Skip to main content

Hallo, ik heb vandaag KPN interactieve tv gekregen, ik heb even gekeken naar de zenders en naar het overzicht en daar staat bij dat er ook rtv noord bij zit op kanaal 501 maar helaas zit het er niet bij, hoe kan dit ?

groet

E de Boer

Dat kan kloppen. Sinds 4 juli 2017 krijg je bij KPN Interactive tv niet meer alle regionale zenders op je tv.

Op dit forum kwamik o.a. deze link tegen, waar je kunt zien welke zenders per provincie nog worden doorgegeven:

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/regionale-omroepen-bij-kpn-v-a-4-juli-2017/


Enige mogelijkheid om de niet meer doorgegeven regionalen te zien en te horen is via hun site. Een deel ondersteunt gebruik van Chromecast op de tv stream.

De websites van de lokalen vind je via onderstaande lijst:

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/regionale-omroepen-websites/


Hallo @Remea ,

Normaal gesproken ontvang je als nieuwe klant in de eerste maand wel alle regionale zenders. Daarna ontvang je RTV Noord inderdaad alleen als je in het Noorden van het land woont. (Groningen, Friesland en Drenthe) 

Maar staat deze zender misschien bij de verborgen zenders in het menu van jouw ontvanger? 

 

Een ander alternatief voor het gratis kijken naar RTV Noord is de vrije ontvangst via de ether. Via DVB-T2 wordt RTV Noord in Groningen en Friesland gratis uitgezonden. Als je een moderne TV hebt kun je zelfs rechtstreeks via jouw TV dan naar RTV Noord kijken.  (Je hebt dan wel een antenne nodig….. )

  

 


Hallo Remea,

Op de KPN website staat een pagina waar je kunt opzoeken welke regionale zenders jij, op basis van je postcode, zou moeten kunnen ontvangen: https://www.kpn.com/televisie/zenders/lokale-zenders.htm

Als je daar met jouw postcode checkt zie je of je inderdaad recht hebt op RTV Noord.
Ik weet niet of je dit bedoelde toen je zei dat je in het overzicht hebt gekeken.

Als daar dan inderdaad ook RTV Noord tussen staat, dan kun je het beste contact opnemen met de servicedesk, of je kunt je abonnements nummer van TV invullen op je forum profiel en wachten tot een moderator tijd heeft om naar je bericht te kijken, en dan jouw probleem intern door te geven aan de servicedesk.


Hallo @Remea ,

Normaal gesproken ontvang je als nieuwe klant in de eerste maand wel alle regionale zenders. Daarna ontvang je RTV Noord inderdaad alleen als je in het Noorden van het land woont. (Groningen, Friesland en Drenthe) 

Maar staat deze zender misschien bij de verborgen zenders in het menu van jouw ontvanger? 

 

Een ander alternatief voor het gratis kijken naar RTV Noord is de vrije ontvangst via de ether. Via DVB-T2 wordt RTV Noord in Groningen en Friesland gratis uitgezonden. Als je een moderne TV hebt kun je zelfs rechtstreeks via jouw TV dan naar RTV Noord kijken.  (Je hebt dan wel een antenne nodig….. )

  

 

@Remea 

Heb je al gekeken of de zender verborgen staat in jouw zenderlijst? 


antwoorden van KPN zijn;

1 er is geen behoefte in Arnhem om deze zender te kunnen bekijken.

2 ik zie dat er iets met uw modem is maar kan hem nu niet vervangen

3 bezoek ons op KPN.COM / Apparatuur

 

Geen enkel antwoord waardoor ik de uitzendingen van het wingewest Groningen kan volgen.

Toeval?


@fragiel

Bij kpn kun je rtv noord alleen zien als je woont in de provincies 

Groningen 

Friesland en

Drenthe 

Zelf heb ik nlziet erbij genomen voor oa alle regionale zenders, tot een week terugkijken vrt en uitgebreid terugkijken, vaak tot langer dan een jaar, van NPO, rpo, rtl en Talpa.Â