Skip to main content

We hebben sinds anderhalf/twee jaar een Samsung smart tv, een Q7F.

Tot gisteren niets aan de hand. Vanmorgen tv aangezet. Gaf aan dat er geen signaal was vanuit de HDMI1. Verschillende dingen geprobeerd. Opnieuw KPN geïnstalleerd. Er komt wel iets van een signaal door want met de afstandbediening van de tv kunnen het kastje (Arris VIP2952) wel aan/uit zetten en van kanaal wijzigen. Ook kastje boven gewisseld. Op de tv (Philips) boven doet hij het.

Andere HDMI kabel geprobeerd, andere poort geprobeerd. Niets helpt.

Verschillende keren met Samsung en KPN gebeld. Samsung geeft nu aan dat het waarschijnlijk aan de resolutie ligt. Die is te laag (720 x 480) en zou 3840 x 2160 moeten zijn.  KPN gebeld. Die gaf aan dat ze wel een 4k-kastje konden sturen, maar dat kon niet met ons huidige abonnement. Maar wel als we naar hussel zouden gaan. Niet echt een lekkere keuze naar mijn idee. Later doorverbonden en hij gaf aan dat ook een Hd-kastje zou moeten werken. Dat klopt, want tot gisteren geen probleem.

Maar nog steeds geen oplossing. Iemand enig idee?

Staat de TV wel op het juiste HDMI kanaal?

Bij mij blijft hij na kijken Blu-Ray vaak in HDMI2 staan, moet ik hem via de AB van Samsung na ingang HDMI1 zetten.

Ik werk normaal met een Logitech universele AB.

En de TV zou ik zetten op 4K, de TV maakt van het HD signaal een 4K signaal, maar het blijft natuurlijk wel HD. 

Als dat niet lukt, zet de TV op 1080i (1920x1080), dan moet de KPN decoder zeker werken.

Wat ook kan, is dat de HDMI kabel defect is. 

 

P.S.

Je kan een 4K abonnement nemen, dan betaal je € 2,50 per maand meer.

Dat kan je na, ik dacht, 6 maanden opzeggen, maar je behoud dan wel de 4K decoder 5202.

 

Helaas vermeld je niet welke KPN IPTV decoder je nu hebt.

De Aris 2952 en Arcadian 2260 zijn beide goede decoders.

 


Kabels hebben we al gewisseld. Zelfs een nieuwe geprobeerd. ook andere hdmi-kanalen geprobeerd.

Gisteren werkte alles nog goed, niets veranderd en vandaag doet hij niet meer.

We hebben een ARRIS 2952.


Wanneer je het tv kastje van boven aansluit op je Samsung tv wat gebeurt er dan? Als deze dan niet ook niet werkt op je Samsung tv dan verwacht ik dat er iets mis is met de HDMI module van je tv.

kan je je Samsung tv rechtstreeks of via WiFi aansluiten op je netwerk en kan je eens kijken of je dan via de KPN ITV app televisie kan kijken. Op je Samsung tv zou namelijk ook de KPN ITV app moeten hebben. Kan je in ieder geval televisie kijken.


We hebben de recorder met de Philips tv op HD gezet (best mogelijke kwaliteit) en op 1080i.

Daarna recorder aangesloten op de Samsung. En niet te geloven: hij doet het weer. 

Blijft natuurlijk wel raar dat het van de één op de andere dag niet meer werkte.


Bedankt voor de feedback en slim gedaan.


Onze Samsung tv krijgt boven geen verbinding met de tv….kunnen niks en kunnen dus ook geen tv kijken boven terwijl we wel betalen en via die code 143 komen we er ook niet uit😒 hebben de kpn al gebeld en daar komen we ook niet verder.

wie weet een oplossing? We kunnen alleen maar via de WiFi boven verbinden omdat we geen kabels boven hebben…..


@Nozempie

Met code 143 is er vrijwel altijd (99 % )een niet werkende DVS in het spel. Ik neem dus aan dat er bij jou ook een stopcontactverbinding tussen zit.

Via wifi werkt een tv-ontvanger niet. Tenzij je een superwifi set (die witte schotels) hebt. 


Wat is een werkende dvs ? En door de kpn was bevestigd dat we via glasvezel wel tv konden kijken via de wifi en nu hebben we 3 tp link boxjes er tussen op elke verdieping 1 boxje en nog doet het het niet 


Wat is een werkende dvs ? En door de kpn was bevestigd dat we via glasvezel wel tv konden kijken via de wifi en nu hebben we 3 tp link boxjes er tussen op elke verdieping 1 boxje en nog doet het het niet 

 

DVS is een netwerkkastje dat internet via het 230 volt netwerk verstuurd (ook het tv signaal).

Als ze goed werken, kan je er veel plezier van hebben.

Nadeel is dat het 230 volt net nooit schoon is en dat geeft veel storingen.

Ook op verschillende groepen kan storing geven.

 

Er zijn, heb ik ergens gelezen, WIFI converters die ook het tv signaal mee kunnen sturen.

Ik weet niet zo snel welke en hoe dat werkt.

 

Het beste is en blijft vaste UTP kabels.

Ik heb de coax kabels vervangen door UTP kabels.

Sindsdien alles storingvrij.


Oké bedankt ik ga het doorgeven aan de mannen.

maar volgens mij zijn die dtp deco WiFi kastjes ook niet gesynchroniseerd. Dus moeten eerst kijken hoe dat moet   


TP-link is niet geschikt voor Interactieve televisie van KPN (of T-mobile, of...). Ze ondersteunen geen IGMP en vaak werkt VLAN 4 voor KPN TV ook niet. VLAN 6 voor internet wel.

KPN verkoopt zelf stopcontactadapters waarvan ze weet dat het wel werkt.

Ik link even naar de set van 3, voor het "draadloos” aansluiten van 2 tv-ontvangers.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437812/draadloze-verbindingsset-1200-3-adapters/


Oké dank je wel.