Skip to main content
Beste KPN,

25 Juli 2019 heb ik contact gehad met een medewerkster,

en een abonnement genomen op internet en tv 4K met 6 maanden korting

en geen activatiekosten, omdat er al iets mis was gegaan

dus €35 per maand.

daar heb ik ook een bevestiging van gekregen via de mail, met de overeenkomst

en dat zou ingaan op 2-8-2019

nu krijg ik 28-7-2019 een rekening van €75,41 van een abonnement wat ik dus niet heb!

(internet en tv Basis met activatiekosten!) en wat ingegaan is op 26-7-2019???

Nu gaat het dus weer fout!

ik word hier niet vrolijk van....

KPN wat gaan we hier aan doen?



en als ik kijk bij volg mijn bestelling, dan staat er Beste R. van Eck jouw verhuizing word voorbereid terwijl ik helemaal niet verhuist ben of ga verhuizen....
@Erik_



hallo

kreeg zojuist de 2e correctie factuur.



In de bijlage ontvangt u de factuur van KPN.

Deze maand is het totaalbedrag van uw factuur € -39,73.



Dit totaalbedrag is als volgt opgebouwd:

Abonnementskosten€-39,73

Verbruikskosten€0,00



maar dat is nog steeds niet alles, wat ik totaal betaald heb €225

hoe lang gaat het nu nog duren voordat ik alles een keer terug heb?

dit schiet niet op zo



afschrijven gaat snel maar terugbetalen ho maar!

ik vind dit slechte service van KPN
Zoals ik aangaf, de afschrijvingen hebben in drie facturen plaatsgevonden, dat gaat met de correcties dan ook zo. Het is omslachtig, maar het gaat helaas niet anders.



Je hebt nu twee van de drie correctiefacturen gehad. Deze vergoeden de abonnementskosten die niet kloppen. Er missen daarin wat dagen in verband met de tijd die het gekost heeft om die facturatie stop te zetten. Voor die periode heb ik een aanvullende correctie berekend. Dat is een bedrag van €12,88.



Daarnaast staan op die eerste twee, foute, facturen activatiekosten. Die worden niet automatisch vergoed. Zoals ik eerder ook al zei heeft Erwin hiervoor een handmatige correctie ingevoerd. Daarvan was niet van te voren te zeggen of die verwerkt zou gaan worden op de factuur van eergisteren, of dat dit op de slotfactuur van je correcte maar geannuleerde abonnement komt. Hij staat inderdaad niet op de factuur van eergisteren. Dat betekent dat die op je laatste slotfactuur zal komen te staan. Die krijg je dan maandag of dinsdag.



Op die slotfactuur vind je dan nog de volgende crediteringen:


  • correctie abonnementskosten van het kloppende abonnement dat je uiteindelijk toch beëindigd hebt
  • correctie activatiekosten van de eerste twee foute facturen (samen €59,90)
  • correctie gemiste dagen (€12,88)

Wat niet vergoed wordt van die laatste factuur zijn de activatiekosten van €29,95. Dit omdat het uiteindelijk kloppende abonnement wel opgeleverd is en een dag of twee actief is geweest.Ook al heb je er misschien geen gebruik van gemaakt. Wij hebben daarvoor wel kosten moeten maken om dat in werking te stellen. Plus de kosten voor de twee of drie dagen dat dit abonnement dus actief is geweest. Wat in totaal zal uitkomen op een euro of 35 samen.



Dat betekent dat je dan uiteindelijk, van de €226,18 die je betaald hebt, totaal ongeveer 195 euro terugkrijgt.



Ik kom volgende week, ter afsluiting, er nog een keer bij je op terug nadat de slotfactuur er is.



Wat niet vergoed wordt van die laatste factuur zijn de activatiekosten van €29,95. Dit omdat het uiteindelijk kloppende abonnement wel opgeleverd is en een dag of twee actief is geweest.Ook al heb je er misschien geen gebruik van gemaakt. Wij hebben daarvoor wel kosten moeten maken om dat in werking te stellen. Plus de kosten voor de twee of drie dagen dat dit abonnement dus actief is geweest. Wat in totaal zal uitkomen op een euro of 35 samen.





Beste Erik,



Ik volgde deze thread met veel waardering voor jou en je betrokken collega's.



Als ik het lees hebben naast jou veel van jouw collega's er veel aan gedaan om dit op te lossen. De klant ook. Het is te zien dat er aan beide kanten wel meer dan € 35 is uitgegeven. Ik neem aan dat het toch in rekening brengen van € 35 niet van jou afkomt.



Uit alles blijkt dat de fout niet bij de klant lag. Zonder die kinderachtige inhouding van € 35 aan de klant had deze thread een brok reclame voor KPN kunnen zijn veel meer waard dan de foldertjes rond de zogenaamde gratis filmpjes met Kerstmis.



Uiteindelijk blijkt KPN 2 dagen iets te hebben geleverd, waar naar alle waarschijnlijkheid niemand door de schuld van KPN van heeft kunnen genieten en brengt dit in rekening bij een klant.



Een duidelijk gemiste kans voor KPN.



Succes



Cor
Wat er hier fout ging was dat eerst het verkeerde abonnement was aangevraagd. Dat hebben we hersteld waarna er een correcte aanvraag liep. Echter, tussendoor is door systeemverstoring die eerste, verkeerde, aanvraag toch twee keer gestart als facturatie. Dat hoort natuurlijk niet en hebben we dan ook stopgezet. We zijn nu dus bezig om die kosten gecrediteerd te krijgen (dat zijn facturen 1 en 2 waar ik in mijn berichten over spreek) wat ook bijna gereed is.



Uiteindelijk is de goede aanvraag correct doorgelopen en geactiveerd, precies zoals moest. Tub heeft er echter voor gekozen om die alsnog te willen beëindigen. Dat zou normaal gesproken niet meer kunnen. De annuleringstermijn was op dat moment al voorbij en het abonnement geactiveerd. We zijn daarin vervolgens coulant geweest, juist omdat het al zo mis was gegaan, en hebben het alsnog opgezegd. In dergelijke gevallen stopt de facturatie per de datum van opzegging en kunnen we niet de abonnementskosten van de actieve periode, en de daarbij behorende activatiekosten, vergoeden.
@Erik_



goede middag



ik kreeg net deze factuur

In de bijlage ontvangt u de factuur van KPN.

Deze maand is het totaalbedrag van uw factuur € -28,79.



Dit totaalbedrag is als volgt opgebouwd:

Abonnementskosten€43,99

Verbruikskosten€0,00

Eenmalige kosten€-72,78



dus krijg €28 terug?
@Erik_



hallo Erik

ik snap iets niet aan die factuur

loopt dat abonnement nog door of zo?

het was toch beëindigd? Dit staat er op



Abonnement

Periode 02 sep t/m 01 okt Internet en TV Basis

Actiekorting eerste 6 maanden Sneller Internet tot 200/20



Eenmalig

2xActivatiekosten (=2x29,95) vergoed coulance Aanvullende correctie gemiste dagen



Gratis producten

HD tv-ontvanger - gratis

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten)





ik snap er niks meer van, kunt u mij uitleg geven a.u.b
Hey, dit klopt niet. De correcties kloppen, maar het lijkt er inderdaad op dat het abonnement (ondanks dat het beëindigd is) toch doorloopt. Ik ga er achteraan en kom er later vandaag nog even bij je op terug!
@Erik_



dank je wel Erik voor je hulp
De facturatie loopt inderdaad nog door. Ondanks dat ik hier zie dat het abonnement volledig is stopgezet. Ik heb de facturatiemensen gevraagd hier naar te kijken. Zij zullen de facturatie stopzetten. En we gaan natuurlijk ook hier de teveel betaalde kosten voor je corrigeren. Ik controleer morgen de status en kom er bij je op terug.
@Erik_



dank u wel voor de support, en de moeite die u er voor doet,

en dat het opgelost word.
De facturatie van dit abonnement is nu ook stopgezet per gisteren. De abonnementskosten die op de laatste factuur staan worden dan automatisch gecrediteerd teruggaand naar 5 september. Voor de tussenliggende periode van 5 september terug naar augustus is door de facturatiecollega een handmatige vergoeding ingediend. Je krijgt dus alles wat teveel in rekening is gebracht terugbetaald. Het enige vervelende is dat we dit niet per direct kunnen doen. Het kan alleen maar als slotfactuur worden verwerkt. Wat betekent dat je die op 2 oktober gaat krijgen, en dat het teveel betaalde geld dan ook een dag of twee, drie, daarna uitbetaald wordt.



Mijn excuses dat het nu nog weer een maand duurt voor alles helemaal rond is. Als ik het kon versnellen dan deed ik het, maar die mogelijkheid hebben we helaas niet.
@Erik_



hartelijk dank voor je hulp erik, ben blij dat het nu stop gezet is en geregeld word, en dat het oktober word kan u niks aan doen, ik wacht rustig af wat er gaat gebeuren en hou u op de hoogte als ik de slotfactuur gehad heb.

nogmaals hartelijk dank...
Dank je, Tub. Ik houd het aan deze kant ook in de gaten en kom er begin oktober bij je op terug 😉
@Erik_



Hallo Erik,



ik heb zojuist de slotfactuur ontvangen.



In de bijlage ontvangt u de factuur van KPN.

Deze maand is het totaalbedrag van uw factuur € -81,85.



Dit totaalbedrag is als volgt opgebouwd:

Abonnementskosten€-42,52

Verbruikskosten€0,00

Eenmalige kosten€-39,33



ik krijg dus €81,85 terug over een paar dagen



totaal terug ontvangen: €188,68



Factuur 3-10-2019 € -81,85

Factuur 3-9-2019 € -28,79

Factuur 28-8-2019 € -39,73

Factuur 13-8-2019 € -38,31



Met vriendelijke groet,
Goed om te horen, Tub! Ik zie hem hier ook terug. Het heeft even geduurd, maar dan is het nu eindelijk opgelost 🙂 Heel erg bedankt voor al je geduld in deze periode.
@Erik_



Ik wil u ook even bedanken voor al uw geduld, tijd en hulp die u mij gegeven hebt in deze periode.

zonder uw hulp was ik nu nog bezig om het op te lossen denk ik.



Nogmaals hartelijk dank 😀
@Erik_



Goedemorgen,

ik wil u even heel hartelijk bedanken voor de bloemen die ik zojuist heb ontvangen van u 😀

dat waardeer ik zeer.

maar nogmaals zonder uw hulp was het niet gelukt denk ik.......

Ben blij dat alles opgelost is nu.



hartelijk dank voor alles Erik!



Met vriendelijke groet,

Tub (Raymond)
Fijn dat je de bloemen ontvangen hebt, Raymond 🙂 Ik heb je graag geholpen, maar ik ben wel blij dat we dit hoofdstuk nu kunnen afsluiten. Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, of je wilt het opnieuw proberen met een KPN abonnement, dan zien we je hier graag terug.