Skip to main content

Hi, ik gebruik al jaren de draadloze verbindingssets om tv te kijken. Jaren geleden (ca 5+jr) was het altijd ‘hopen’ op goede verbinding. Inmiddels gaat het goed… tot een paar maanden geleden 1 van de DVS1200 er mee ophield. Roodlampje, niet meer aan te krijgen. Uiteindelijk deze tv (in de slaapkamer) afgeschreven. Nu vanavond is hetzelfde in de woonkamer gebeurd. Niet meer aan te krijgen. De DVS1200 bij de experiabox, incl kabel in de experia modem, brandt ook al maanden rood. Nu heb ik alles geprobeerd, in elkaar, naast elkaar, verbonden met elkaar, niet verbonden, in de modem, uit de modum, in de tv ontvanger en niet… hopeloos, het lukt niet. 
Wat moet ik doen? 

Op de site van Devolo staat de devolocockpit.  Daarmee kan je de dvs beheren en voorzien van eventuele updates.  Hou er rekening mee dat het electriciteitsnetwerk misschien niet meer geschikt is. Dan is een kabel leggen dd enige optie.


Welkom op het forum @Nicky vdh. Een rood lampje op de DVS geeft aan dat ze geen goede verbinding met elkaar hebben, dat kan verschillende oorzaken hebben. Een van de oorzaken is het electriciteitsnetwerk wat Joep al noemt, ook andere zware apparaten (zoals een wasmachine en dergelijke) op dezelfde stroomgroep kunnen invloed hebben op het signaal. Je hebt ze ook al naast elkaar geprobeerd begrijp ik, had je ze toen ook opnieuw met elkaar laten koppelen? Je kunt de al genoemde Devolocockpit ook proberen, als je dat nog niet hebt gedaan.


Hi @Jasper en @Joep1965 ,

Dank jullie wel voor de reactie. Ik begrijp uit jullie antwoord dat het interne electriciteitsnet kan Veranderen onder invloed van machines. Ik denk dat de kerstboom een negatieve invloed heeft. Die gaat gelukkig vandaag of morgen weg. Wie weet.

Ik had de cockpit al geprobeerd te gebruiken en kreeg als tip om een software update te doen. Helaas is mijn macbook niet voorzien van de juiste kabelingang, dus ben in afwachting van vrienden voor een leen computer. Wie weet helpt dat. Zo niet dan zal ik een ander systeem moeten omdat kabels trekken niet mogelijk is (tenzij dwars door het huis met afplakband tegen het struikelen ;)

als jullie nog tips hebben voor een andere niet bedraadde oplossing, dan hou ik mij aanbevolen. 
 

Gr., Nicky
 


De kerstboom is inderdaad ook een mogelijkheid @Nicky vdh, nu je het zegt. Die zien we in deze tijd van het jaar vaker langskomen bij zulke situaties. Laten we, naast de bekabelde optie, eerst aankijken hoe het gaat als de kerstboom uit de kamer is. Het kan dan ook weer goed werken.


Helaas…., ook de kerstboom weghalen werkt (nog) niet. 
Inmiddels heb ik een apple computer die een netwerkkabel-ingang heeft. Is er ergens een mogelijkheid om de software voor apple te downloaden?


Hallo @Nicky vdh , zie onderstaande link:

https://www.devolo.nl/support/downloads/download/devolo-cockpit


Dank Jan en anderen,

Cockpit werkt, alleen wordt er ook bij bedrading DVL1200 aan de mac, geen apparaat gevonden. En zie ik niet hoe ik software kan update. De software op de KPN site is voor google..

Inmiddels heb ik alle kerst lampjes (led!) weggehaald in huis, het werd toch tijd, en is er iig weer TV in de woonkamer. De tweede tv sluit ik wel op het (draadloze 😉 internet aan (of apple tv?).

Gr., Nicky

 

 


Dat het apparaat niet wordt gevonden is wel gek, als ze met een netwerkkabel verbonden zijn zouden ze gevonden moeten worden. Had je dit bij alle DVS-adapters of bij eentje daarvan? Op de tv in de woonkamer werkt het nu weer begrijp ik.

De tweede ontvanger aansluiten kan via zo'n draadloze set of via een directe kabel. Ik zou die niet via Wifi aansluiten. Ik weet niet of ik begrijp wat je met de Apple TV bedoelt, bedoel je met een app daarom, of daar naar casten via Airplay?