Skip to main content
Beantwoord

Rond 19:00 13-3 was er een server en/of netwerk storing

• 13 maart 2025
  • 6 reacties
  • 92 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

@TijtheMan 

onderstaand gebeurde dus rond 19:00 op 13 maart

In de browser konder mijn opnames niet getoond worden en toen heb ik de tv+ box aan gezet en daar kreeg ik de volgende melding.

toen ik daaarna  de browser checkte op mijn deskttop checkte werkte daaar wee de opnames

tv+ box herstart en die ging ook weer werken

toen 1 aflevering van matlock gekeken

toen ik die wilde verwijderen lukte dat niet  zag een melding met verwijderen mislukt

lukte me pas bij een 3e poging om de opname te verwijderen

ik had continu internet en kon browser pagina's bekijken maar er was een hapering naar de cloud omgeving van tv+

Beste antwoord door Jeroen-bart Engelen

Volgens mij klopt dit wel. Rond 19:00 was er een storing, om 20:00 was er een storing die te maken had met die van 19:00, maar deze was snel verholpen omdat er nog allemaal engineers bezig waren het platform te monitoren. Toen om 21:00 een storing die lost staat van de eerdere storingen.

Alle oorzaken zijn bekend, mitigerende maatregelen zijn genomen en er zijn acties uitgezet om verbeteringen door te voeren om dit te voorkomen in de toekomst.

Bekijk origineel

6 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7527 reacties
  • 13 maart 2025

Hi ​@matthijs peters! Deze kan ik alvast beantwoorden, we hadden een korte storing waardoor een hoop TV zaken niet goed gingen. Die is inmiddels opgelost, dus fijn om te lezen dat het jou uiteindelijk ook is gelukt om de opname te verwijderen. 
Excuses voor het ongemak! Mocht zoiets weer gebeuren, dan kun je ook altijd even onze storingspagina controleren. Daar melden we het wanneer er een storing is en dan weet je in elk geval waar het door komt. 🙂

Forum|alt.badge.img+2

@Sanne van KPN 

ik had meteen gebeld rond 19:00 en volgens jullie telefoon computer was er geen storing in mijn buurt

en als ik nu kijk op die storings pagina dan staat er

Starttijd

13 maart 2025 om 20:18

(Verwachte) eindtijd

14 maart 2025 om 00:18

en de start tijd van de storing bij mij was rond 19:00 

en ik had tijtheman getagged omdat hij naar een ander probleem van mij kijkt.

PeterG
Superuser
  • 61132 reacties
  • 13 maart 2025

Als een storing nét ontstaan is is er nog geen storingsmelding op de site aangemaakt. Dat is namelijk mensenwerk.

Bij mij raakte het om 20:18 verstoord. Dat heb ik direct op m'n site gezet. Is er inmiddels weer af, want hier werkt online (opnames staan daar ook voor TV+) weer.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7527 reacties
  • 13 maart 2025

Ah check, dan is het bij jou wat eerder begonnen dan het bij ons bekend was. Top dat je gebeld hebt! 

Enthousiaste eindtijd, maar ik hoor her en der geluiden dat het weer opgelost is dus je zou zonder problemen verder moeten kunnen kijken/opnames verwijderen. 🙂

Forum|alt.badge.img+2

@Sanne van KPN 

Ik heb het dus heel anders beleefd die storing

rond 19:00 kortstondig groot probleem dat de (?)  cloud/opslag server niet benaderbaar was

maar daarna heb ik zonder problemen 2 afleveringen achter elkaar gekeken tussen 19:00 en 21:00

met rond 20:00 alleen de hik dat verwijderen van eerste aflevering  niet meteen lukte

dus 2 hikken rond 19:00 en 20:00 

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8

Volgens mij klopt dit wel. Rond 19:00 was er een storing, om 20:00 was er een storing die te maken had met die van 19:00, maar deze was snel verholpen omdat er nog allemaal engineers bezig waren het platform te monitoren. Toen om 21:00 een storing die lost staat van de eerdere storingen.

Alle oorzaken zijn bekend, mitigerende maatregelen zijn genomen en er zijn acties uitgezet om verbeteringen door te voeren om dit te voorkomen in de toekomst.

Reageer