Skip to main content

Elke avond rond 23:30 stottert het TV signaal en komt het blauwe scherm met foutcode. Herstarten helpt maar de volgende dag weer hetzelfde. Ik heb 2 toestellen aangesloten via deĀ  KPN Switch. Onlangs 1 nieuwe TV ontvanger ontvangen omdat ik een 4K tv heb aangeschaft. Op beide toestellen is een stotterend signaal gevolgd door het blauwe scherm met foutcode.

Wat is hier aan dehand?


Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Als je 1 toestel los koppelt, is het probleem op het andereĀ toestel er dan nog?


Bij het aanzetten van het 2e toestel (niet 4K) verschijnt de storing. Als ik het 2e toestel uitzet verdwijnt deĀ storing.

Ā 


Hoi @Nootje2Ā . Welkom op het forum.

Heel vreemd, deze storing. Kun je de klok er op gelijk zetten? Er zit niet per ongeluk ergens een tijdschakelaar op het electriciteitsnetwerk?

Wat zit er nog meer in jouw netwerk? Alle info is welkom.


Het blijkt dat als ik mijn 2e toestel( slaapkamer) inschakel de storing optreed. Schakel ik het 2e toestel uit is de storing over.Ā 


Het probleem is begonnen na de installatie van de nieuwe tv ontvanger ( voor 4K tv) zou het kunnen liggen aan de KPN switch die er tussen zit?


Mijn vermoede is dat de Foutcode een NMC400 foutcode betreft. Welke modellen tv kastjes zijn er momenteel aangesloten 2260,2952 of 5202 ??


@Nootje2Ā  We moeten eigenlijk even precies weten hoe alles is aangesloten.Ā  Ik vermoed ook een switch of een draadloze verbindinsgset.Ā 

Of een kabeltje dat misschien een beschadiging heeft?


Ā Ik heb de 2 tv aansluitingen rechtstreeks in het modem geplaatst, probleem vooralsnog opgelost

Ā