Skip to main content

Ik ben sinds kort KPN klant.

graag wil ik mijn samsung smart remote gebruiken om tv te kijken en van zenders te wisselen.

De spuuglelijke en ouderwetse kpn afstandbediening wil ik dus niet gebruiken.

 

ik heb alle geprobeerd maar verder dan volume regelen kom ik niet.

Betreft een samsung smart tv uit 2019 en het kpn arris5202 kastje is In 2020 geleverd.

waarom is dit zo ingewikkeld allemaal?

 

 

 

 

Het is heel simpel: het kan niet. Daar is niets ingewikkelds aan. Er is volgens mij wel een Logitech afstandsbediening die je met de computer kunt programmeren. Daarmee lukt het wel geloof ik. Maar het fijne weet ik er niet van.


Wat je zegt klopt niet. Op zolder staat namelijk ook een samsung smart tv uit 2018 met een Arris 5202 kastje. Daar werkt de samsung smart remote perfect.

waarom zou die het op een nieuwer model samsung tv ineens niet doen? Klinkt vrij onlogisch


Hoi @Marcelllooo, je hebt het beneden op dezelfde manier ingesteld als boven? En toch lukt het niet? Of kun je verder met de tips uit dit topic van Samsung. Ik heb namelijk geen idee waar het mis gaat. Samsung kan daar misschien meer over zeggen. 


Beneden en boven is precies hetzelfde kpn kastje. 
op de samsung tv 2019 van samsung werkt het perfect.

op de nieuw gekochte 2020 samsung werkt het totaal niet.

zowel de samsung helpdesk als die van kpn is waardeloos. Ze sturen je een nieuwe afstandbediening toe terwijl dit niks met het probleem te maken heeft. Het is een software probleem


KPN ondersteund het in ieder geval gewoon niet. Dat het op de oude tv werkt is leuk. Maar dit is volgens mij niet iets wat KPN zo gemaakt heeft. En dat het op de nieuwe tv niet werkt, dat is dan dus ook niet aan KPN te wijten.


Dan zit het bij Samsung. Omdat het op de ene wel werkt en bij de andere niet. Ik kan je hier niet bij helpen. Ik kan je alleen helpen met onze afstandsbediening.


Ik ervaar hetzelfde probleem. Echter is bij mij het kastje veranderd van de KPN en niet de tv. Voorheen deed de afstandsbediening van mijn Samsung TV het op de kastjes van de KPN. Door de verhuizing hebben wij nieuwe kastjes etc gekregen van KPN.

Nu werkt het veranderen van de kanalen niet meer en ook de gids kan niet meer opgeroepen worden met de afstandsbediening van de Samsung TV.

Dit kan dan toch niet ineens aan de TV liggen.


Hallo @WJDijkstra , dat de AB van de Samsung het deed op de tv-decoder van KPN is puur toeval.

Dat het nu niet meer werkt kan KPN niets aan doen.

In de regel werkt de AB van de tv-decoder wel op de meeste tv-toestellen (en nooit omgekeerd) voor de basale functies zoals aan/uit, hard/zacht, zender kiezen, bron kiezen, tv/radio kiezen.

 


Nou @JanD, dat van dat puur toeval is natuurlijk een reactie van niks. Ik heb net ook een oudere decoder geprobeerd (Arris VIP2952 V2) en ‘toevallig’ deed deze het nu wel.

Dan kan ik maar 1 conclusie trekken en dat is dat deze Arris5202 hier blijkbaar niet meer geschikt voor is. Dan is het makkelijk om te zeggen dat het dan bij Samsung ligt maar het ligt dan toch echt aan het KPN kastje. Wellicht dat KPN hier zelf antwoord op heeft.


Nou @JanD, dat van dat puur toeval is natuurlijk een reactie van niks. Ik heb net ook een oudere decoder geprobeerd (Arris VIP2952 V2) en ‘toevallig’ deed deze het nu wel.

Dan kan ik maar 1 conclusie trekken en dat is dat deze Arris5202 hier blijkbaar niet meer geschikt voor is. Dan is het makkelijk om te zeggen dat het dan bij Samsung ligt maar het ligt dan toch echt aan het KPN kastje. Wellicht dat KPN hier zelf antwoord op heeft.

Hallo @WJDijkstra , mijn reactie is gefundeerd op een uitspraak van een KPN moderator in een vergelijkbaar geval vorige week.


@WJDijkstra Je wilt dus de afstandsbediening van Samsung gebruiken. Hoe het daarmee zit, weet ik niet. Ik ken alleen onze eigen afstandsbedieningen. Maar de 5202 gebruikt in eerste instantie bluetooth, dus daar zal het mee te maken hebben. Ik kan je enkel adviseren om onze afstandsbediening in te stellen op jouw tv


Heb sinds een week een nieuwe Samsung Qled TV na installatie werkte de Samsung Smart Remote ook daarna ineens niet meer , heb het volgende gedaan laat de TV en de Ontvanger aan staan haal de HDMI aansluiting uit de ontvanger even wachten en opnieuw aansluiten de TV gaat opnieuw indentificeren ,misschien krijg je dat je de bron moet goedzetten je kunt te zien krijgen onbekend gaat naar bewerk en zet hem op kabelontvanger vul KPN ga terug nawr de bron waar KPN staat  pijltje naar boven en kies Universele afstandsbedinding koppelen de rest wijst zich van zelfbij mij heeft het geholpen .


Een hdmi kabel mag nooit 'hot' uit en ingeplugd worden, met risico op defect raken Electronica.

Mag dus alleen met uitgeschakelde toestellen.

 


Dan zet je hem eerst uit haal de kabel eruit stroom er af wacht 2 minuten ,kabel erin stroom erop ,er TV aan dan de ontvanger.