Misschien doe ik iets verkeerd, maar ik heb onlangs een nieuw tv kastje gekregen. Een SAGEMCOM DIW7022. Die een soort van smart menu heeft als je hem opstart, je komt op een uitgelicht pagina en dan kan je een keuze maken wat je wilt. Je kan dan een zender die je wilt zien indrukken op de afstandsbediening of via het menu naar het programma wat je wilt zien. Nou ben ik ouderwets en kijk graag “gewoon” tv. is er een manier om dat kastje in te stellen dat het meteen tv opstart en alleen als ik op de home button druk dat startscherm krijg?
daarbij als ik tijdens het tv kijken de gids open kan ik niet meer terug naar mijn programma. Als ik de back/terug knop indruk dan word het startscherm geopend en schakelde het kastje naar het programma op de uitgelicht pagina (wat ik aan het kijken was is dan weg) en moet ik via de gids weer terug naar het programma wat ik aan het kijken was. Dit werkt onhandig zeker als je het programma gepauzeerd hebt en dus een stuk achterloopt op de uitzending. Je bent dan de buffer kwijt en via terugkijken mag je niet vooruit spoelen dus je kan niet terug naar waar je was gebleven. Doe ik iets verkeerd? Zie ik een knop over het hoofd? Of is dit een bug van het systeem?
het is erg onhandig als je even de gids wilt bekijken en hetgeen wat je aan het kijken bent weg is. En je opnieuw moet afstemmen.
het oude kastje kon je gewoon de gids weer sluiten en keek je verder waar je was zonder dat je allerlei menu’s door moet. Ook had m’n oude kastje een knop tv, dus als ik in een van de apps zat kom je daarmee terug naar tv, die mis ik ook op het nieuwe kastje.
Ik hoor het graag, wie weet doe ik wat verkeerd. Maar als dit het is en ik gewoon eraan zal moet wennen dat je altijd een menu door moet dan pak ik ik het oude kastje er weer bij en gaat het nieuwe kastje terug de doos in. Ik kan het me best voorstellen dat dit het nieuwe kijken is. Gewoon tv kijken is ouderwets tegenwoordig :)