Skip to main content

Mijn witte DVS1200 stekkers brand er 1 rood van. Tv deed het niet meer. Stekkers omgeruild want die gene ver weg van router brandde wel wit. Ver weg van router op kastje aangesloten. Nu branden beiden lampjes rood. Router paar keer stekker eruit en weer erin. Stekkers paar keer eruit en weer erin. Paar keer knopje voor reset op DVS stekkers gedaan. Beiden lampjes blijven rood branden.

*admin: afgesplitst

Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingsets kan beheren.  Wellicht kan je daar iets mee. Als dat niet werkt dan kan je er wel vanuit gaan dat he electriciteitsnetwerk niet meer geschikt is voor draadloze verbindingsets.  Ze zijn namelijk heel gevoelig voor storingen in het electriciteitsnetwerk.  Vaak worden die veroorzaakt door ledverlichting, dimmers en telefoonopladers. Een kabel trekken is het enige wat je dan nog kan doen.


Hoi @rood lampje, welkom hier!

We hebben verschillende behulpzame gebruikers op ons forum waaronder Joep, die je al te hulp geschoten is. Het rode lampje op de DVS adapters geeft inderdaad aan dat ze geen goede verbinding onderling hebben, bijvoorbeeld door een stoorzender op het stroomnetwerk in huis. Heb je de Devolo Cockpit kunnen vinden die Joep bedoelt? Dit is software van de fabrikant (Devolo), waarmee je de adapters en de verbinding kunt bekijken en beheren.

Wij hebben daarnaast ook tips om een storing met de Draadloze Verbindingsset op te lossen op onze website. Ik raad je aan om die stappen te doorlopen. We horen graag of je eruit gekomen bent :)


Telkens weer (ongeveer 1x per maand)  gaan opeens op beide DVS van de verbindingsset de rode lampjes branden. En t gebeurt altijd bij een leuk tv-programma. Uitermate irritant. Een paar keer kun je dan met de stopcontacten op elkaar er weer voor zorgen dat de lampjes wit gaan branden, maar na een keer of zes kun je weer naar de KPN-winkel voor nieuwe DVS'en. 

Weet iemand een oplosding (bekabrling is zo goed als onmogrlijk). 


Telkens weer (ongeveer 1x per maand)  gaan opeens op beide DVS van de verbindingsset de rode lampjes branden. En t gebeurt altijd bij een leuk tv-programma. Uitermate irritant. Een paar keer kun je dan met de stopcontacten op elkaar er weer voor zorgen dat de lampjes wit gaan branden, maar na een keer of zes kun je weer naar de KPN-winkel voor nieuwe DVS'en. 

Weet iemand een oplosding (bekabeling is zo goed als onmogelijk). 

 

Het probleem zit waarschijnlijk in je 230 volt netwerk.

Daar zit, helaas, steeds meer vervuiling (storing) op.

Reden:

Slechte LED lampen (niets met de prijs te maken, helaas).

Zonnepanelen die niet goed zijn aangesloten of van mindere kwaliteit.

Phöne

Laders (van o.a. mobiele telefoons). (laat die niet in het stopcontract zitten als je ze niet gebruikt)

Voedingsadapters (volksmond stroom) het zwarte of witte kastje om het apparaat van energie (volksmond stroom) te voorzien.

etc.

Daardoor is de kans heel erg groot dat de DVS storing geeft. 😉

 

Vaste UTP kabels is altijd het beste, waarom is dat bij u onmogelijk?

Je kan de coax kabel bijvoorbeeld door een UTP kabel vervangen. 

 

Andere oplossing is om het ethernet signaal via de coax te verzonden.

Hiervoor kan je 2 (aan beide kanten 1) Moca's gebruiken. Zie o.a. hier. 

 

Ik heb ook gelezen dat het via Wifi kan.

Je stopt dan de UTP kabel in de Wifi verlenger en de andere kant in de KPN tv ontvanger.

KPN ondersteund dit niet.

Zelf nooit gedaan, dus ik weet daarom ook niet of het echt goed werkt.😉

 

Zelf heb ik overal vaste UTP kabels, was veel werk, maar daarna heel erg veel plezier van.

 

Â