiveerd. Voor ons een nadeel dat blijkbaar alleen de eigen regio en die van een aangrenzende wordt doorgegeven.


Maar het vreemde is, we zitten in Brabant.


Beste @DannyD88 

Lokale en regionale tv en radiozenders

Bij Interactieve TV van KPN heb je toegang tot de lokale en regionale zenders in jouw woonregio. Een aantal regionale zenders zijn landelijk te ontvangen. Deze zenders zitten in het basispakket.

Bekijk de regionale en lokale zenders op jouw adres

Klik hieronder om de lokale zenders te zien die je op jouw adres kan ontvangen. Je ontvangt alleen de regionale zenders van je eigen regio en aangrenzende regio’s:

Doe de postcodecheck


Check eens bij "verborgen zenders”. Of check je eigen zenderlijst indien in gebruik.

In Noord Brabant krijg je deze regionale zenders als het goed is.

TV Brabant 507 /886
TV Gelderland 506 /884
TV Rijnmond 513 /890
TV West 512 /889
TV Zeeland 514 /892
L1 TV 508 /891
Omrop Fryslân** 502 /880

AT5 is een landelijk doorgegeven lokale zender. Hoofdstadomroep.

bron mijn eigen site.


In Nederland zijn er afspraken over doorgifte van signaleren en dus ook die van regionale omroepen. Door de update van kpn is de 'functie' die deze doorgifte moest beperken weer geactiveerd. Voor ons een nadeel dat blijkbaar alleen de eigen regio en die van een aangrenzende wordt doorgegeven.

Die afspraken zijn niet met mij gemaakt, sterker nog, toen ik klant werd van Concepts.nl is er afgesproken dat ik alle regionale zenders zou kunnen kijken. En na de overname van Concepts door Telfort zou er niets wijzigen en dat klopt ook.

En na de overgang van Telfort naar KPN zou er niets wijzigen. Toen (als voorbereiding op Telfort-->KPN ?) de glasvezelaansluiting werd vernieuwd, wijzigde er nog steeds niets. Maar nu ineens ben ik een groot aantal regionale zenders kwijt. Dit lijkt me een vorm van contractbreuk!

Zoveel mensen wonen tegenwoordig niet meer in de streek waarin ze opgegroeid zijn en regionale TV is bij uitstek geschikt om een band met je geboortestreek te houden…

Bovendien, het zijn toch ‘publieke zenders’; waarom mag dan maar een deel van het publiek ze zien?


In Nederland zijn er afspraken over doorgifte van signaleren en dus ook die van regionale omroepen. Door de update van kpn is de 'functie' die deze doorgifte moest beperken weer geactiveerd. Voor ons een nadeel dat blijkbaar alleen de eigen regio en die van een aangrenzende wordt doorgegeven.

Wat bedoel je met "moest beperken"?

Overigens kon ook ook voor de update alleen naar de regionale zenders van de eigen en aangrenzende provincies kijken aangevuld met AT5 en Omrop Fryslân.


ko_van_den_berg schreef: Die afspraken zijn niet met mij gemaakt, sterker nog, toen ik klant werd van Concepts.nl is er afgesproken dat ik alle regionale zenders zou kunnen kijken.

Het zit 'm in het woordje 'toen’. Je gaat akkoord met de levering van dat moment en wijzigingen in de toekomst. Ben je het niet eens met wijzigingen tijdens de looptijd van je contract dan kan je overstappen naar een andere provider. Waar je dan ook weer akkoord gaan met de situatie van dát moment en wijzigingen in de toekomst.

 

En na de overgang van Telfort naar KPN zou er niets wijzigen.

Dat heeft het ook niet. KPN (en Telfort/xs4all) geeft al sinds 1 juli 2017 de regionale zenders niet meer landelijk door. Bij sommige klanten werkte het postcodefilter in het oude systeem echter niet goed; zoals ook bij jou. Nu wel. De situatie is dus als het al 3 jaar had moeten zijn.

Nogmaals: er zijn meer providers.


Heb hier sinds uur of 55 opeens geen andere regionale meer. Heb de omringende provincies nog wel, zit in Amsterdam. Raar, ik wist wel dat dit het officiele beleid is, maar had altijd alle zenders. Als dit aanpassen, voor mij alleen geldt, sta ik verbaasd want dat kost geld….Als het voor heel Amsterdam is, sta ik verbaasd dat ik nog geen storm van protest zie op dit forum.

 

Zo dat was mijn 1e post op dit forum, ‘ns kijken of dat er veel meer worden, of dat ik binnenkort naar T-mobile wegben.


Zie mijn uitleg omtrent de postcodefiltering, @Otto70 . Dat geldt voor individuele klanten. Het wil nog niet zeggen dat het in het oude systeem niet goed werkte voor álle klanten in Amsterdam.

Zo had mijn moeder nog tot bijna 2 jaar na de wijziging in juli 2017 TV NH in Gelderland. En haar buurman en mijn neef daar niet.

Moderne Smart-televisies hebben de app Regio TV. Daarin worden 9 v.d. 13 omroepen doorgegeven. Verder zijn ze allemaal via internet te zien en horen.


Reageer