Skip to main content

Hallo, 

Ik heb op de slaapkamer een 2e tv kastje (arris 5202). 

Deze was werkend middels een aansluiting via een accespoint. Nu heb ik de accespoint er tussen uitgehaald en een kabel rechtstreeks op de experiabox aangesloten. 

Probleem is nu dat ik foutcode 842 krijg. Ik hen de kabel op een laptop aangesloten en dit daar krijg ik gewoon internet op.

Heb het idee dat ie een ruis krijgt doordat ie eerst via een accespoint aangesloten was. Nu wil ik de tv ontvanger resetten maar geen idee hoe. Op de site al gekeken maar dit is alleen voor oudere tv ontvangers. Kort op standing drukken als opstarten verschijnt werkt niet bij deze ontvanger. Graag jullie hulp.

Beste @Jeffah,

De TV ontvanger kun je op de volgende manier resetten:

Laat maar even weten of het gelukt is. 👍🏼


Bedankt voor je reactie. Probleem is dat ik geen beeld heb. Dus kan niet via menuscherm resetten.


Bedankt voor je reactie. Probleem is dat ik geen beeld heb. Dus kan niet via menuscherm resetten.

Dat is niet fijn, misschien lukt dit:

Blijkt dit niet te werken, maak hem even stroomloos, en zet hem eens opnieuw aan. Mocht dit ook niet werken dan is er iets anders aan de hand. 


Anders zou je hier ook eens kunnen kijken:

Foutcode 303 of 842 oplossen


Nee beide geprobeerd. Helaas geen resultaat. Tv ontvanger springt gelijk op standby.

Kpn heeft ook een waardeloze telefonische helpdesk. Je wordt alleen maar verwezen na internetsites. :(


Anders zou je hier ook eens kunnen kijken:

Foutcode 303 of 842 oplossen

Ook gedaan :(


Nee beide geprobeerd. Helaas geen resultaat. Tv ontvanger springt gelijk op standby.

Kpn heeft ook een waardeloze telefonische helpdesk. Je wordt alleen maar verwezen na internetsites. :(

Klopt, ze hebben liever dat je alles regelt op het forum, daar zitten genoeg mensen om je te helpen. En hier zijn ook klanten die veel weten van de techniek van de KPN. 

Heb je de experia box eens uitgezet en daarna weer aangezet? 🤔


Ja heb ik ook gedaan.

Ik heb iemand van kpn nodig die kan mee kan kijken in de ontvanger. 


Nee beide geprobeerd. Helaas geen resultaat. Tv ontvanger springt gelijk op standby.

Kpn heeft ook een waardeloze telefonische helpdesk. Je wordt alleen maar verwezen na internetsites. :(

Jeffah ik zou in jouw geval de on line chat proberen, Daar heb ik alleen maar goede ervaringen mee. 


Nee beide geprobeerd. Helaas geen resultaat. Tv ontvanger springt gelijk op standby.

Kpn heeft ook een waardeloze telefonische helpdesk. Je wordt alleen maar verwezen na internetsites. :(

Jeffah ik zou in jouw geval de on line chat proberen, Daar heb ik alleen maar goede ervaringen mee. 

Bedankt voor de tip.

Chat heeft me goed kunnen helpen. Ontvanger is kapot en moet worden omgeruild voor een nieuwe. Morgen komt de koerier al langs.

Goede service. Het is alleen even zoeken om de juiste ingang te krijgen :)


Eh.... morgen ist zondag. 


Yes, zelfs op zondag ;)


Reken er nou niet helemaal op want ik heb topics gezien waar op zaterdag een nieuw apparaat werd toegezegd met de mededeling dat ze op dinsdag bezorgd zouden worden. We zijn benieuwd!!


Hoi @Jeffah, die foutmelding en dat er geen beeld is, is geen goede combinatie. Gelukkig heb je al via een andere weg contact gehad en is daarbij een vervangende tv-ontvanger toegestuurd. Hoe gaat het daarmee, kan je weer tv kijken op de slaapkamer?


Ik heb een gisteren via de koerier een nieuw kastje ontvangen. Deze aangesloten en doet het ook!

Dus kan weer tv kijken op de slaapkamer.


Goed om te horen, fijn dat je het nog even hebt laten weten :)