Skip to main content

Bij het zappen naar rtl4 komt het beeld meteen, maar dan duurt het een paar seconden voordat ook het geluid erbij komt.

bij andere zenders is dit niet het geval.

Goedenavond @Rtl4 geluid komt later, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik heb het zojuist even getest en bij mij komt het niet voor.. Kan je aangeven of dit probleem nog steeds speelt, en hoe lang je dit al merkt? En welk merk/type televisie heb je? Heb je, tot slot, je tv-ontvanger al eens voorzien van een reset?

Verder ben ik benieuwd naar je geluidsinstellingen. Kan je via menu eens kijken en een foto maken van jouw instellingen? Misschien kunnen we daar nog iets aan finetunen om het helemaal goed te krijgen.


Het probleem is er inderdaad nog steeds en alleen bij RTL4.

ik heb een Philips TV, ongeveer 10 jaar oud, type weet ik zo niet.

 


Heb trouwens mijn 2e ontvanger nu op deze tv gezet. En het probleem blijft gelijk


Hmm, dat is niet zoals ik hier het menu-scherm heb. Ik mis in het screenshot de keuze tussen hdmi en optisch.

Of heb je soms de Arris vip5202 ???

Ik heb

https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/6b63cc42-c235-4d1e-b6c1-f4353c315e98.png

Zelf heb ik bij de Digitenne in de slaapkamer dat het een paar seconden duurt. Maar daar mis je natuurlijk niet een héle uitzending van.


Hmm dus met beide ontvangers ervaar je dit probleem.. Had je op één van de ontvangers (of beide) nog de reset uitgevoerd die in mijn vorige bericht gelinkt is? 


Ja, reset heeft geen oplossing geboden…

 

en ik heb de VIP1853


Deze Motorola tv ontvanger mag je zeker omruilen! Deze is zo oud, je hebt een nieuwe nodig! 😉👍🏼 Laat je het even weten of het gelukt is?


@Rtl4 geluid komt later, die tv-ontvanger veroorzaakt wel vaker problemen helaas.. Dat is al wel een wat oudere variant en kan je dus via de link die Tycha hierboven geeft omruilen. Ik ga er vanuit dat dat voor dit probleem zeker de oplossing zal zijn! Wil je even laten weten of het omruilen gelukt is en hierdoor inderdaad jouw probleem is verholpen?


Deze Motorola tv ontvanger mag je zeker omruilen! Deze is zo oud, je hebt een nieuwe nodig! 😉👍🏼 Laat je het even weten of het gelukt is?

@Tycha Hoe weet je dat het een Motorola betreft. Het andere menu? Ik zie het nergens vermeld verder. Ook niet in het profiel van TS.


Ja, reset heeft geen oplossing geboden…

 

en ik heb de VIP1853

Door deze reactie @PeterG :wink:


Scherp, @Tycha ! :ok_hand_tone2:

Ik check dit soort topics altijd op de term Motorola (met ctrl F) maar, ja… alleen het typenummer werd genoemd.  Overheen gelezen. Of dat zinnetje moet later aan die reactie zijn toegevoegd. Dan heb ik ‘t daardoor gemist.


Ik heb de omruilactie in gang gezet. Later deze week kan ik zien of het het probleem oplost


Fijn we horen het graag:blush:


@Rtl4 geluid komt later, heb je de ontvanger inmiddels al omgewisseld? En heeft dat in dit geval ook geholpen bij jouw probleem?:smile:


Nee, nog niet. Morgen is de omruilactie. Ik zal daarna terugkoppelen


Ik heb zojuist de ontvangers omgeruild en het probleem is opgelost!

bedankt allen


Dat is goed nieuws:blush:

Bedankt voor het melden.


Fijn @Rtl4 geluid komt later, en bedankt voor je terugkoppeling! Kan je deze dagen zonder irritatie naar RTL4 kijken :slight_smile:


Reageer