Skip to main content

RTL5 blijft telkens hangen op mijn experiabox 12. Opnieuw opgestart, daarna ook nog gereset, maar niets heeft tot nu toe geholpen. Wie weet de oplossing? 

Met de experiabox (modem) kijk je geen televisie. En de 12 heet trouwens geen “experia” meer. Maar alleen Box 12. 

Dus: welke tv ontvanger zit via hdmi met je tv verbonden?


En hoe is de KPN tv ontvanger verbonden met de Box12? 


Och ja, stom! Ik bedoel idd de tv ontvanger. Deze is verbonden via Wifi en HDMI, alle zenders doen het goed, Wifi ontvangst is ook prima geeft de ontvanger aan, alleen bij RTL5 blijft na even te hebben kunnen kijken het beeld hangen. Ook gecheckt of deze helemaal up to date is, en dat is ook het geval, dus omdat ik eigenlijk door alle, voor mij denkbare, zelf op te lossen mogelijkheden ben hier mijn licht maar eens opsteken. 


@Mana18 

 

Ik gok dat je de nieuwe Sagacom DIW7022 als KPN tv decoder hebt.

 

Vreemd als maar 1 zender blijft hangen.

 

Reset hem eens.

Hou de kpn toets op de ab ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt.

Kies voor opnieuw opstarten.

 

Beste is en blijft natuurlijk vaste UTP kbels.

Maar Wifi met de Box12 en DIW7022 moet goed werken. 


Hmm. Pauzeer  de zender eens kort. Een seconde of 5. Gaat ie daarna wel verder?


@PeterG na de zender even gepauzeerd te hebben gaat deze weer wel verder, maar om

dit steeds weer te moeten doen is ook niet echt fijn kijken…

@Mana18 ik heb al diverse keren herstart en een reset uitgevoerd, maar dat helpt helaas niet


FF een paar vragen voordat ik met advies kom (zou overigens zijn, zet Video Mode op Multicast zonder aanvinken van beste kwaliteit of op Unicast).

Zit je op koper of glas? Indien koper wat is de behaalde snelheid? (dus niet de abo snelheid).


@Mana18 

 

Hier kan je jouw echte downloadsnelheid meten. 


@joop2011 Helaas bied KPN bij ons nog geen glasvezel aan, dus ik zit nog op koper.

@PeterG Bedankt voor de link


@PeterG ff gecheckt, mijn instellingen stonden al op Multicast. Het is echt puzzelen naar de oplossing, superfijn dat jullie zo meedenken!


Gek dat alleen RTL 5 blijft hangen.

Zet de instelling eens op unicast. Als dat gewoon wel werkt….


@PeterG ff gecheckt, mijn instellingen stonden al op Multicast. Het is echt puzzelen naar de oplossing, superfijn dat jullie zo meedenken!

 

@Mana18 

 

Je download is ruim voldoende, je kan hem ook op beste beeldkwaliteit zetten.

Dat is waar je ook op multicast kan zetten. 😉

 

fMaar toch heel erg vreemd dat het probleem alleen bij RTL5 is.

 

Vul je forum profiel zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 


Hoi @Mana18, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community je al een flink eind geholpen heeft. Heb je de stappen al doorlopen die hierboven genoemd worden?
Specifiek het instellen van Multicast?

Ik heb hier ook nog een handig artikel over:


Superfijn dat er zo meegedacht wordt, bedankt allemaal! RTL5 bleef hangen op de TV boven, en Ik heb intussen een Wifi versterker vlak bij de TV geïnstalleerd. Dat blijkt dé oplossing te zijn, want sinds het Wifi signaal versterkt wordt ervaren we geen problemen meer. 😁👍🏻


Ah top! Bedankt voor je terugkoppeling @Mana18!