Skip to main content

Sinds ik KPN TV+ heb zijn er regionale zenders weg.

Ik had ze altijd allemaal en vond dit wel prettig dat ik in Noord Holland ook limburgse tv kon kijken.

Op me Arris VIP5202 had ik ze namelijk wel allemaal.

 

Komt dit nog terug want ik ben niet de enige.

Vreemd dat jij in Noord-Holland wel de Limburgse regionale zenders had, het is immers al sinds jaar en dag zo dat je alleen de zenders uit de eigen provincie en de daaraan grenzende provincies aangeboden krijgt aangevuld met AT5 en Omrop Fryslân.


Vreemd dat jij in Noord-Holland wel de Limburgse regionale zenders had, het is immers al sinds jaar en dag zo dat je alleen de zenders uit de eigen provincie en de daaraan grenzende provincies aangeboden krijgt aangevuld met AT5 en Omrop Fryslân.

net op arris gekeken sloot hem nog keer aan en kon toch echt L1 tv kijken.

Op andere topic waren er ook meer die dit hadden.

Had dit ook op deze box tot 2 maanden terug.


net op arris gekeken sloot hem nog keer aan en kon toch echt L1 tv kijken.

Ik woon in de provincie Utrecht en ik kan L1 TV niet kijken.

Ik had ook niet anders verwacht (zie mijn vorige bericht).

Op deze site kan je zien welke regionale zenders op jouw adres beschikbaar zouden moeten zijn.


net op arris gekeken sloot hem nog keer aan en kon toch echt L1 tv kijken.

Ik woon in de provincie Utrecht en ik kan L1 TV niet kijken.

Ik had ook niet anders verwacht (zie mijn vorige bericht).

Op deze site kan je zien welke regionale zenders op jouw adres beschikbaar zouden moeten zijn.

Ik snap je en die link ken ik ook.

Maar met mij zijn er nog meerdere die het ook konden.

Me ouders konden het namelijk ook.

@Roy74  deze betreurde het ook.

Ik keek best vaak naar TV drenthe of L1 meer omdat daar familie woont


Mooi dat je er een topic van gemaakt hebt.

Ik kan bevestigen dat ik op de Arris echt alle regionale zenders kon bekijken. Zo keek ik af en toe naar RTV Drenthe en Omroep Fryslan 😁

Als Limburger vind ik het leuk om eens te zien hoe mijn landgenoten in andere provincies leven. Op de landelijke zenders is dit niet te vinden. De regionale zenders hebben vaak heel interessante programma’s die onderwerpen behandelen die voor een regio van belang zijn. Zo speelt in Groningen bijvoorbeeld de aardbevingsproblematiek en ik vind het dan leuk om me op deze manier te informeren over iets wat voor Groningers van belang is. En wie kan dat beter vertellen dan een Groninger zelf.

Ik weet niet waarom de zenders per regio worden doorgegeven op bijvoorbeeld TV+ want op de Arris had ik ook de hele reeks regionale zenders. Wellicht kan een moderator daar iets over vertellen. En hopelijk zien we de zenders nog eens terug want ik mis het ook.

Edit: omroep Fryslan heb ik inderdaad ook nog. Wel apart dat deze wel overal beschikbaar is en de rest niet.


Zo keek ik af en toe naar RTV Drenthe en Omroep Fryslan 😁

Omrop Fryslân heeft inderdaad een uitzonderingspositie die ze zelf afgedwongen hebben.

De policy van KPN is al sinds jaar en dag dst je alleen de regionale zenders uit de eigen provincie en de aangrenzende provincies te zien krijgt aangevuld met AT5 en Omrop Fryslân.

Dat jullie op de 5202 ook andere regionale zenders konden zien was dus eigenlijk niet de bedoeling.


Zo keek ik af en toe naar RTV Drenthe en Omroep Fryslan 😁

Omrop Fryslân heeft inderdaad een uitzonderingspositie die ze zelf afgedwongen hebben.

De policy van KPN is al sinds jaar en dag dst je alleen de regionale zenders uit de eigen provincie en de aangrenzende provincies te zien krijgt aangevuld met AT5 en Omrop Fryslân.

Je kan het blijven volhouden maar wij ontvangen ze toch


Zo keek ik af en toe naar RTV Drenthe en Omroep Fryslan 😁

Omrop Fryslân heeft inderdaad een uitzonderingspositie die ze zelf afgedwongen hebben.

De policy van KPN is al sinds jaar en dag dst je alleen de regionale zenders uit de eigen provincie en de aangrenzende provincies te zien krijgt aangevuld met AT5 en Omrop Fryslân.

Je kan het blijven volhouden maar wij ontvangen ze toch

En ik niet. Zo denk ik dat het overgrote meerendeel van de abonnees van KPN alleen de regionale zenders uit de eigen provincie en de aangrenzende provincies te zien krijgt en dat dat ook niet (snel) zal veranderen.


Ik vrees ook dat we het zonder de andere regionale zenders moeten doen. Op de Arris keek ik er veel naar, vooral RTV Drenthe had ik veel op, leuke programma’s. Menno was om zijn privé situatie blij met de L1 ontvangst. Ik persoonlijk vind het jammer dat we in dit land alles kunnen ontvangen maar zo weinig weten wat er speelt in de rest van het land. Wellicht kan een moderator toelichten waarom op de Arris dit wel mogelijk was/is.

Als omroep Fryslan dit heeft afgedwongen dan veel respect dat ze dit voor elkaar krijgen. Er is niets mis met wat provinciaal rebels gedrag 😎

 


Anders stel ik wel een iptv stream in waar ze wel op zitten haha

Maar inderdaad jammer dat het op deze box niet kan doorgeven is een kleine moeite aangezien de kanaalnummer toch al gereserveerd zijn ervoor


Van mij mag dit best ook weer terugkomen hoor, dat alle regionale zenders weer te zien zijn.

Hier in de provincie Utrecht hebben wij RTV Utrecht, Omroep Flevoland, NH Nieuws, TV Rijnmond, TV West, TV Gelderland. En daarbij nog Omrop Fryslan en AT5.

Daarbij mogen we best wel wat meer weten over de rest van Nederland. Zou weer een dikke pluspunt kunnen worden 😊

Nu kijk ik regelmatig via de TV+ box naar de app 'Regio TV'.


Tja, kpn is gewoon dwars,... Klik hier de Provinsje betaald lekker een x bedrag aan kpn ivm auteursrechtenvergoedingen,... 

 


Sinds half juli 2017 hoor je alleen deze te hebben hier in Noord Holland. Er zijn inderdaad enkele klanten waar de postcode filtering niet goed werkt. Dat zal op het platform voor de DIW7022 wel het geval zijn.

Zelf heb ik een jaar geleden NLziet erbij genomen. Om meerdere redenen. Eén is de regionale zenders. 

Noord Holland
TV NH 509 /888
TV West 512 /889
TV Rijnmond 513 /890
TV Flevoland 505 /885
Omrop Fryslân 502 /880
RTV Utrecht 511 /887

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/regionale-omroepen-bij-kpn-v-a-4-juli-2017/


Hi allemaal, een goede vraag. 

Het is mij onbekend waarom jullie toegang hadden tot alle regionale zenders. Kan zijn dat de ontvanger eerst op een ander adres of abonneenummer is gekoppeld? Ik vind het ontzettend vervelend dat het nu niet meer kan, dat is echter wel zoals het bedoeld is. Omrop Fryslan is inderdaad een uitzondering omdat deze omroep heeft gekozen om de kosten op zich nemen zodat ze landelijk worden doorgegeven, iets wat andere dus niet doen.


Ik ben een liefhebber van de regionale zenders en heb daarom op mijn KPN+ decoder de Regio TV app gezet. Ik weet dat die app niet door KPN zelf gemaakt en bijgehouden wordt.

Erg jammer dat die app zo incompleet is. De regionalen gaat wel goed. Alleen RTV Drenthe is geblokt en niet te ontvangen.

Maar van de vele lokale zenders werkt ruim de helft ook niet. Zijn ook geblokt.

Geen idee of dit altijd al zo was. Ik heb het pas een week of 2.


Gratis bijna alle regionale, op Drenthe en Zeeland na inderdaad, en meer

Via deze app 

ALLE regionale zenders zijn te zien en horen Via hun eigen sites op laptop en apps in smartphone, tablet. 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/regionale-omroepen-websites/

 


Bij mij op de box dus geen RTV Drenthe.


Inderdaad. Geen Drenthe.…

Vreemd. 


Bij mij op de box dus geen RTV Drenthe.

@Alfons 

Ik heb die box niet in gebruik, maar kun je niet een app van RTV Drenthe erop zetten? 


Vreemd op mijn Samsung kan ik de RegioTV app niet meer vinden. Ik weet vrij zeker dat RTV Drenthe vanaf de lancering hier al deel van uitmaakte.

Omdat de TV+ box op android TV draait kan men hier niet de reguliere Android app op installeren, en de rtv Drenthe app is er enkel voor Android en iOS 

 

Ps @Alfons de lokale kanalen hebben zover ik weet nooit deel uit gemaakt van de Regio TV app.


Die is er niet voor Android-TV Noordzee. 

App via Android telefoon wel kijken maar niet casten. 


@Noordzee 

👍 Ik heb de RTV Drenthe app op mijn Samsung tablet gezet. Op de KPN+ box en mijn smart tv vond ik hem niet.


@Galdor68 

Toch zitten er wel een aantal lokale en streekzenders op.


@Galdor68

Toch zitten er wel een aantal lokale en streekzenders op.

Dat geloof ik meteen bij de start waren er blijkbaar ' slechts' 7 kanalen beschikbaar. Bron 


De regio tv app is alleen voor Android-TV / Google-TV beschikbaar @Galdor68 .

Op de Samsung nog nooit kunnen vinden. 

En ook al die 7 regionale zender apps zijn weg bij Samsung televisies.