Skip to main content
Beantwoord

Samsung televisie geeft melding zwak of geen signaal

  • March 10, 2020
  • 4 reacties
  • 19105 keer bekeken

Ik krijg sinds gisteren op de Samsung tv boven een melding “zwak of geen signaal”. Ik heb het kastje van de tv beneden omgeruild, maar blijf hetzelfde probleem houden. De tv reageert helemaal niet meer op de originele afstandsbediening en op de kpn afstandbediening gaat hij netjes aan en uit, maar geeft even het display met kanaalnummer en springt dan op de melding. Op dit forum stond als mogelijke oplossing dat ik linksonder het knopje met het pijltje moest indrukken. De tv gaat dan wel aan, maar ik krijg geen keuzescherm waar ik iets kan aanpassen, alleen de melding zwak of geen signaal. Wat kan ik nog meer proberen?

Beste antwoord door Anonymous

Hallo @SimoneO , je moet proberen met welke afstandsbediening dan ook de juiste bron, in dit geval een HDMI-poort, te vinden waar de tv-decoder op aangesloten is, dan heb je weer beeld/geluid.

Vaak zit er op de tv zelf, aan de zijkant of achterop een mogelijkheid om de instellingen alsnog aan te passen, zie daarvoor eventueel de handleiding van de tv.

 

 

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

  • Antwoord
  • March 10, 2020

Hallo @SimoneO , je moet proberen met welke afstandsbediening dan ook de juiste bron, in dit geval een HDMI-poort, te vinden waar de tv-decoder op aangesloten is, dan heb je weer beeld/geluid.

Vaak zit er op de tv zelf, aan de zijkant of achterop een mogelijkheid om de instellingen alsnog aan te passen, zie daarvoor eventueel de handleiding van de tv.

 

 

 


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste @SimoneO, dat is vreemd! Ik ben ook benieuwd of de tip die JanD geeft, werkt. Ik begrijp dat je dit probleem beneden niet hebt, maar boven wel? Maak je boven gebruik van een draadloze verbindingsset óf heb je het bekabeld aangesloten? Als je gebruik maakt van een DVS kan je dan proberen om de ontvanger bekabeld aan te sluiten? Wil je ook je forumprofiel eens aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 10, 2020

Ik heb zojuist de afstandsbediening van beneden aan de tv boven gekoppeld en daarop het knopje linksonder ingedrukt. Toen kreeg ik wel een keuzemenu en hij stond inderdaad op tv. Ik heb hem op HDMI gezet en alles werkt weer, ook de afstandsbediening die ik normaal boven gebruik. Bedankt JanD voor je hulp.


Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • March 10, 2020

@SimoneO, fijn om te lezen dat je zo snel weer beeld hebt! :hugging: