Skip to main content

Sinds oktober zijn wij op verplicht overgegaan van Telfort naar KPN, wij kunnen sindsdien niet meer onze vertrouwde regionale zenders zien zoals o.a. Omroep Flevoland, dit was normaal bij Telfort. Ik zou graag deze weer terug willen daar ons werd verzekerd dat de overgang van Telfort naar KPN geen gevolgen  zou hebben.

grt.

Ik vrees dat dit niet meer gaat terugkomen bij KPN.

Er is al veel over geschreven en gemopperd op dit forum.


Dit heeft niets met de overgang van Telfort naar KPN te maken.

Maar met de overgang (voor Telfort, KPN, Xs4all en BudgetThuis) naar het nieuwe tv-platform. Op het oude platform werkte het postcodefilter, in gebruik sinds juli 2017 (!) niet goed. Maar nu wel. Je had dus feitelijk de afgelopen 3½ jaar geluk. Met zenders die je eigenlijk al niet had moeten hebben.

Sinds 3½ jaar is de indeling van de Regionale zenders als volgt: 

Breedbeeldweetjes | Regionale omroepen bij KPN (en Telfort en XS4ALL) van af 4 juli 2017.

Via hun eigen websites zijn de omroepen gratis te zien en te horen. KPN had daarom geen behoefte meer om de extra Buma/Stemra rechten te voldoen.

Als je via dezelfde verbinding alle regionalen wilt hebben is het enige alternatief nog T-mobile. Anders kabel (in grootste deel v.h. land Ziggo).


Sinds oktober zijn wij op verplicht overgegaan van Telfort naar KPN, wij kunnen sindsdien niet meer onze vertrouwde regionale zenders zien zoals o.a. Omroep Flevoland, dit was normaal bij Telfort. Ik zou graag deze weer terug willen daar ons werd verzekerd dat de overgang van Telfort naar KPN geen gevolgen  zou hebben.

grt.

Heb nu al spijt dat ik KPN heb gepakt  omdat omroep Brabant niet kan ontvangen  tijd om te kijken of ik van dit contract af kan komen en weer lekker terug naar Ziggo  dacht geef kpn een kans nou niet meer dus 


Wat is de reden dat regionale zenders als TV West en Rijnmond tv niet meer bij KPN te zien zijn,ben verplicht om over te stappen na ZIGGO ?


Wat is de reden dat regionale zenders als TV West en Rijnmond tv niet meer bij KPN te zien zijn,ben verplicht om over te stappen na ZIGGO ?

Alle regionale zenders zijn bij KPN te zien. Maar…….. je krijgt alleen de regionale zender van je eigen provincie te zien, aangevuld met die van de provincies die vast zitten aan jouw provincie.

Omroep Friesland ontvang je ook omdat die KPN betaald om landelijk te worden doorgegeven. En ook AT5, maar dat is geen regionale zender.


Volgens mij zitten TV West en Rijnmond  in Zuid Holland

Zuidplas is een gemeente in Zuid Holland 

In Zoetermeer kan je Tv West wel ontvangen, hoe kan dat?


@Treurwilg , 

TV West (regio den Haag) en RTV Rijnmond (regio Rotterdam)  zijn inderdaad  2 regionale omroepen uit de provincie Zuid Holland. Ik weet niet in welke provincie jij woont, maar als je de link volgt die @PeterG jou als antwoord heeft gegeven kun je precies zien welke je bij KPN kan zien.

Als je de TV+ box of een smart tv hebt, kun je ook de app Regio TV (is gratis) downloaden.  Daar zitten ook alle regionale zenders in. Om e.o.a. reden laat alleen RTV Drenthe het afweten.  De anderen doen het wel.

 


In Zuidplas zou je inderdaad TV West moeten hebben. 

Bron https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/regionale-omroepen-bij-kpn-v-a-4-juli-2017/

 

Zuid Holland
RTV Rijnmond 513 /890
TV West  512 /889
TV NH 509 /888
TV Zeeland 514 /892
TV Brabant 507 /886
RTV Utrecht 511 /887
TV Gelderland 506 /884
Omrop Fryslân** 502 /880


Word nog opgelost 


Hoop dat jullie dit zo snel mogelijk oplossen, is ook calamiteiten omroep 


Radio moet. Omdat dat vrij te ontvangen is via FM en DAB+.

Overigens kan je de tv zender ook via TV antenne krijgen. 

En het live kanaal is ook via de website hoor. En de app van omroep West.

http://omroepwest.nl/

HEB je 'm misschien wel via de app van KPN TV danwel TV.kpn.com ?

Het wordt wel tijd dat KPN weer geld uittrekt voor de rechten van alle regionale zenders landelijk.


. Om e.o.a. reden laat alleen RTV Drenthe het afweten.  De anderen doen het wel

@Alfons . Inmiddels zijn veel meer regionale zenders niet meer beschikbaar in de app Regio TV.

Dat zijn

Drenthe, Overijssel,  Gelderland, Utrecht, TV West en Rijnmond, Zeeland. 


Hé, dat was me nog niet opgevallen @PeterG Ik heb ook NL Ziet er bij en dan kijk ik daar indien nodig.

Ik zal morgen of als moeders naar bed is straks eens kijken of dit bij mij ook zo is.


@PeterG , 

Vreemd Peter, bij mij doen in de Regio TV app alle regionale zenders het nog steeds,  behalve dus de genoemde RTV Drenthe.

 


En omroep Zeeland? Die miste je ook gaf je aan in een reactie op

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2023/08/13/rtv-drenthe-niet-meer-via-app-regio-tv/

Zelfs na opnieuw installeren op de kpn Sagemcom mis ik nog steeds genoemde regionale zenders. 

Maar in deze app Regio TV op de Nokia streamingbox 8000 heb ik alle regionale zenders. Ook Drenthe. 

Maar ja. Ik gebruik daar al tijden NLziet voor omdat de app Regio TV niet beschikbaar is op het Samsung platform. 


Mogge @PeterG 

Omroep Zeeland deed het de volgende dag ook weer. Net gecheckt  maar nog steeds alles behalve Drenthe. 

PS: zojuist de app verwijderd en er opnieuw opgezet. Nu mis ik ook de eerder door jou genoemde zenders.😄 Ik geloof het verder wel. Volgende week zijn ze misschien weer terug.