Skip to main content
Vanaf vandaag zou RTL Television in HD te zien zijn. Helaas dus niet bij mij. Als ik de tv aanzet en naar kanaal 46 ga is de uitzending nog altijd niet in HD terwijl dit per 13-3-2019 (vandaag dus) het geval zou zijn.



Moet ik nog wat extra doen om deze zender in HD te krijgen?

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Wauw! Hebben jullie tijd om heel de dag naar een Duitse tv zender te kijken?! 😱
Hoi,



Jij niet dan.👿
Ik wèl, maar ben dan ook gepensioneerd.☺️
RTL HD is een feit!

Toch even gestest, gisteren Guten Zeiten Schlechte Zeiten opgenomen... helaas is de weergave van de opname in SD, is er een schakelaartje niet omgezet wellicht?
Dit is gisteren ook al gemeld; de reactie toen was dat 't ff kon duren.
Dito hier. Overigens wordt GZSZ er ook in HD niet beter van. Dat mag terug naar Z/W 4:3.



Snelste check voor opname: start opname en ga deze direct afspelen.



Vr.gr. een GTST/Utopia-hater 😉



p.s. als de race straks SD blijkt opgenomen (het is tenslotte heel vroeg) krijgt KPN toch wel wat geklaag. Voor die tijd zullen ze het toch wel in orde hebben?
GTZT niet bewust gekozen, was er gisteren op in mijn test.

werkt perfect met grand prix radio, zet even het beeld 8 a 9 seconden op pauze voor synchroniseren. Super beeld via RTL.
Heel erg blij mee.

F1 zag er mooi uit.

Het leek er helaas ook op dat er meer en langere reclame blokken in zaten.

Maar geld aan Ziggo geven, waarom zou ik.
Ik vond juist dat er opvallend weinig reclame in zat. Maar ik keek dan ook de herhaling om 09:00 uur.

Wel opvallend: opname Z.S. liep, via andere recorder, exact synchroon tot de eerste reclame. Daarna was het Z.S. gebeuren ineens 5 rondjes voor. Zou RTL de wedstrijd pauzeren tijdens een (het eerste) reclameblok? Of lag dat aan de herhaling? We zullen 't zien. Volgende keer dezelfde test.



Als ze dat idd doen heeft het commentaar via Grand Prix radio (via internetradio) bij RTL halverwege ook geen zin (meer). Nu kon ik dat niet uitproberen omdat ik dus v.a. 09:00 uur keek.



B.T.W. héél benieuwd wanneer ook opnemen HD is.
Ik kijk het lekker met Ziggo Sport, want vrijdags heb je de trainingen, vrijdagavond de Formule 1 Café, zaterdag de kwalificatierace, en gesprekken vanuit de pitsstraat. Ik denk dat RTL dat niet doet. En maandag is Max Verstappen iedere week te zien in Peptalk. 😁 👍🏼
Goed nieuws. Sinds vanmiddag zijn de opnamen ook in HD.
Goed nieuws. Sinds vanmiddag zijn de opnamen ook in HD.

Dat is heel mooi! 😉
Ik vond juist dat er opvallend weinig reclame in zat. Maar ik keek dan ook de herhaling om 09:00 uur.

Wel opvallend: opname Z.S. liep, via andere recorder, exact synchroon tot de eerste reclame. Daarna was het Z.S. gebeuren ineens 5 rondjes voor. Zou RTL de wedstrijd pauzeren tijdens een (het eerste) reclameblok? Of lag dat aan de herhaling? We zullen 't zien. Volgende keer dezelfde test.



Als ze dat idd doen heeft het commentaar via Grand Prix radio (via internetradio) bij RTL halverwege ook geen zin (meer). Nu kon ik dat niet uitproberen omdat ik dus v.a. 09:00 uur keek.



B.T.W. héél benieuwd wanneer ook opnemen HD is.


Het duurde even voordat iuk in de gaten had waar je het over had.

Z.S.=Ziggo Sport

Wat ik me afvraag is hoe kon je nou kan synchroniseren als je naar de herhaling kijkt? In een herhaling zit sowieso knip en plakwerk.



Wat mij opviel met het geluid via Grandprixradio is dat de reclame tijdens de Kwalificatie niet gelijk was. Ook irritant was die vervelende dance muziek op GP radio. Of ben ik gewoon al zo oud dat ik bij autosport rockmuziek vind horen?
Je mag er van uitgaan dat een herhaling integraal is. Een samenvatting is knip- en plakwerk.
Hmmm nu tijdens f1 sochi opeens niet meer hd...
Hmmm nu tijdens f1 sochi opeens niet meer hd...

Ik zat ook al te kijken naar F1 maar geen HD ineens.....gek...
Hallo @Boudie71 en @DT78, dat is vreemd! Ik zie dat RTL Television (kanaal 46) nu wel gewoon HD is, gek dat jullie de wedstrijd van gisteren niet in de beste kwaliteit hebben gezien. Heb jij toevallig gisteren ook naar RTL (F1) gekeken, @PeterG?
Nee, ik kijk altijd via Ziggo Sport. (via m'n Cisco tuner).



Bovendien gister met buren gekeken via een Chromecast via ZiggoGo.

Had mijn "oude" tv in onze gemeenschapsruimte gezet. Ander had Chromecast direct, zonder wifi, via een mobiel (met T-mobile hartstikke onbeperkt) met de ZiggoGo app.
Ah jammer, dan kan ik het helaas niet bij jou verifiëren, @PeterG. Bedankt voor de terugkoppeling.



Ik zal het intern uitzetten, @DT78 & @Boudie71, erg vreemd! Zelf kijk ik ook via Ziggo Sport, maar zal de GP van Japan even overschakelen. Ga er vanuit dat RTL de race in HD uitzendt 🏎️
Zondagavond, toen ik het checkte n.a.v. dit topic was RTL Television i.i.g. in HD. Elders op het forum las ik dat het nog voor het einde v.d. race alweer HD was.

@Nadia



https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/rtl-television-is-niet-meer-in-hd-480621
Bedankt @PeterG, melding is gedaan. Heb 'm ook opgepakt.

Reageer