Skip to main content

Arris VIP5202 kastje aangesloten op de hdmi van mijn samsung Q9 tv en hierbij eerst wel beeld maar na enkele weken ( kijk niet veel ermee, meestal via de kpn app ) ineens “geen signaal” meer op de hdmi ingang. Nu de Arris op een andere samsung aangesloten en probleemloos beeld. Daarna weer op de Q9 en weer “geen signaal” en datzelfde op alle 4 de HDMI ingangen. Originele kabel toegepast. 

 

Ik hoor het graag

Hallo @Ttassen1 .

Vervelend! Maar het is wel duidelijk dat het probleem in jouw TV zit en niet in de Arris-ontvanger. 
 

Soms ligt het aan de HDMI-kabel. Ik neem aan dat je een andere HDMI-kabel hebt geprobeerd, want dan kunnen we dat verder uitsluiten. 
 

Als een andere HDMI-kabel ook niet werkt, dan is het tijd om met de afstandsbediening van de Samsung TV te gaan spelen. 
 

1.  Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2. Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het KPN-TV-menu of live tv.


Ha @Ttassen1, welkom! Heb je iets aan het advies van Noordzee? Ik verwacht inderdaad, als de ontvanger het op een andere tv wel doet, dat het niet aan de tv-ontvanger ligt. 


Nieuwe hdmi kabel gekocht en nu doet hij het wel. Wel vreemd dat de meegeleverde kabel niet geschikt is voor zijn toepassing…. Maar goed bij mij opgelost.


OK @Ttassen1 , dus toch was een andere HDMI-kabel de oplossing. Mooi dat het probleem zo verdwenen is.:thumbsup_tone4:    


Het kan natuurlijk zijn dat de geleverde HDMI-kabel defect is, @Ttassen1. Deze zijn normaliter gewoon geschikt natuurlijk. Fijn dat het nu opgelost is!