Skip to main content

Goedendag,

Ik heb onlangs een smart tv aangeschaft, een Samsung QE55Q70R. Vervolgens heb ik via de app store de KPN ITV app gedownload. Bij het gebruik van de KPN ITV app zijn er 2 dingen waar ik tegenaan loop en waarvan ik mij afvroeg of dit wellicht kan worden verholpen. Dit betreffen de volgende 2 punten:

  • Wanneer ik een programma/film heb opgenomen en deze via de ITV app will terugkijken, begint deze telkens bij het begin van de opname. Eveneens wanneer ik al een stuk van het programma/de film heb gekeken en ik deze daarna hervat. Bij mijn oude tv was het mogelijk om de opname te hervatten (middels het gebruik van de KPN media box). Voor zover ik heb kunnen vinden beschikt de app niet over een functie om de opname te hervatten. Klopt dit en, zo ja, kan dit worden verholpen?
  • Wanneer ik opnames vooruitspoel of terugspoel op de ITV app ‘bevriest’ het beeld en kan ik daardoor niet zien waar ik moet stoppen om weer op het moment te komen waar ik ben gebleven. Kan dit worden verholpen?

De Samsung QE55Q70R beschikt over een One Remote afstandsbediening die eveneens de functies heeft van mijn oude afstandsbediening (zoals de groene knop voor opnames bekijken vanaf het begin). Dank voor uw hulp alvast.

Hi @Alex Pota, welkom en excuses voor de late reactie. Bedankt voor de duidelijke omschrijving van je vragen, scheelt een hele hoop.

  • Wanneer ik een programma/film heb opgenomen en deze via de ITV app will terugkijken, begint deze telkens bij het begin van de opname. Eveneens wanneer ik al een stuk van het programma/de film heb gekeken en ik deze daarna hervat. Bij mijn oude tv was het mogelijk om de opname te hervatten (middels het gebruik van de KPN media box). Voor zover ik heb kunnen vinden beschikt de app niet over een functie om de opname te hervatten. Klopt dit en, zo ja, kan dit worden verholpen?

Dit is wel een opmerkelijke. Naar mijn idee zou ‘ie wel moeten hervatten als je al ergens aan bent begonnen, maar ik ga het neerleggen bij de technische mensen. Ervaar je dit met alle opnames?

  • Wanneer ik opnames vooruitspoel of terugspoel op de ITV app ‘bevriest’ het beeld en kan ik daardoor niet zien waar ik moet stoppen om weer op het moment te komen waar ik ben gebleven. Kan dit worden verholpen?

Dit werkt zoals het is ontworpen en is dus geen “bug”.  Volgens mij is er een technische reden voor, maar ik geef de feedback natuurlijk wel gewoon door.