Skip to main content

Heb nieuwe Samsung Serif TV QE49LS01T gekocht.

Met Deze TV kun je KPN aansluiten met WIFI. Dus geen ontvanger meer nodig. 

Dat werkt perfect maar ik wil graag de afstandsbediening van KPN blijven gebruiken.

Ik krijg mijn KPN afstandsbediening niet geïnstalleerd.

Heb ik nu voor installatie van de KPN afstandsbediening toch weer de ontvanger nodig?

Zo niet, hoe installeer ik de KPN afstandsbediening?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

De afstandsbediening van KPN kan alleen met de losse KPN ontvanger worden gebruikt. Niet als je de app in je TV gebruikt. Dat gaat alleen met de afstandsbediening van de TV zelf.

Ik neem aan dat je bezwaar met de app in de TV nu is het beperkte aantal knoppen op de Samsung One Remote. Je kunt bij je handelaar voor de TV ook een ab met cijfertoetsen aanschaffen. De KPN ITV app i.d. Samsung werkt ook met zendercijfers.

P.S. De app is wel beperkter in het gebruik en zenders (o.a. geen Duitse zenders, geen teletekst, geen 888 ondertiteling ) t.o.v. de losse ontvanger.

Verder zal de ontvanger een mooier beeld geven op zo'n groot scherm. Zéker als je glasvezel hebt. De kwaliteit van 661 t/m 670 haalt de app totaal niet.
(ontvanger moet voor HDMI kwaliteit natuurlijk wel op 1080i of 1080p50 staan)


Peter bedankt voor je antwoord. Duidelijk!


Benieuwd wat je gaat doen.

Toch weer de losse ontvanger (met alle mogelijkheden en (wat) beter beeld).

Of een uitgebreidere ab voor de Samsung.

Ik heb met m’n Samsung optie 1 en ben blij dat ik diens app als extra heb indien de ontvanger het onverhoopt niet doet.


Ben het met jou eens. Heb ontvanger weer aangesloten. Weer de vertrouwde gids. Alleen toch nog probleempje. Klopt het dat het geluid alleen bediend kan worden met de ab van Samsung en dus niet via de ab van KPN?


Je kunt de ab van KPN ook instellen voor bediening van volume TV en aan/uit van die tv. Ook bron switchen maar dat gebruik ik eigenlijk alleen met de Samsung One Remote…

FF ivm juiste instructies: Heb je déze ab?

 


Hallo Peter,

Heb ab met op 3e rij(dus onder vooruit en achteruit «  ||>  » .) grijs blokje en ‘rode REC knop.

daaronder: rood-groen-geel-blauw. Daaronder weer ronde knop met pijltjes en ‘ok’ in het midden.

de cijfers onderaan.

groet Jos


Op die site die Peter linkte moet je klikken op het plaatje van uw afstandsbediening. Vervolgens krijg je instructies over hoe u deze afstandsbediening kan koppelen aan uw tv.


Dat zal de D3 zijn. Die stel je zo in voor Samsung.

Houdt de STOP knop ca. 5 sec. ingedrukt totdat de rode led knippert.

Typ 307 in (met die code doet hij het op mijn splinternieuwe en heel oude Samsung)

Daarna zou je zeker het volume v.d. tv moeten kunnen bedienen. (en tv aan/uit zetten)

Andere mogelijke codes: 314, 523, 316, 302


Dank Peter. Ga ik doen.