Skip to main content

Mijn router is nu bijna 10 jaar oud en met kabels en versterkers door het hele huis hebben wij nu WiFi signaal wat verbeterd. De afstandsbediening is geel aan het worden en plakband houdt het klepje dicht. Zou ik als trouwe gebruiker misschien in aanmerking komen voor een recentere apparaat? 
Mvg Helena. 

Een nieuwe afstandsbediening aanvragen kan hier:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/interactieve-tv-afstandsbediening-kapot-64394

Welk model Experiabox heeft u? En welk merk tv ontvanger?


Hoi @Sokolova . Welkom op het forum.

Is het gelukt met die link van @Nick83  om je afstandsbediening om te ruilen? Verder ben ik ook wel benieuwd naar de rest van je spulletjes. Kun je vertellen wat je precies thuis hebt staan? 

Verouderde tuners en modems kun je trouwens via deze pagina omruilen: https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006.1


@Sokolova ,De V7 zxv10 H220N kan je niet via die tool van @Erwin_  omruilen maar die is wel verouderd en kan je gewoon vervangen door 0800-0402 te bellen.


@Sokolova ,De V7 zxv10 H220N kan je niet via die tool van @Erwin_  omruilen maar die is wel verouderd en kan je gewoon vervangen door 0800-0402 te bellen.

Of via mij.   :-)


Dag Erwin, dank voor jouw antwoord. Ik heb Experia Box 8. En zou deze graag voor een recente willen ruilen. Gr. Helena 

 


Hallo @Sokolova de KPN Experia V8 wordt alléén omgeruild bij een defect of als deze volgens KPN niet meer aan de huidige eisen van de tijd voldoet.

 


Dag Erwin, dank voor jouw antwoord. Ik heb Experia Box 8. En zou deze graag voor een recente willen ruilen. Gr. Helena 

 

De v8 is toch wel een relatief goed modem,Welk probleem ervaar je?Geloof me de box 12 is recenter maar wil je echt niet!


De v8 is toch wel een relatief goed modem,Welk probleem ervaar je?Geloof me de box 12 is recenter maar wil je echt niet!

Ook ik zou, als ik in jouw schoenen.zou staan, die hoogbejaarde V8 graag inruilen voor een moderne V12. Alleen al het feit dat de V8 geen 5GHz wifi ondersteunt zou genoeg moeten zijn om die Experia Box om te ruilen.

 

Een nieuwe afstandbediening kan je aanvragen via deze site.


De v8 is toch wel een relatief goed modem,Welk probleem ervaar je?Geloof me de box 12 is recenter maar wil je echt niet!

Ook ik zou, als ik in jouw schoenen.zou staan, die hoogbejaarde V8 graag inruilen voor een moderne V12. Alleen al het feit dat de V8 geen 5GHz wifi ondersteunt zou genoeg moeten zijn om die Experia Box om te ruilen.

 

Een nieuwe afstandbediening kan je aanvragen via deze site.

Nou,er zijn toch wel erg veel problemen met de box 12.Ik zou zelfs als ik een box 12 had hem graag willen omruilen voor een v8.In de basis is het een erg stabiel modem,wifi valt dan wel via bv superwifi op te lossen. @Sokolova ,Heb je toevallig ook misschien een vip1853?die kan dan via de tool van @Erwin_  omgeruild worden.


Nou,er zijn toch wel erg veel problemen met de box 12.

Welke problemen zijn er dan met de V12?

Ik heb er hier zelf één hangen en ik ervaar daar eigenlijk nooit problemen mee.

Het zijn mijns inziens juist de "super"WiFi's die je zou moeten mijden zolang er nog geen splitsing van SSID's mogelijk is en bandsteering nog zeer slecht functioneert.

 

Kloppen de apparaten in jouw onderschrift nog steeds?

Zo ja, dan doe je jezelf ernstig tekort. Zowel de TG789vn als de Motorola VIP1853 zijn al tijden End-of-Life en zijn hoognodig aan vervanging toe.


Nou,er zijn toch wel erg veel problemen met de box 12.

Welke problemen zijn er dan met de V12?

Ik heb er hier zelf één hangen en ik ervaar daar eigenlijk nooit problemen mee.

Het zijn mijns inziens juist de "super"WiFi's die je zou moeten mijden zolang er nog geen splitsing van SSID's mogelijk is en bandsteering nog zeer slecht functioneert.

 

Kloppen de apparaten in jouw onderschrift nog steeds?

Zo ja, dan doe je jezelf ernstig tekort. Zowel de TG789vn als de Motorola VIP1853 zijn al tijden End-of-Life en zijn hoognodig aan vervanging toe.

vip1853 wel.TG789vn heb ik als reserve bewaard.


Maar ik heb voor de vip1853 een omruilafspraak gemaakt en mag hem dinsdag omruilen.Ik heb een tijd lang digitenne gebruikt en heb dus ook toen geen gebruikt gemaakt van i-tv.


De box 12 krijg ik maar niet werkende op mijn twee hp laptops,Twee keer een monteur en de tweede keer heeft hij hem voor een v10 omgeruild.


Ruil die VIP 1853 dan zo snel mogelijk om via de KPN servicetool om apparatuur om te ruilen, je zult er geen spijt van krijgen.


Ruil die VIP 1853 dan zo snel mogelijk om via de KPN servicetool om apparatuur om te ruilen, je zult er geen spijt van krijgen.

Heb ik gedaan,Dinsdag mag ik hem omruilen!


@Sokolova : Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?


@Erwin gedaan! 🤓


@Sokolova : Je hebt zo te zien versterkers aangesloten. Die nemen het wifi signaal van de v8 over. Als jij púúr issues met de wifi ervaart heeft omruil weinig zin. Zijn er nog andere problemen met die v8?


@Erwin 1976 Klopt, versterkers bekabeld. Toch blijft wifi problematisch, vandaar dacht ik aan wat recentere router. Verder de TV en de telefoon doen het goed. 


Die versterkers nemen de wifi functie over. Als je draadloos internet dan nog steeds niet goed is, moeten we het meer daar in zoeken.

Heb jij de wifi manager al eens doorlopen? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm


Die versterkers nemen de wifi functie over. Als je draadloos internet dan nog steeds niet goed is, moeten we het meer daar in zoeken.

Heb jij de wifi manager al eens doorlopen? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

Ik zou in dit geval de V8 ook niet omruilen.Eigelijk loopt hij alleen qua wifi achter.In dit geval zou ik het echt niet weten waarom hij vervangen zou moeten worden.