Skip to main content

Vandaag de overstap gemaakt van HD naar 4K en bovenstaande tv aangeschaft. Nu heb Ik nog een Arris VIP2952 V2 ontvanger. Haal ik hiermee de juiste kwaliteit of moet ik ook een andere ontvanger regelen?  Wat zijn de opties?

 

Je zou dan een 4k abonnement moeten nemen maar dat hangt af de haalbare snelheid die bij jou mogelijk is. Daarbij komt dat er maar 3 zenders in 4k geleverd worden. En dat zijn nou niet echt zenders waar veel naar gekeken wordt.  Je betaald een meerprijs maar of dat het nou waard is....


Dat is een HD-ontvanger. Op zich natuurlijk nog steeds ruim voldoende. Want aan uitzendingen is er nog nauwelijks sprake van 4k. Er zijn bij kpn 4 zenders (ook) in 4k danwel UHD kwaliteit:

691 Xite 4K DD5.1 (2160p 50; HEVC; 25 Mb/s)
692 Insight 4K (HDR, HLG) DD5.1 (2160p 50; HEVC; 25 Mb/s)
693 LoveNature 4K (2160p 50, HDR, HLG) PCM (ondertiteling via TT 888) ( HEVC; 25 Mb/s)
694 ESPN Ultra HD (1080p 50 met HDR ) (slechts 1 wedstrijd per speelronde in deze kwaliteit)

Verder zijn in de Arris 5202 (de 4k-ontvanger) ook de apps van Youtube, Netflix en Amazon Prime in 4k, maar die heb je natuurlijk ook in die kakelverse tv :grinning: .

Het overige aanbod, zenders, on demand van Pathé, Videoland, Pluspakket, is HD.

Zelf heb ik met m'n 4k tv de keuze gemaakt gewoon de HD ontvanger aan te houden.

Voor Netflix gebruik ik de 4k app in m'n televisie.

Wil je desondanks de 4k-ontvanger (5202) dan zul je naar het Hussel abonnement moeten MET afname van het 4k/UHD-zenderpakket.