Skip to main content

Het lineaire leven van muziekzender RevoltTV HD is in Nederland van korte duur geweest. De zender stopt namelijk op 1 februari.

Revolt TV HD heeft slechts iets meer dan een jaar in Nederland uitgezonden als op 1 februari de stekker uit de distributie bij Ziggo en KPN wordt getrokken. Ondanks het leveren de muziekzender aan alle digitale klanten door beide distributeurs – goed voor een huishoudenbereik van rond de zes miljoen – heeft Revolt TV HD in Nederland geen potten kunnen breken. In Amerika is de zender van rapper P.Diddy wel een succes. In Nederland werd Revolt TV HD samen met platenlabel Top Notch in de markt gezet. Het doel was de hip hop-scene breder in het daglicht te zetten.

 

Online verder

Het lineaire avontuur van Revolt TV HD is naar nu blijkt mislukt. Dit werd overigens door enkele marktkenners al verwacht. De doelgroep van Revolt TV HD is de jongere kijker. En die kijkt steeds minder lineair en juist meer online naar tv- en videocontent. Revolt TV blijft wel in Nederland actief maar richt zich na 1 februari alleen nog op het online bereiken van de kijker. Het zet hiervoor de eigen sociale media-kanalen in.
 

RevoltTV is te zien bij KPN op kanaal 109. 
 

BRON: TotaalTV

Heel eerlijk wist ik persoonlijk niet van het bestaand af van deze zender. 


Kennelijk geen groot gemis.


Ik had er ook nog nooit van gehoord.

Ik denk dat muziek vooral op YouTube tegenwoordig wordt bekeken. 


Vergeet Spotify niet.