Skip to main content
Beste KPN,

25 Juli 2019 heb ik contact gehad met een medewerkster,

en een abonnement genomen op internet en tv 4K met 6 maanden korting

en geen activatiekosten, omdat er al iets mis was gegaan

dus €35 per maand.

daar heb ik ook een bevestiging van gekregen via de mail, met de overeenkomst

en dat zou ingaan op 2-8-2019

nu krijg ik 28-7-2019 een rekening van €75,41 van een abonnement wat ik dus niet heb!

(internet en tv Basis met activatiekosten!) en wat ingegaan is op 26-7-2019???

Nu gaat het dus weer fout!

ik word hier niet vrolijk van....

KPN wat gaan we hier aan doen?



en als ik kijk bij volg mijn bestelling, dan staat er Beste R. van Eck jouw verhuizing word voorbereid terwijl ik helemaal niet verhuist ben of ga verhuizen....
even een aanvulling,

ik heb de factuur en overeenkomst bijgevoegd.

heb wel mijn persoonlijke gegevens even weg gehaald.



Admin: afbeeldingen verwijderd, klantnummer wordt ook gezien als privé informatie. Facturen en overeenkomsten zijn voor ons in onze systemen inzichtelijk
Welkom op het forum, Tub! Ik heb de bijlagen uit je tweede bericht verwijderd. Deze bevatten je klantnummer wat we ook zien als privacy gevoelige informatie. Deze bevestiging en facturen kunnen wij verder hier ook in de systemen inzien. Ik heb dan ook gelijk voor je gekeken wat er aan de hand is.



Het is een heel verhaal geworden. Alvast als samenvatting: het klopt inderdaad niet. Daarvoor heb ik een afdeling aangestuurd.



Je had een abonnement bij ons, afgesloten in 2018, met een klantnummer dat eindigt op ...264. Dit abonnement is per 1 juni 2019 opgezegd. Vervolgens is op 8 juli 2019 een nieuw abonnement bij ons afgesloten. Dat is degene waar jij ook de afbeelding van had geplaatst, met klantnummer eindigend op ...474.



Dit nieuwe abonnement was een Internet + TV Basis met 200/200 snelheidsoptie en zes maanden actiekorting. Dit abonnement had een opleverdatum van 16 juli. Op 12 juli is voor dat abonnement een annulering ingevoerd en dat is op de 14e voltooid.



Vervolgens is op 25 juli, op datzelfde klantnummer, het Internet + TV 4K abonnement (met ook 6 maanden korting) besteld. Daarvan heb je, ook per e-mail, op dezelfde dag een bevestiging gekregen. Dit abonnement heeft een opleverdatum van 2 augustus. Ik zie hier ook staan dat je wat later wilt gaan aansluiten. Later aansluiten dan de plandatum is op zich geen probleem, je hebt daar ruimte in. Maar wel maar ongeveer 2 weken. Na die tijd zal de activatie automatisch van start gaan.



Tot zover de bevestigingen. Dan, facturen.



Ik zie hier twee facturen. De eerste van 12 juli waarop je gefactureerd wordt voor het Internet + TV Basis abonnement. En een tweede van 26 juli waarop je ook gefactureerd wordt voor een Internet + TV Basis abonnement. Het is duidelijk dat dit niet klopt.



Wat ik zie in het systeem is dat de levering van het 4K abonnement administratief nog niet voltooid is. Maar het systeem denkt wel dat je een abonnement actief hebt. Anders komen er geen facturen.



Het lijkt er dan ook op dat de annulering van 12/14 juli administratief niet helemaal goed is gegaan. Waardoor het systeem bij de nieuwe bestelling op de 25e in de war is geraakt en dat verwerkt heeft als een hernieuwde activering van het eerdere abonnement.



Wat ik dan verwacht is dat de factuur van de 12e automatisch gecorrigeerd wordt met een slotfactuur op 12 augustus. Maar of die tweede factuur van de 26e dan ook automatisch weer gecorrigeerd gaat worden als het 4K abonnement actief wordt op 2 augustus durf ik niet te zeggen.



Daarom heb ik hiervoor zojuist een melding aangemaakt voor de financiële afdeling om hier naar te kijken, en te zorgen dat de verkeerde facturen zo snel mogelijk hersteld worden en je alleen gaat betalen voor het 4K abonnement nadat die is opgeleverd.



Wat betreft de afspraak over het niet hoeven betalen van de activatiekosten. Dat zie ik hier niet terug. Maar gezien hoe dit nu loopt, ga ik dat voor je regelen. Wel moeten we dan eerst even de reactie van de financiële afdeling afwachten hoe ze dit gaan doen. Zodat we elkaar niet in de weg zitten.
@Erik_



dank u wel voor de uitleg!

Dit is mij niet verteld door de klantenservice waar ik ook contact mee gehad heb.

maar komt het allemaal wel goed?

of krijg ik nog meer verassingen?

ik heb het pakket voor de 4K al wel binnen.

is afgelopen zaterdag geleverd.

wat gaat er nu gebeuren dan?
Het komt allemaal goed. Je kunt het 4K pakket gaan aansluiten vanaf 2 augustus. Die zal dan gewoon gaan werken.



Wat betreft de facturen, die eerste is al afgeschreven neem ik aan? De tweede zal dan de komende dagen automatisch afgeschreven worden. Het is je goed recht om deze facturen te storneren. Maar, ik wil je vragen dat niet te doen. Dit omdat er dan automatisch een proces gaat lopen voor herinneringen en dergelijke. En dat maakt het alleen maar ingewikkelder. Zodra ik reactie van de financiële afdeling heb kom ik hier bij je terug met hoe de verdere stappen gaan verlopen. Sowieso krijg je deze twee facturen terug.
@Erik_

inderdaad die eerste is al afgeschreven, en die andere zal dan eerdaags afgeschreven worden.

ik zal die dan ook niet storneren om erger te voorkomen,

en wacht de vervolgstappen van de financiële afdeling af.

bedankt voor uw hulp!
Ik heb een update voor je, Tub! De financiële afdeling heeft dit verder uitgezet voor onderzoek zodat het zo snel mogelijk hersteld kan worden. Ze hebben geprobeerd je te bellen gisteren maar je niet bereikt. Kun je in je profiel aangeven op welk telefoonnummer je het beste bereikbaar bent? Dat mag in het veld 'persoonlijke opmerking'. Dan geef ik dat nummer nog even door.
@Erik_

dank u wel ik zal het even aanpassen,

ik had nog wel een vraagje

is dat andere abonnement wat geheractiveerd door die fout al wel weer gestopt?

Anders krijg ik straks misschien weer 2 rekeningen
Dat is dus wat zij moeten gaan regelen, en waarvoor het verder is uitgezet intern. Want als ik hier namelijk kijk in het systeem waarin we levering doen, dan is er niets actief. Dus ik kan het niet stopzetten. Dat is ook waarom ze je even willen bellen, zodat ze je wat meer uitleg kunnen geven over hoe dit verder gaat. Dank voor het telefoonnummer, dat is ook degene die we hier al hadden staan, dus dan is dat helemaal in orde. Ze zullen morgen een nieuwe belpoging doen. Zoals het er uitziet in het begin van de middag. Houd dan je telefoon een beetje in de gaten als je kunt.
@Erik_

weet u of ze al weer gebeld hebben?

mijn telefoon stond tot 11:45 op niet storen omdat ik uit de nachtdienst kwam (sorry).

als ze al wel gebeld hebben, wilt u dan vragen of ze het nog een keer willen proberen vandaag a.u.b

dank u wel
Ai, ze hebben het vanmorgen vroeg geprobeerd. En je inderdaad niet bereikt. Zit je de komende dagen ook in de nachtdienst? Dan geef ik dat aan.



Wel heb ik alvast een update voor je. Gisteren is het gelukt om verdere facturatie stop te zetten. Dus je krijgt geen nieuwe, foute, facturen meer. De financiële afdeling houdt dit nu de komende periode in de gaten om te zien welk deel dan door het systeem automatisch wordt gecorrigeerd. Dat zal dan plaatsvinden op slotnota's die op 12 en 26 augustus worden opgemaakt. En indien nodig plakken ze daar dan een handmatige creditering aan vast als niet alles automatisch gaat.
@Erik_

Dank u wel



ik heb nog tot vrijdag morgen 6:00 nachtdienst

maar als ze het op de dag na 13:00 proberen ben ik wakker en gewoon bereikbaar

mijn excuses voor het ongemak
Erik loopt net de deur uit maar ik heb het toegevoegd aan het dossier. Een nieuwe belpoging zal deze week plaatsvinden en na 13:00.
@Erik_



Goedemiddag,

Ze hebben (nog) niet gebeld om meer duidelijkheid te geven over de situatie.

ik zag wel dat ik mijn pakket aan kon sluiten.



heeft u misschien ook nog contact gehad over wat u tegen mij gezegd had op 29 Juli?

"Wat betreft de afspraak over het niet hoeven betalen van de activatiekosten. Dat zie ik hier niet terug. Maar gezien hoe dit nu loopt, ga ik dat voor je regelen"
Hoi @Tub200773 . Fijn dat het nu aangesloten kan worden. @Erik_ heeft mij gevraagd om het vanavond even te bewaken. Ik begrijp dat je nog niet gebeld bent door onze financiële afdeling. Als ik de informatie van Erik bekijk, lijkt het er op dat er nu een duidelijk plan van actie is en is toekomstige facturatie stilgezet. Anders gaan wij achter in de schermen nog wel even in conclaaf met die afdeling en kan de communicatie via ons.. Dat zal dit weekend niet meer gebeuren. Wat die activatiekosten betreft heb ik zojuist die 2 keer dat het ten onrechte op jouw facturen is verschenen vergoed met een creditering. Dit zal op de eerstvolgende factuur verwerkt worden.
@Erwin_



hartelijk dank voor het antwoord, dan komt het vast goed.

en bedankt voor de creditering van 2 keer onterechte actieatiekosten dat is ook terecht.



Maar er was mij bij de bestelling van het huidige pakket wat ik nu heb, beloofd door de medewerkster dat ik daar ook geen activatiekosten voor hoefde te betalen omdat die bestelling ook niet vlekkeloos was verlopen

En dat zou hij ook proberen te regelen.

Sorry dat ik zoveel vraag, maar als het beloofd is door een collega omdat het niet goed gegaan was met bestellen van het huidige pakket kan ik daar niks aan doen, en misschien staat dat ook wel in het systeem.



alvast bedankt voor jullie super hulp en support want zonder jullie was het denk ik niet goed gekomen.
Dat is helemaal geen probleem. Laat ik je hierin geruststellen. Wij hebben toegezegd dat we activatiekosten die door deze hele verwikkeling ontstaan zijn, vergoeden. Dat komen we hoe dan ook na. Ik heb nu vergoed wat er zichtbaar is op gepubliceerde facturen. Mocht jij op de eerstvolgende factuur nogmaals activatiekosten zien staan, zetten we dat ook recht.
@Erwin_

@Erik_



goedemorgen,

nu krijg ik net weer een factuur van €75,31

ook weer met activatiekosten

voor internet en tv basis wat ik dus niet heb!

ik word er nu een beetje moe van!

als dit zo doorgaat annuleer ik alles

dit word de 3e factuur in korte tijd

het zou toch opgelost zijn?



ik heb geen geldboom

en ga dit bedrag dan ook storneren, want dit gaat niet goed zo
Dit is wat ik heb

Product(en)

Maandelijkse kosten

Internet en TV 4K

€72,50

Actiekorting eerste 6 maanden

€-37,50

Totaal

€72,50

Totaal incl.kortingen

€35,00



dus er klopt nog steeds niks van!
Gisteren kon ik ook nog kijken bij volg mijn bestelling

om te kijken of de verbinding al gereed was om aan te sluiten



nu staat er het volgende

Op dit moment kunnen we je bestelling nog niet tonen

×



Waarom wordt mijn bestelling niet getoond?


  • We hebben je order nog niet verwerkt. Kom op een later moment terug om jouw status te bekijken.
  • Je order is geannuleerd of je bestelling kan niet gevonden worden.
  • Er zijn technische problemen bij KPN. Kom op een later moment terug.

Weet niet wat er allemaal gebeurd en wat er aan de hand is

Maar dat het niet goed gaat is duidelijk

en ik word er ook niet echt vrolijk van
@Erik_

@Erwin_



Hallo heren,

ik heb afgelopen zaterdag 3-8 nog eens contact gehad met de klantenservice over dit probleem, (3e rekening)

en werd weer van het kastje naar de muur gestuurd,



ik zit nog binnen mijn 14 dagen annulerings termijn,

dus ik denk dat ik vandaag 5-8 maar ga bellen en alles annuleer

alles zit nog in de doos en er is nog niks aangesloten.



Annuleren van de overeenkomst

U hebt de mogelijkheid om de overeenkomst binnen 14 dagen na de verzenddatum van deze e-mail

(mail is van 25-7)



want hier word ik niet vrolijk van, ik heb nu al 3 facturen gehad van €75,41

(12-7) (28-7) (3-8) in korte tijd.

waarvan er 2 (12-7) (28-7) zijn betaald,

en 1 (3-8) deze week word afgeschreven.



ik zal die van 3-8 niet storneren zoals ik zei in een vorige post, want dan krijg ik weer herinneringen en zo, dus maar hopen dat ik dat dan ook weer terug krijg!



ik ben er klaar mee!



Met vriendelijke groet,
@Erik_

@Erwin_



Beste heren bedankt voor jullie support,

maar heb toch besloten om alles te annuleren en dat per vandaag gedaan qua gang van zaken,

ik hoop wel dat alles wat er beloofd is qua terugstorten van de onjuiste in rekening gebrachte facturen nog plaats zal vinden.



Met vriendelijke groet,
Oei, dat ziet er naar uit, gebaseerd op wat je schrijft, alsof de opleverdatum van het goede abonnement, toch weer facturatie van het verkeerde abonnement heeft getriggerd :(



Ik zie dat de annulering inmiddels is uitgevoerd. Wat betekent dat verdere facturering niet meer zal gebeuren. Ik kan je verder verzekeren dat je alle onjuist in rekening gebrachte kosten terugkrijgt. De collega van de financiële afdeling heeft dit in behandeling. Zoals ik eerder aangaf, een deel zal automatisch gecrediteerd worden door het systeem, wat er dan nog overblijft gebeurt handmatig door hem. Notities zijn gemaakt voor hem over jouw nachtdienst, en over het feit dat er opnieuw een incorrecte factuur is. De collega gaat daarmee aan de slag en zal er nog bij je op terugkomen.



Ik verwacht dan dat dit op 13 augustus zal zijn. Dit omdat op de 12e de eerste automatische correctie wordt verwerkt. En dan kan de collega op de 13e daarvan de handmatige aanvulling doen en gelijk contact met je opnemen. Wat ik sowieso wil voorstellen is dat we ook via hier in contact tot dit in z'n geheel is opgelost. Dus als je vragen hebt, stel ze hier vooral. Dan zet ik een agendapunt om ook volgende week op de 13e even weer te controleren hoe het ervoor staat.
@Erik_



dank u wel voor uw antwoord,

ik zal u op de hoogte houden tot alles opgelost is
Goedemiddag



ik krijg net een creditering factuur van €-38 dat betekend dat ik maar €38 terug krijg?

ik heb drie keer €75 betaald wat is dit?

deze factuur is van 16-7 tot 11-8

er klopt iets niet.
Het klopt wel, Tub, maar het loopt in stapjes. En dit is stap 1.



Dit is de correctiefactuur voor de factuur die je op 12 juli kreeg. Dit corrigeert de abonnementskosten. De tweede verkeerde factuur kwam op 26 juli. Daarvoor krijg je dan op 26 augustus de correctiefactuur. Die corrigeert ook de abonnementskosten. Dat is stap 2. Tenslotte krijg je dan nog, een dag of wat daarna de correctiefactuur voor het abonnement dat je uiteindelijk geannuleerd hebt, omdat die ook een dag of twee actief is geweest. Dat is stap 3.



Voor de activatiekosten op die twee facturen van 12 en 26 juli heeft Erwin al handmatig een correctie ingevoerd. Ik kan alleen niet zien op welke correctiefactuur dat verwerkt wordt. Het kan zijn dat dit bij stap 2 gebeurd, of bij stap 3.



Nadat stap 2 verwerkt is, controleer ik hoe het ervoor staat en of er nog aanvullende creditering nodig is. Zo ja, regel ik dat gelijk, zodat dit ook met stap 3 meegenomen wordt. Het duurt zo even, maar er was hier ook wat aardig wat in de knoop in de systemen.