Skip to main content

Goedemiddag, ik heb een vraag over onze afstandsbediening van de KPN box. Ik heb sinds gisteren een nieuwe Samsung Frame 65 inch 2020 en een KPN 4k ontvanger Arres VIP 5202 KPN ik wil met de Samsung afstandsbediening mijn KPN  box kunnen bedienen, ik krijg het niet voor elkaar, alleen volume werkt, de overige functies niet, zoals van kanaal wijzigen. Help aub

Poeh, dat lijkt me helemaal lastig, @Ralf Pennings .

Vanwege het omslachtige gebruik heb ik een gewone afst.bed. voor de Samsung gekocht. Met alle cijfers o.a. Veel fijner bij het gebruik van alle apps én Samsung TV Plus.

Ik gebruik veel deze apps in de Samsung televisie: KPN TV (ideaal met álle cijfers), NLziet,, Netlfix, Videoland, Youtube, NPOstart. En Samsung TV Plus tv kanalen.

Ook de decoder is prima te gebruiken i.c.m. die '’klassieke'’ afstandsbediening.


Hier is een oplossing voor bij de nieuwe Samsung TV’s en dan doen nagenoeg alle opties het van de KPN-box.

 

  • ga met je Samsung remonte via het huisje naar het pop-up menu
  • navigeer naar “bron” (bijna helemaal links in het menu)
  • navigeer in het bron-menu helemaal naar rechts naar “instellen universele afstandsbediening”
  • druk op “nieuw apparaat”
  • selecteer “rechtstreeks op TV”
  • selecteer of zoek “KPN”

Nu doet alles als het goed is het (hier werkt het in ieder geval :)). Voor de SONOS-gebruikers onder ons, op deze manier kan je ook je Sonos-playbar bijvoorbeeld instellen onder “Home-cinema-set”… Heb hier nu in ieder geval alles werkend met 1 afstandsbediening in plaats van 2 of 3.

 

Grts, Frijt (oplossing 13-05-2022)


Dank voor het delen, @Frijt!


Na veel ergernis en gepuzzel ben ik er uit! Mijn Samsung 65Q afstandsbediening kan ik ook gebruiken als kpn afstandsbediening. 

Als volgt ingesteld: 

bron - instellen univ afstandsbediening- nieuw apparaat - kabel/satellietontvanger.-rechtstreeks tv-

provider zoek KPN-HDMI vinkje enter-bedieningstest kan omh-oml proberen.

als het kanaal niet wijzigt dan krijg je na een aantal pogingen vanzelf de keuze -merk onbekend - 

modelnummer zoeken-  kun je vervolgens het modelnummer van de kpnontvanger intoetsen. En zowaar als hij die gevonden heeft dan werkt je Samsung afstandbediening ook voor zenderwisseling ed