Skip to main content

Goedemiddag.

Ik kijk met regelmaat online via de computer.
Voorheen kon ik altijd een resolutie aanklikken van 1080. De laatste dagen is het mij opgevallen dat de maximale resolutie 720 is. Waarom kan ik geen hogere resolutie meer aanklikken?

Mvg

Goedemiddag @Sapphire, Scherp van je! Die optie hebben we tijdelijk uitgeschakeld, omdat sommige klanten problemen ervaarden met online tv kijken, die werden veroorzaakt door de 1080p50 streams. Achter de schermen werken we aan een oplossing om ervoor te zorgen dat klanten die wél in 1080p50 kunnen kijken, deze optie in de toekomst alsnog zelf kunnen kiezen. 


Is dat ook met de streams via Chromecast en de Smart-TV-app (Samsung/LG) het geval, @Lisa ? Zijn die momenteel ook 'maar’ 720P ?


Je kunt daar geen resolutie kiezen @PeterG. Die is altijd hetzelfde. Welke resolutie doorgegeven wordt, weet ik eigenlijk niet :thinking:. Zal inderdaad 720p zijn. 


Goedemiddag.

Ik kijk met regelmaat online via de computer.
Voorheen kon ik altijd een resolutie aanklikken van 1080. De laatste dagen is het mij opgevallen dat de maximale resolutie 720 is. Waarom kan ik geen hogere resolutie meer aanklikken?

Mvg

Dankjewel!


Wat ik nou weer zo jammer vind @Lisa , is dat het overgrote deel waar 1080p wél goed gaat nu weer moet lijden onder het feit dat bij een deel van de klanten (ongetwijfeld minder dan 25%) het niet goed gaat met 1080p. Die klanten kunnen het toch zelf wel op 720p zetten? Laat ‘ons’ dan 1080p kijken!

720p valt toch tegen op het 15 inch scherm van de pc. En de losse televisie/monitor van 23 inch.


Helemaal eens @PeterG … Laat de keuze aan klant.  720p50 is echt niet comfortabel kijken op een 27inch iMac. Ik kijk voor 100% op de Mac en 1080p is een stuk prettiger… Hopelijk snel teruggedraaid, of liever terug naar normaal..


Het valt op een 15 inch laptopscherm al tegen, @jurgenk .

Gelukkig is het wel 1080p50 als je vervolgens cast via Chromecast.

Op de Android phone zijn enkele zenders ook slecht in 1080p. Maar die hebben ze dan niet teruggezet. Dat moet je zelf doen in de instellingen.

 


Die optie hebben we tijdelijk uitgeschakeld, omdat sommige klanten problemen ervaarden met online tv kijken, die werden veroorzaakt door de 1080p50 streams. Achter de schermen werken we aan een oplossing om ervoor te zorgen dat klanten die wél in 1080p50 kunnen kijken, deze optie in de toekomst alsnog zelf kunnen kiezen. 

Nu twee weken verder, nog steeds krakkemikkig TV kijken met 720p op 27inch 5K iMac. Ik vind de staccato keuze om iedereen naar ‘720’ te knijpen niet uitlegbaar. Zoals @PeterG terecht stelt: Die klanten kunnen het toch zelf wel op 720p zetten? Laat ‘ons’ dan 1080p kijken! Ik mis m’n pixels!


Als je cast naar Chromecast dan is het wel 1080p, @jurgenk . Dus als je computerscherm een hdmi ingang heeft is dat nog te overwegen. 27 inch neem ik aan dat het een los scherm is, dus wsl ook met hdmi ingang.

Overigens, als je ITV hebt moet je ook minstens één ontvanger hebben!


Een iMac is een standalone met 5k-scherm.  Ivm handicap doe ik alles op dit scherm.  dank voor je ‘workaround’ maar KPN moet resolutie gewoon herstellen.


Mee eens. Via de hdmi kabel van laptop naar m'n losse 23 inch is het daardoor nu ook maar 720p. Het is gewoon minder mooi.
M'n laptop zelf heeft een 15 inch scherm.

Je zou kunnen overwegen tijdelijk NLziet erbij te nemen. Die hebben op 12 zenders FHD. Overigens hebben ze alleen maar NPO, RTL en Talpa.


Hoi, @jurgenk . Er kan weer 1080p gekozen worden!


Dank je @PeterG ik had het laatste dagen niet gecheckt. … Fijn.Â