Skip to main content

Resultaat van eerste dag met nieuwe kastje:

  • spontane reboot (dochter zat youtube te kijken)
  • plotseling geen geluid meer (vrouw starte netflix op - bij terug naar tv kwam geluid nog niet terug) → reboot
  • net tijdens kijken van Signs op V - geen verbinding meer. → reboot

 

Dag 1 dus. Dit belooft niet veel goeds. KPN mag zich schamen. Gaat nergens over.

Hoe is je tv+ doos aangesloten op het netwerk via kabel of wifi? 


Hoe is je tv+ doos aangesloten op het netwerk via kabel of wifi? 

Bekabeld ethernet, ongeveer 1 meter van de modem af. Zelfde als oude kastje die nooit problemen had.


Hoe is je tv+ doos aangesloten op het netwerk via kabel of wifi? 

Bekabeld ethernet, ongeveer 1 meter van de modem af. Zelfde als oude kastje die nooit problemen had.

Ik zou de internet kabel eens controleren of vervangen voor een andere. Werkt dat niet herstart het modem dan eens. Je hebt namelijk een foutcode in beeld die aangeeft dat je geen verbinding hebt met het netwerk. 

Werkt dat ook niet kpn even bellen of een bericht van een moderator afwachten. 


Dag 2: ik zet tv en box aan. Wel geluid, geen beeld. Compleet zwart scherm. Maar weer een reboot..


Paar dagen verder. Net met aanzetten- weer geen beeld. TV staat aan, we horen het geluid van een tv kanaal.. maar geen beeld. Niks lijkt dat te fixen behalve stroom eraf. Zien meer mensen dit wel eens?


Spanning eraf halen voor 2 minuten helpt niet begrijp ik.

 

Kijk of de HDMI kabel aan beide kanten er goed inzit.

Vervang deze eventueel.

 

Welke KPN experiabox of Box12 heb je?

 

Hoe zet je hem uit?

In Eco stand of Stand by (die 2de heeft mijn voorkeur, ook al verbruikt hij dan iets meer). 


Spanning eraf halen voor 2 minuten helpt niet begrijp ik.

 

Kijk of de HDMI kabel aan beide kanten er goed inzit.

Vervang deze eventueel.

 

Welke KPN experiabox of Box12 heb je?

 

Hoe zet je hem uit?

In Eco stand of Stand by (die 2de heeft mijn voorkeur, ook al verbruikt hij dan iets meer). 

Nee nee, spanning eraf lost het weer op (maar is bagger want duurt weer een minuut opstarten enzo). Domme is, alleen dit kastje doet dit.. ik heb letterlijk het oude kastje vervangen, zelfde HDMI, zelfde netwerk kabel. Het ligt aan het kastje, dat lijkt me een duidelijk verhaal toch?

 

Volgens mij had ik hem al naar standby gezet omdat de andere stand langer duurde qua start-up.


@MikeOne 

 

Vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator (KPN medewerker) het voor je nakijken en erop terugkomen.

I.v.m. drukte kan dit een paar dagen duren. 

 

Of bel morgen, gratis, 0800-0402


Beste @MikeOne, wat jammer om te lezen dat je niet zo'n goede start lijkt te hebben met de TV+ Box! Je hebt hem goed aangesloten, daar zou het niet aan moeten liggen. Een andere HDMI-kabel proberen is zeker iets wat ik ook zou willen adviseren. Ik stuur je een linkje naar de bekende bevindingen. Daar staan een aantal zaken waar we nog aan werken. Je zou daarnaast de tv-ontvanger eens kunnen resetten

 


Beste @MikeOne, wat jammer om te lezen dat je niet zo'n goede start lijkt te hebben met de TV+ Box! Je hebt hem goed aangesloten, daar zou het niet aan moeten liggen. Een andere HDMI-kabel proberen is zeker iets wat ik ook zou willen adviseren. Ik stuur je een linkje naar de bekende bevindingen. Daar staan een aantal zaken waar we nog aan werken. Je zou daarnaast de tv-ontvanger eens kunnen resetten

 

Eigenlijk per ongeluk als antwoord gemeld (lijk het niet te kunnen terugdraaien). Het geen beeld hebben soms (maar wel geluid) - lijkt niet bij de bekende bevindingen te staan dus ik ga er vooralsnog maar vanuit de het alleen een probleem bij mij is. Mijn vermoeden is echter dat het zou kunnen komen door een optie in kastje die scherm na 4 uur uitzet - en hij daarna dus niet meer aanzet.. ? Ik heb deze optie nu aangepast naar ‘Nooit’ - so far, so good.. we wachten af..


Beste @MikeOne, wat jammer om te lezen dat je niet zo'n goede start lijkt te hebben met de TV+ Box! Je hebt hem goed aangesloten, daar zou het niet aan moeten liggen. Een andere HDMI-kabel proberen is zeker iets wat ik ook zou willen adviseren. Ik stuur je een linkje naar de bekende bevindingen. Daar staan een aantal zaken waar we nog aan werken. Je zou daarnaast de tv-ontvanger eens kunnen resetten

 

Eigenlijk per ongeluk als antwoord gemeld (lijk het niet te kunnen terugdraaien).

Klopt! Ik kan dat wel (en heb dat ook gedaan ;-)).

Het geen beeld hebben soms (maar wel geluid) - lijkt niet bij de bekende bevindingen te staan dus ik ga er vooralsnog maar vanuit de het alleen een probleem bij mij is. Mijn vermoeden is echter dat het zou kunnen komen door een optie in kastje die scherm na 4 uur uitzet - en hij daarna dus niet meer aanzet.. ? Ik heb deze optie nu aangepast naar ‘Nooit’ - so far, so good.. we wachten af..

Laat inderdaad even weten wat eruit komt! 

 


@MikeOne 

 

Ik lees “zelfde HDMI kabel” 

Als je een 4K tv hebt, kan je die beter door een 4K HDMI kabel vervangen.


@MikeOne

 

Ik lees “zelfde HDMI kabel” 

Als je een 4K tv hebt, kan je die beter door een 4K HDMI kabel vervangen.

Daar zal ik nog even naar kijken idd. Wat me nu wel opvalt is dat het zwarte scherm meestal optreed als ik een van een geopende app op de LG zelf terugschakel (i.e de app op TV sluit)… wel vreemd..