Skip to main content

Hoi KPN,

Mijn oma heeft al ruim anderhalf tot 2 jaar problemen met het tv kijken op haar 2e tv met een draadloze adapter (dvs). Als het zwarte tv kastje uit staat brandt het lampje gewoon wit, maar als ik het kastje aanzet om tv te kijken, wordt de adapter rood en blijft om de 10/20 seconden de tv hangen en zie je een frame half wazig met grote pixels voor 10 seconden ofzo. Bij haar andere dvs die aangesloten staat op de modem is er geen enkel probleem met tv kijken. Heb destijds van alles geprobeerd om het te verhelpen zonder enig succes. Ondertussen is er ook al iemand van kpn langs gekomen om alles van de modem door te sturen naar 2 van die kleine Experia wifi routers, omdat er best wel wat meters tussen de 2 dvs adapters zit. Nu voorheen gebruikte ze de dvs 650. Alleen heb sinds vandaag de dvs 1200 binnen gekregen om te kijken of die beter werken. Maar heb nog steeds dezelfde problemen en brandt de dvs die met de modem staat aangesloten wit and de 2e dvs adapter blijft rood branden na 100x te hebben gereset en te hebben (ont)koppelen. Weet iemand misschien een oplossing of heeft iemand hetzelfde ervaren. Want het lijkt me stug dat het het voorheen langer als 5 jaar gewoon normaal gedaan heeft en inenen niet meer.

Het wordt steeds moeilijker om dvs's te gebruiken.  Een dvs verstuurt data over het electriciteitsnetwerk.  Dat ging aardig maar nu het electriciteitsnetwerk overbelast is zien we steeds dit soort problemen. Helaas hebben te fabrikanten daar geen antwoord op. Bekabelen is eigenlijk de enige optie.


@yzo 

 

Eigenlijk kan je veel beter helemaal geen DVS gebruiken.

Op het 230 volt netwerk zit steeds meer verstoring waardoor ze steeds (vooral voor tv) minder goed werken.

Het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

 

Het beste is en blijft een UTP kabel gebruiken.

Of als het niet anders kan met behulp van een SuperWifi2, die kan je via de WIFI manager van KPN voordelig kopen.

 

Zie hier het advies aansluitschema van KPN voor de KPN tv decoder Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Groene lijn is UTP kabel (altijd mijn voorkeur, wel éénmalig veel werk)

Â