Skip to main content

ik heb nu vrijwel altijd last van na het wisselen van zenders dat bij meestal rtl4 het beeld en geluid vastlopen na enkele seconden op 2 boxen. Wifi signaal perfect en direct van het modem, alle andere apps (netflix, prime, f1 tv, videoland,....) en andere kanalen hebben dit probleem niet, smokeping op fiber 100/100 ziet er ook stabiel uit. Resets power cycles, stoom onderbreken, updates - niets helpt.

Er is een vage workaround voor deze bug, je kan met terugspoelen《 soms de stream, dan niet live, weer op gang krijgen.

Op deze prutsmanier is kpn tv niets waard vergeleken net Ziggo die 10 jaar geleden met blokjes nog wat aan het tobben was, maar de live streaming servers en ontvangers wel onder controle kregen.

 

kpn tv firmware 0.20.8

kpn tv app: 1.107.4

video mode: multicast

wifi: 5G, sterkte 80%, rssi -64, techniek 1080 mbps, kwaliteit: uitstekend

modem: kpn box 12

Hoi @AlexR2, wat gek dat het op beide ontvanger speelt. Verder heb je al veel geprobeerd, maar zonder succes. 

Je hebt beide boxen via de wifi aangesloten? Even voor de zekerheid, speelt het ook als je de ontvanger met een kabel aansluit? Of is dat wat je bedoelt met direct aan het modem?

Want lijkt niet zozeer in de boxen te zitten verwacht ik zo, aangezien het op beide ontvanger speelt. 

Modem en/of glasvezel ook stroomloos gehad voor minimaal 2 minuten? 


Hoi Bart,

Met ‘direct’ Wi-Fi bedoelde ik dus geen versterker, extenders of andere routing apparaten er tussen, dus de Sagemcom DIW7022 box krijgt het Wifi signaal direct van de KPN 12 box. Omdat de Wifi snel en goed is volgens de Sagemcom DIW7022 box (en overigens ook andere apparaten) en geen enkele andere dienst hapert, heb ik het nog niet met een kabel getest maar dat zal ik dan binnenkort doen. Zo mogelijk zal ik ook eens een tcpdump maken, wie weet laat die zien waarom de streaming server of de client dan blijven hangen en wat er mis gaat in het protocol.

Dat het beide boxen gebeurt kan ook impliceren dat er iets mis zit in de software versie op beide boxen zelf en/of in combinatie met de streaming servers van KPN - er zijn op het forum ook vrij veel andere melders van dit type problemen, ik zou het eerder daar zoeken dan het lokale netwerk als daar verder helemaal niets stoort, smokeping over het LAN/Wifi laat ook zien dat de verbinding zonder (0%) packet loss is.

 

PS inmiddels is de versie van de KPN TV app verhoogd naar 1.109.8, ik heb hiermee het probleem nog niet kunnen reproduceren maar dat kan mogelijk nog wel komen, het probleem ontstaat meestal pas na meerdere keren zappen, terugkijken, home, en dan RTL 4 kiezen, zeg maar normaal gebruik van je TV.


Het lijkt nu dus goed. Dat is fijn om te lezen. Hopelijk komt het niet weer terug. Anders hoor ik graag hoe het gaat als de box met een kabel is aangesloten.