Skip to main content

Bij kpn tv box kon ik met de Samsung smart Remote, aan/uit, volume en kanalen van de tv regelen.

bij kpn tv+ is het kanalen regelen met de smart Remote niet mogelijk.

de box is gekoppeld aan Denon AVR die het signaal doorgeeft aan Samsung tv via HDMI.

is er een oplossing?

Geen oplossing behalve dan de afstandsbediening van kpn gaan gebruiken.

Hier met Samsung hetzelfde. Maar heb alle apps ook op de KPN TV+ box dus met de kpn afstandsbediening kan (nu) ook alles. De afstandsbediening van mijn Samsung gebruik ik nauwelijks nog. Is bovendien een rete onpraktisch ding met zo weinig knoppen.


Je kan de KPN afstandsbediening ook koppelen aan je tv en versterker. Ik gebruik de kpn afstandsbediening nu voor het aanpassen van geluid etc. Dat onder de voorwaarde dat de tv en versterker te bedienen zijn via infrarood....


Geen oplossing behalve dan de afstandsbediening van kpn gaan gebruiken.

Hiet met Samsung hetzelfde. Maar heb alle apps ook op de KPN TV+ box dus met de kpn afstandsbediening kan (nu) ook alles. De afstandsbediening van mijn Samsung gebruik ik nauwelijks nog. Is bovendien een rete onpraktisch ding met zo weinig knoppen.

Voor mij is de smart remote van samsung ideaal. Weinig knoppen voor waar ik hem voor nodig heb.

Helaas kun je met de tv+ boc alleen het volume nog maar regelen.


Er komt maandag 20 maart 2023 in de loop van dag een update uit. Ik haal dit even uit de tekst.

Ook zit hier een update in voor de firmware van de afstandsbediening. Deze gaat naar versie 0265.02.02. Dit zorgt ervoor dat minder vaak de melding "verbinding verbroken" voorkomt. En zit er betere ondersteuning in voor Samsung televisies.

Ikzelf ben wel blij met de afstandsbediening van kpn. Die heeft tenminste cijfers en die van de Samsung niet (omslachtig). Ik ga niet zappend van SBS6 (6) naar ESPN 2 (222). Of naar National Geographic (18).