Skip to main content
Vraag

RTL Duitsland is op eens RTL Oostenrijk

• June 6, 2026
  • 6 reacties
  • 418 keer bekeken

Sinds 3 dagen is mijn RTL duitsland op eens verandert naar RTL Oosterijk, terwijl ik van te voren altijd RTL duitsland had. Nu op eens krijg ik RTL oosterijk, heb de kpn tv box al gereset, mijn instellingen van de router gecontroleert. Hebben er meer mensen dit probleem of is dat iets wat vanuit RTL nu gepusht wordt? 

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 6, 2026

Hallo ​@Marlin_70 ,

Dat heeft te maken met de Formule 1 uitzendingen van dit weekend. KPN mag die uitzendingen niet doorgeven van/via RTL Duitsland HD. 

Op TotaalTV staat een uitbreide uitleg:

Waarom is RTL Duitsland plots in SD bij KPN en andere providers. 👌

Op de foto’s de verschillende uitzendingen zoals ze nu vanaf 15.15 bezig zijn.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 6, 2026

Waar zie je trouwens aan dat het "Oostenrijk" is, ​@Marlin_70 ? Afgezien van de SD kwaliteit zie ik het niet. Zelfde programma's. 

Er loopt overigens al een topic 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 6, 2026

@PeterG 

De reclames verschillen. Ik heb beide versies via de satelliet.

edit: Ik zie net dat er nog meer zijn, o.a. RTL Bayern, RTL HB NDS (Niedersachsen), RTL HH SH, RTL Regional NRW en mogelijk nog wel meer. Overal andere reclames. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 6, 2026

Waar zie je trouwens aan dat het "Oostenrijk" is, ​@Marlin_70 ? Afgezien van de SD kwaliteit zie ik het niet. Zelfde programma's. 

Er loopt overigens al een topic 

Dat zie ik aan de reclame spot, zodra er reclame komt staat erbij RTL österreich, terwijl het tot 3 dagen geleden altijd gewoon RTL was en niet RTL österreich

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 6, 2026

Hallo ​@Marlin_70 ,

Dat heeft te maken met de Formule 1 uitzendingen van dit weekend. KPN mag die uitzendingen niet doorgeven van/via RTL Duitsland HD. 

Op TotaalTV staat een uitbreide uitleg:

Waarom is RTL Duitsland plots in SD bij KPN en andere providers. 👌

Het gaat mij niet om de kwaliteit, maar echt erom dat ik op eens rtl oosterijk ontvang en niet zoals eerst gewoon rtl duitsland. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 6, 2026

@Marlin_70 

Ga er maar vanuit dat dit tijdelijk is. Ik verwacht dat KPN na het weekend weer RTL Duitsland erop zet. In HD-kwaliteit trouwens.

Het kan ook zijn dat het nog een week duurt. Want komend weekend is de Formule 1 in Spanje en ook die race wordt door RTL Duitsland uitgezonden.