Skip to main content

hoi allemaal sinds een paar dagen geeft mijn wifi versterker een dvs 1200 een rood lampje ik heb hem al meerdere malen gereset zonder succes ook de andere wifiversterker gereset zonder succes iemand die mij kan helpen alsvast bedankt!

Hoi @steijnoosthoek, de DVS1200 is allereerst geen wifiversterker, Het enige wat deze doet is het signaal van de aangesloten internetkabel het lichtnet op sturen en de andere adapter haalt het er weer af.
Als het lampje op deze adapter rood brandt gaat er inderdaad iets niet goed, meestal wordt deze storing veroorzaakt door een apparaat op je lichtnet. In de onderstaande topics kun je alles vinden over hoe deze adapters werken en hoe je dit probleem op kunt lossen:

 


hoi @Thomas bedankt voor uw antwoord! ik bedoelde dat de dvs 1200 aangeslten zit op een wifi versterker maar het lampje van de dvs1200 brand rood ik kan aalleen geen storingsbronnen in de buurt vinden is er een andere oplossing?


Ah okay, duidelijk!
Op afstand is het helaas wat lastig meedenken maar een rood lampje kan eigenlijk niets anders betekenen. Behalve de stappen in de bovenstaande topics kan ik je adviseren ze simpelweg even te ontkoppelen en bij elkaar in de buurt in een stopcontact te doen. Ze te koppelen en daarna weer op hun respectievelijke stopcontacten aan te sluiten. Als de lampjes dan nog steeds/weer rood branden weet je dat er ergens op jouw lichtnet een apparaat zit dat de onderlinge verbinding verstoort.

Een andere optie zou natuurlijk zijn om alles met internetkabels aan te sluiten in plaats van de draadloze verbindingssets maar zo op afstand is dat makkelijk praten.