Skip to main content

Sinds gisteren heb ik TV+ met de daarbij behorende Sagemcom DIW 7022. Daarvoor gewone interactieve tv met VIP 5202, hetgeen probleemloos werkte. U raadt het al, de nieuwe sagemcom heeft kuren: dan geen beeld, dan geen geluid, dan is de verbinding met de afstandsbediening weg en tot slot zegt t ding geen netwerkaansluiting actief (internet doet het wel gewoon en na herstart box wel internetaansluiting). De box is bekabeld aangesloten. Nieuwe kabels geprobeerd, opnieuw opgestart, terug gezet naar fabrieksinstellingen. Even doet hij t weer...maar na de zaak afgesloten te hebben en na een tijdje weer aangezet heb ik weer een andere hiervoor genoemde klacht.Het ding is nmm defect. Kan ik m omruilen in de winkel of krijg ik een andere toegestuurd? Of is er nog iets wat ik over het hoofd heb gezien??

 

groet

Berry

 

Al een keer een ‘harde reset’ geprobeerd? Door middel van het knopje 7 seconden, met bijvoorbeeld een paperclip, op de achterkant van de box?

 


@AGB 

Ik lees in diverse berichten dat de DIW7022 nog wat kinderziektes heeft.

En KPN werkt hieraan, zie ook hier voor de punten waar nu aan gewerkt wordt.

 

Zie hier om de updates te volgen.

KPN heeft toegezegd dat ze om de 2 weken een update op de DIW7022 doen.

 

Zie hier voor wat tips van KPN. 


@Quevinsta 

Dank voor je advies.

 

Heb via de software keuze eea gereset maar fabrieksinstellingen. Is dat niet hetzelfde?

 


@joop2011

 dank voor je uitgebreide reactie,

teleurstellend dat zoiets wordt uitgerold met zoveel mankementen.

Zal nog eens een harde reset uitvoeren morgen een anders is t afwachten dus begrijp ik...


@Quevinsta

Dank voor je advies.

Heb via de software keuze eea gereset maar fabrieksinstellingen. Is dat niet hetzelfde?

 

Kan verschil maken, maar geen succes gegarandeerd. Zoals Joop ook al aangaf, er zijn veel problemen met de box en deze worden binnen afzienbare tijd opgelost.


Al een keer een ‘harde reset’ geprobeerd? Door middel van het knopje 7 seconden, met bijvoorbeeld een paperclip, op de achterkant van de box?

 

Vanmorgen een harde reset gegeven. Geluid blijft met regelmaat wegvallen. Soms bevriest t beeld.  
mocht niet baten dus…..Hopelijk is t heel snel opgelost anders maar terug naar het oude systeem (zit in bedenktijd)


Hoi @AGB, ik begrijp dat je baalt. Dit komt de beleving van tv kijken niet ten goede. :(

Aan de beeld en geluidsissues wordt wel hard gewerkt om het op te lossen. Joop heeft alle pagina's al gedeeld die de moeite waard zijn bij te houden omtrent verdere ontwikkeling:

 

@AGB

Ik lees in diverse berichten dat de DIW7022 nog wat kinderziektes heeft.

En KPN werkt hieraan, zie ook hier voor de punten waar nu aan gewerkt wordt.

 

Zie hier om de updates te volgen.

KPN heeft toegezegd dat ze om de 2 weken een update op de DIW7022 doen.

 

Zie hier voor wat tips van KPN. 

 


@joop2011@Bart_Z  @Quevinsta  Synchroon geluid probleem los ik op door programma even te pauzeren en dan terug naar live. Dan loopt beeld met geluid synchroon. Lijkt er op dat dan bevriezen beeld ook minder wordt. Afstandsbediening blijft het goed doen na harde reset.

Groet


Minimaal 2x per dag de box compleet opnieuw opstarten. zit dan vast, geen beweging in te krijgen.
 Lipsync is en blijft een probleem op alle zenders.

 

had ik alles vooraf geweten………


Minimaal 2x per dag de box compleet opnieuw opstarten. zit dan vast, geen beweging in te krijgen.
 Lipsync is en blijft een probleem op alle zenders.

 

had ik alles vooraf geweten………

Ja @Domu verdrietig, maar als t mij te lang duurt neem ik contact op met klantenservice/klantbehoud.


Ja @Domu verdrietig, maar als t mij te lang duurt neem ik contact op met klantenservice/klantbehoud.

Bron (pdf)


Ja @Domu verdrietig, maar als t mij te lang duurt neem ik contact op met klantenservice/klantbehoud.

Bron (pdf)

En zo is het maar net!


@wjb 

 

Geld dit ook als het product in bruikleen wordt geleverd? 

 

Want bij KPN koop je niets, het is geen digitale dienst en volgens mij ook geen digitale inhoud.

 

Uiteraard behoord een tv decoder naar behoren te werken. 😉


Geld dit ook als het product in bruikleen wordt geleverd? 

Dit geldt uiteraard ook voor de digitale dienst TV+.


Geld dit ook als het product in bruikleen wordt geleverd? 

Dit geldt uiteraard ook voor de digitale dienst TV+.

 

Hartedank voor het snelle antwoord @wjb 


Minimaal 2x per dag de box compleet opnieuw opstarten. zit dan vast, geen beweging in te krijgen.
 Lipsync is en blijft een probleem op alle zenders.

 

had ik alles vooraf geweten………

Ja @Domu verdrietig, maar als t mij te lang duurt neem ik contact op met klantenservice/klantbehoud.


in 8 dagen minimaal 5 uur aan de telefoon gehangen met 10-11 medewerkers!!  Hoezo, contact opnemen? Na 2 dagen was het euvel bekend en toch WEIGERT men het meteen adequaat op te lossen. Een hardstenen muur reageert sneller! 


@wjb

 

Geld dit ook als het product in bruikleen wordt geleverd? 

 

Want bij KPN koop je niets, het is geen digitale dienst en volgens mij ook geen digitale inhoud.

 

Uiteraard behoord een tv decoder naar behoren te werken. 😉


waar betalen we dan iedere maand voor, als we niets kopen???  
We kopen een dienst en die is net zo goed aan garantie onderhevig als ieder ander fysiek goed. Alleen, kpn snapt dit niet. Ga maar eens reclameren, dan weet men ineens van niets. 


Hoi @AGB, ik begrijp dat je baalt. Dit komt de beleving van tv kijken niet ten goede. :(

Aan de beeld en geluidsissues wordt wel hard gewerkt om het op te lossen. Joop heeft alle pagina's al gedeeld die de moeite waard zijn bij te houden omtrent verdere ontwikkeling:

 

@AGB

Ik lees in diverse berichten dat de DIW7022 nog wat kinderziektes heeft.

En KPN werkt hieraan, zie ook hier voor de punten waar nu aan gewerkt wordt.

 

Zie hier om de updates te volgen.

KPN heeft toegezegd dat ze om de 2 weken een update op de DIW7022 doen.

 

Zie hier voor wat tips van KPN. 

 

Dit weekend 1 kastje op unicast gezet en dat werkt prima. Het andere werkte al goed op multicast. Vreemd allemaal. Beiden zijn met kabel aangesloten achter een Netgear GS105Ev2 met IGMP-snooping.  Is toch idioot dat de ene wel ok werkt en de andere niet. 


En weer zo een vormloze ondoordachte AB erbij!

alleen de bedieningen omgedraaid. Echt jammer.Â